Ervaringen Virus TI

Nog een vraag:

Mocht ik de controller mogelijkheid gebruiken, dan loopt die via USB nietwaar?
Moet ik de Virus TI dan ook als ASIO soundcard ingesteld hebben met dus het nare gevolg dat ik m'n RME niet meer kan gebruiken?

Of kan ik de controller mogelijkheid via USB gebruiken, de sounds uit de 6 analoge outputs halen én m'n RME gebruiken als ASIO bron?

Bvd

Origineel geplaatst door virkaz
Nog een vraag:

Mocht ik de controller mogelijkheid gebruiken, dan loopt die via USB nietwaar?
Moet ik de Virus TI dan ook als ASIO soundcard ingesteld hebben met dus het nare gevolg dat ik m'n RME niet meer kan gebruiken?

Of kan ik de controller mogelijkheid via USB gebruiken, de sounds uit de 6 analoge outputs halen én m'n RME gebruiken als ASIO bron?

Bvd

geen enkel probleem, ik gebruik de asio soundcard van de virus ook niet, je kunt gewoon de 6 analoge outputs gebruiken (plus de 2 interne usb outs) in combinatie met je RME.

Ik heb hem binnen! :)
Vet ding hoor!, ik zal ook eens kijken of ik een virus ti only track kan maken...

ik heb de key versie gekocht bij een winkel in arnhem (scharrenberg) ik heb dit gedaan omdat ik bij zon duur apparaat gewoon wat meer zekerheid wil hebbnen. Ik wist dat ze daar heel goed zijn qua service en de prijs was normaal gesproken normaal: 2259. Gelukkig had ik nog een yamaha psr 730 staan dus kon ik met inruil de virus voor 2000 meenemen :)

wat anders, ik heb die 1.2.4 update ook maar soms blijven arpeggios nog wel ernaast lopen. niet bij het afspelen in cubase sx3 maar wel bij het exporteren van muziek, in de geexporteerde versie loopt het er flink naast. nu los ik dit heel simpel op, ik exporteer alleen de arpeggio als wav die ik vervolgens weer in cubase leg en strak trek. ik vind het geen probleem om zo te werken daar ik de ti alleen met usb gebruik en ik meestal meer dan 2 sounds eruit haal. omdat in cubase maar 2 sporen van de ti zijn moet ik toch alle ti geluiden exporteren om ze even goed te equen!

een vraagje toch: komt er in de toekomst een mogelijkheid dat meerdere sporen aanwezig zijn in cubase? bijvoorbeeld dat je 5 geluiden van de ti op 5 verschillende sporen kan gooien in cubase?

Wat toevallig! Ik wou net een soortgelijke post plaatsen! Ik heb hier ook ernstige clock-sync problemen tijdens een mixdown. Het vreemde is dat ik dit de eerste keer niet had, maar nu krijg ik 'm met geen mogelijkheid strak! Ik kan natuurlijk de arp-parts los bouncen, maar dat vind ik wel heel bewerkelijk hoor.

Eerst had ik mijn ESI Juli@ als ASIO kaart binnen Cubase en nu heb ik de TI maar gebruikt. Het lijkt iets te schelen, maar hij is tijdens het afspelen nog steeds veel strakker. Vreemd hoor, want een real-time export is toch gelijk aan gewoon afspelen. Het is trouwens écht een clock probleem, want ik die de BPM led op mijn TI ook ongelijk lopen op een gegeven moment... ARGH! :(

Hoe heeft de rest dit opgelost? Ik heb het laatste OS (1.2.4 geloof ik) geinstalleerd...

Ik denk niet dat er in de toekomst meer kanalen beschikbaar worden gesteld via de USB bus. Volgens mij om de simpele reden dat die bus dat gewoon niet trekt, te weinig bandbreedte... ;{

Je kunt natuurlijk een Geluidskaart halen met 3xIN. Plus de 2 USB outs van je usb heb je dus 5 afzonderlijke kanalen.

Origineel geplaatst door pass-out
ik heb de key versie gekocht bij een winkel in arnhem (scharrenberg) ik heb dit gedaan omdat ik bij zon duur apparaat gewoon wat meer zekerheid wil hebbnen. Ik wist dat ze daar heel goed zijn qua service en de prijs was normaal gesproken normaal: 2259. Gelukkig had ik nog een yamaha psr 730 staan dus kon ik met inruil de virus voor 2000 meenemen :)

wat anders, ik heb die 1.2.4 update ook maar soms blijven arpeggios nog wel ernaast lopen. niet bij het afspelen in cubase sx3 maar wel bij het exporteren van muziek, in de geexporteerde versie loopt het er flink naast. nu los ik dit heel simpel op, ik exporteer alleen de arpeggio als wav die ik vervolgens weer in cubase leg en strak trek. ik vind het geen probleem om zo te werken daar ik de ti alleen met usb gebruik en ik meestal meer dan 2 sounds eruit haal. omdat in cubase maar 2 sporen van de ti zijn moet ik toch alle ti geluiden exporteren om ze even goed te equen!

een vraagje toch: komt er in de toekomst een mogelijkheid dat meerdere sporen aanwezig zijn in cubase? bijvoorbeeld dat je 5 geluiden van de ti op 5 verschillende sporen kan gooien in cubase?

gebruik gewoon de onboard EQ!

dat van die arps heb ik soms ook, voornamelijk bij oude projecten, waar ik eerst m'n virus c voor gebruikte.. heb net een compleet nieuwe project gestart, niets aan de hand. ;-)

ja klopt die onboard eq gebruik ik, maar soms wil ik nog even wat finetunen of wat verschillende effecten over het geluid hebben.

wederom een vraagje aan TI-keys (ab)users:

Mijn TI staat iets scheef, zodat ik het display wat makkelijker kan lezen.
Maar nu kom ik tot de ontdekking dat m'n modwheel heel gemakkelijk terug kan vallen naar waarde 0. dit gebeurt meestal rond de waardes 1 t/m 30 schat ik. (is dit zwaarte kracht, of is m'n modwheel niet zo best?)

Het valt me op dat er een paar draaiknopjes zijn die minder stug draaien als anderen.

Ondervinden andere TI keys gebruikers dit ook?
bvd!

het modwheel op de virussen is heel licht,. als je het met een tikje naar max wegschiet, komt ie ook netjes terug op 0, dus ik denk dat het een combinatie is van het scheef staan en de zwaartekracht.

op mn kc viel het mij ook op dat sommige knoppen wat lichter draaiden dan de rest. net alsof de smering iets dunner was oid.

geen problemen verder gehad want het zijn heel erg prima knoppen hoe ze ook draaien..

had ik nog maar..... een virus

Wat mij nou opvalt na een aardige tijd werken met de TI : heel veel presets verzuipen in de reverbs en chorus...phase-problemen alom...en als je de fx weghaalt blijft er niks over van de sound...jammer...

Origineel geplaatst door dione
Wat mij nou opvalt na een aardige tijd werken met de TI : heel veel presets verzuipen in de reverbs en chorus...phase-problemen alom...en als je de fx weghaalt blijft er niks over van de sound...jammer...

klopt helemaal, daar staat de virus natuurlijk ook om bekend, op de virus c is het exact hetzelfde.

wat ik doe is de fx van sommige presets weghalen en deze door betere kwaliteit fx vervangen binnen cubase op hun eigen spoor. Je hebt dan wel weer de overtuigende sound terug van de virus zoals je hem kent, echter zonder de problemen die sommige patches hebben.

Back