Ervaringen Virus TI

Verwacht je echter met het kopen van een virus ti dat je een vsti'tje koopt met hetzelfde gebruikersgemak, dan is de virus TI absoluut niks voor jou.

Als je de sound wil van virus in Vsti vorm moet je powercore en de multidsp virus powercore eens testen... ik gebruik de ti anders dan de powercore, maar het komt toch beetje in elkaars buurt.

Die total integration interesseert me eigenlijk helemaal niet ...Hmmm interesseert de virus me uberhaupt wel?
Ach twas gewoon een vraag ...kheb voldoende apparatuur dat zich kan meten ( en meer ..)
met de virus ....maar was gewoon nieuwschierig hoe het nu eigenlijk zit met de functionaliteit van de virus , ti gebeuren achterwege gelaten ...
Misschien komt er wel eentje .....maar eerst die waldorf xtk 8o)

Origineel geplaatst door quifster

Het probleem is dat het beeld van een virus ti is, dat deze als vsti werkt. Dat is dus niet zo. Je koopt een hardware synth waarbij een stuk van de integratie met je sequencer door virus control geregeld wordt. Dit gaat niet zo vanzelfsprekend als de meesten verwachten. Je loopt met de TI tegen dezelfde problemen aan, als dat je andere hardware synths integreert zonder editor.

Verwacht je echter met het kopen van een virus ti dat je een vsti'tje koopt met hetzelfde gebruikersgemak, dan is de virus TI absoluut niks voor jou.

Waarschijnlijk een hele dome vraag. Maar wat zijn de problemen, waar je tegen aan loopt, wanneer je hardware synths integreert zonder editor. Tov VSTi's?

Origineel geplaatst door Patat Met
Waarschijnlijk een hele dome vraag. Maar wat zijn de problemen, waar je tegen aan loopt, wanneer je hardware synths integreert zonder editor. Tov VSTi's?

geen domme vraag :)

standaard problemen zijn bijvoorbeeld:
- de latency compensatie die je zelf moet instellen
- midi clocks die niet synchroon lopen met je interne clock (vooral hoorbaar bij arps) zoals midi clocks die niet volgens de latency compensatie starten (dus je vsti's lopen wel precies op tijd met arps en je hardware dan niet
- tikjes omdat de samplerates niet synchroon lopen
- midi drifting als je clocksource van je moederbord niet stabiel is. En ga zo maar door.
- rendering problemen bij realtime export
en ga zo maar door.

heb je bij elke hardware integratie last van, over het algemeen is dit simpel op te lossen, maar je moet er wel wat voor doen. Het klinkt erger dan het is, maar als je alleen gewend bent om met vsti's te werken, dan is dit een totaal nieuw gebied die de nodige tijd vergt om uit te zoeken (en soms extra investering in je hardware om problemen op te lossen , zoals bijvoorbeeld een externe clocksource, adats, etc)

- midi drifting als je clocksource van je moederbord niet stabiel is. En ga zo maar door.
Quifster,

Zou het dan dus invloed hebben als je een P42.6 @ 3.1 hebt lopen? Verder geen enkel probleem met die overklok, maar zou nu dat de reden van driftende arps kunnen zijn?

Heeft iemand de laatste tijd nog welleens geprobeerd om de TI terug te zetten naar een oudere OS versie? Bij mij lukt dit namelijk al een tijdje niet meer, eigenlijk sinds de 2.03 update. Ik ken 2 manieren om dit te doen: Power off+exit ingedrukt houden of in off-stand arp edit ingedrukt te houden. Beide methoden werken niet meer. Heeft iemand dit onlangs nog geprobeerd en zou er eventueel iemand dit willen testen?

Origineel geplaatst door The Unholy
Heeft iemand de laatste tijd nog welleens geprobeerd om de TI terug te zetten naar een oudere OS versie? Bij mij lukt dit namelijk al een tijdje niet meer, eigenlijk sinds de 2.03 update. Ik ken 2 manieren om dit te doen: Power off+exit ingedrukt houden of in off-stand arp edit ingedrukt te houden. Beide methoden werken niet meer. Heeft iemand dit onlangs nog geprobeerd en zou er eventueel iemand dit willen testen?

Zit al tijden op 2.02, al paar keer met Access via mail 2.05 goed aan de gang te krijgen. Geen probleem gehad om van 2.05 naar 2.02 te gaan. software vraagt er zelf om als je aan het updaten bent.

geen domme vraag :)

standaard problemen zijn bijvoorbeeld:
- de latency compensatie die je zelf moet instellen
- midi clocks die niet synchroon lopen met je interne clock (vooral hoorbaar bij arps) zoals midi clocks die niet volgens de latency compensatie starten (dus je vsti's lopen wel precies op tijd met arps en je hardware dan niet
- tikjes omdat de samplerates niet synchroon lopen
- rendering problemen bij realtime export
en ga zo maar door.

heb je bij elke hardware integratie last van, over het algemeen is dit simpel op te lossen, maar je moet er wel wat voor doen. Het klinkt erger dan het is, maar als je alleen gewend bent om met vsti's te werken, dan is dit een totaal nieuw gebied die de nodige tijd vergt om uit te zoeken (en soms extra investering in je hardware om problemen op te lossen , zoals bijvoorbeeld een externe clocksource, adats, etc)

Dank voor het duidelijke antwoord.

Ik ben in de gelukkige positie dat ik over deze dingen niet hoef na te denken.

:yamaha:

Mensen ik ben blij dat me TI het eindelijk doet zoals hij moet! :)

Alleen een ander vraagje, heb al in het boekje gekeken maar nog niet echt er wat over zien staan..

Hoe kan ik zeg maar nieuwe presetspacks installeren bijv die van Depeche mode op de Access site?

Die kun je installen......

En de anderen plaats je in de dir van je access.

Te makkelijk. Even zoeken, en voila.

Origineel geplaatst door djeedjee
Ok dat snap ik..:D Maar hoe doe ik dat of staat dat in het boekje..?

Dat zou wel in het boekje moeten staan lijkt me...

Ik denk zelf dat je het op de oude manier moet doen, via sysex(midi file afspelen en naar de TI sturen). Of anders, als die patches helemaal TI klaar zijn gemaakt, dan zou je ze in een directory van de TI kunnen zetten en ze als fxp bestand kunnen inladen.

huppelepup/mijn documenten/Access music/Virus Ti/Patches

Die dir. Daar kun je ze gewoon inzetten, en de ti ziet ze meteen.

Succes, en sysex dat hoefd echt niet.

Mensen ik ben blij dat me TI het eindelijk doet zoals hij moet! :)

Alleen een ander vraagje, heb al in het boekje gekeken maar nog niet echt er wat over zien staan..

Hoe kan ik zeg maar nieuwe presetspacks installeren bijv die van Depeche mode op de Access site?

de depeche mode installer zet hem al op de goede plek. De andere soundbanken (.mid files) kun je inderdaad zoals scan zegt naar de ti patches folder in my documents/access kopieren.

als je dan de Virus Control Editor start dan kun ej daar je patches gewoon laden in de editor en direct door de sounds heen browen (kan ook met je cursor toetsen trouwens). Het is niet meer nodig om je files via sysex (het kan nog wel steeds) naar je virus ti te sturen, dat werkt tegenwoordig veel handiger via Virus Control.

@redTitan, overklokken van je computer heeft geen invloed op de stabiliteit van je clocksource, dit is een andere klok namelijk en staat los van je cpu en bus speeds.

Tof jongens, bedankt!!

Ik ga het zo eens proberen..
Hebben jullie de presets al geprobeerd? of is het niks bijzonders...:)

Hebben jullie de presets al geprobeerd? of is het niks bijzonders...:)

ik vind zelf de SurfaceX Full Force Soundset (van de access site) een topper kwa sounds.
ook Rom S van os 2.05 vind ik erg goed.

He ging het eindelijk goed is er weer een nieuw probleem opgetreden..:confused:

Als ik met me Virus bezig ben in Cubase krijg ik af en toe ineens een Cubase Runtime error waardoor Cubase ermee stopt..??

Is hier wat aan te doen??

Back