Ervaringen Virus TI

ik heb geloof ik hetzelfde probleem als anthonievos, degene een stukje verder naar boven.

van t ene op t andere moment zegt de TI dat hij geen audio en midi meer pakt (in de virus Control VSTi). De troubleshooterlink naar de virus site is "under construction", dus heel veel heb ik daar niet aan...

poging 1: ik probeer de drivers te repairen, gaat goed tot ik moet aansluiten, virus niet gevonden.

poging 2: ik uninstall de drivers (die al de nieuwste waren), daarna probeer ik opnieuw de drivers te installeren, geen resultaat, de virus wordt niet gevonden (windows herkent t apparaat niet), setup stopt.. basta.

poging 2a: ik probeer de originele drivers van de CDrom die erbij zat, zelfde probleem als hierboven.

poging 3: lees dat er bandwidth problemen kunnen zijn, dus ik zet een nieuw usb2.0 pci kaartje in mijn pc (raar, nooit problemen gehad met het normale usb, maargoed.) ik probeer opnieuw te installen, geen succes... zelfde probleem. Windows herkent de virus niet meer.

Ik ben niet snel uit t veld geslagen, maar na deze verwoedde pogingen geef ik het op. Iemand een idee?

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Het stomme is dat ie van het ene op t andere moment niets meer doet. (Veel aan usb hangt er niet aan mijn pc, en zelfs met alles eraf behalve de TI doet ie het nog niet.) :confused:

Een paardenmiddel, maar probeer eens een nieuwe installatie van windows en dan via de usb-pci card aansluiten. (maak desnoods een multiboot (tijdelijk))

Als het dan ook nog niet werkt, dan wil ik wel eens weten wat voor chipset je hebt etc.

Origineel geplaatst door The Unholy
Ik had met de vorige os een probleem in cubase 4 dat nu verholpen is, maar ik geloof dat ie nu af en toe noten overslaat, nog niet de kans gehad om het uitgebreid te testen...

Is dat met veel verschillende parts/patches?
Het note-stealing algoritme werkt volgens mij nog niet helemaal top. Ik heb zelf ook wel eens met veel verschillende parts/patches dat ik noten mis, lijkt me normaal gedrag (niet wenselijk, dat niet)

Origineel geplaatst door virkaz
Is dat met veel verschillende parts/patches?
Het note-stealing algoritme werkt volgens mij nog niet helemaal top. Ik heb zelf ook wel eens met veel verschillende parts/patches dat ik noten mis, lijkt me normaal gedrag (niet wenselijk, dat niet)

Ik geloof dat dit bij mij nu verholpen is, maar ik gebruik meestal maar 1 of 2 patches tegelijk uit de TI.

Wat er nu nog aan mankeert, is dat de usb outputs kraken en dat sommige patches nog steeds niet samen te gebruiken zijn. Dit laatste heb ik maanden geleden al meerdere keren gemeld bij Access, ik heb ze audio voorbeelden en Cubase projecten gestuurd waarin ik ze het probleem overduidelijk voorschotel, maar ze hebben er blijkbaar schijt aan.

Origineel geplaatst door The Unholy
Ik geloof dat dit bij mij nu verholpen is, maar ik gebruik meestal maar 1 of 2 patches tegelijk uit de TI.

Wat er nu nog aan mankeert, is dat de usb outputs kraken en dat sommige patches nog steeds niet samen te gebruiken zijn. Dit laatste heb ik maanden geleden al meerdere keren gemeld bij Access, ik heb ze audio voorbeelden en Cubase projecten gestuurd waarin ik ze het probleem overduidelijk voorschotel, maar ze hebben er blijkbaar schijt aan.

Ik denk niet dat ze er schijt aan hebben, maar dat ze het probleem misschien niet kunnen herproduceren? Of dat ze er mee bezig zijn, maar geen loze beloften willen doen (zoals bij de introductie van deze synth).

Enfin, tis maar een aanname (en die zijn altijd dodelijk :P)

Installeer die Virus wel op je C schijf.
Ik was zo slim om de eerste keer het op mijn extra sample audio schijf te installeren.

Heb je nog meer apparaten lopen naast de Virus?

@t Octagen!

wat ben ik blij dat ik voor de C ben gegaan als ik dit zo allemaal lees ;{

Origineel geplaatst door Octagen
ik heb geloof ik hetzelfde probleem als anthonievos, degene een stukje verder naar boven.

van t ene op t andere moment zegt de TI dat hij geen audio en midi meer pakt (in de virus Control VSTi). De troubleshooterlink naar de virus site is "under construction", dus heel veel heb ik daar niet aan...

poging 1: ik probeer de drivers te repairen, gaat goed tot ik moet aansluiten, virus niet gevonden.

poging 2: ik uninstall de drivers (die al de nieuwste waren), daarna probeer ik opnieuw de drivers te installeren, geen resultaat, de virus wordt niet gevonden (windows herkent t apparaat niet), setup stopt.. basta.

poging 2a: ik probeer de originele drivers van de CDrom die erbij zat, zelfde probleem als hierboven.

poging 3: lees dat er bandwidth problemen kunnen zijn, dus ik zet een nieuw usb2.0 pci kaartje in mijn pc (raar, nooit problemen gehad met het normale usb, maargoed.) ik probeer opnieuw te installen, geen succes... zelfde probleem. Windows herkent de virus niet meer.

Ik ben niet snel uit t veld geslagen, maar na deze verwoedde pogingen geef ik het op. Iemand een idee?

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Het stomme is dat ie van het ene op t andere moment niets meer doet. (Veel aan usb hangt er niet aan mijn pc, en zelfs met alles eraf behalve de TI doet ie het nog niet.) :confused:

Hey,

Heb dit soort problemen ook wel eens gehad, ik kon het dan simpel oplossen door mijn virus te resetten. Dit doe je door de virus uit te zetten en de "arp edit" knop ingedrukt te houden (witte ledjes gaan knipperen). Dan de USB weer aansluiten en dan deed ie het weer :) Zeker ff doen!

cheers

Origineel geplaatst door deniax
wat ben ik blij dat ik voor de C ben gegaan als ik dit zo allemaal lees ;{
Ik heb m'n virus c net weer terug uit de repa

maar ik ben wel blij dat ie stuk ging, de ti bevalt me prima!

DE TI is echt THA BOMMM!!!!!
HIj werkt nu perfect, installatie problemen ligt meestal aan jezelf!

Origineel geplaatst door anthonievos
DE TI is echt THA BOMMM!!!!!
HIj werkt nu perfect, installatie problemen ligt meestal aan jezelf!

Goede zaak man :)

Is het je ook al gelukt om je Tascamprobleem te verhelpen?

jep met de tascam loopt nog.
De Firewire kaartje met TI chip staat in bestelling, maar heb het op mijn
pa zijn PC getest, had toevallig een TI chip firewire, en daar op werkt
de Tascam probleemloos, dus ik verwacht geen moeilijkheden.

Ik hou je nog wel even op de hoogte.

Firewire kaartje met TI chip dus binnen. Tascam werkt perfect.
Heb dus de Virus TI uigebreid kunnen testen.
Alleen loop ik tegen het volgende aan:

Na 7 parts begint ie moeilijk te doen. Loopt niet strak meer, slaat sounds over
of laat een hele part niet horen.
Het probleem is i.i.g niet:
- CPU (max 20%)
- Geheugen (300 mb van de 2500)
- driver of firmware, want het de laatste versie

1.
Ik gebruik de bijgeleverd USB kabel, ik las dat dit wellicht een probleem kan zijn????
(mijne is wel pas een maandje oud, en komt direct bij Access vandaan, dus je mag werwachten
dat die kabel nu wel klopt toch?)

2. Ik gebruik de USB poort van mijn moederbord. Moederbord is een Asus VIA KT 600, processor AMD 2800.
Het is wel een 2.0, na installatie van Windows Service Pack 2. Dus zou het hieraan kunnen liggen?

Zelf komt de TI met geen meldingen van onvoldoende bandbreedte, of Cubase komt ook niet met problemen of iets dergelijks.

Heeft iemand een verlichtend woord.

Ps. Leuk speelgoed, maar waarom werkt het nou nooit eens in 1 keer naar behoren?:stupid

Ps. Leuk speelgoed, maar waarom werkt het nou nooit eens in 1 keer naar behoren?:stupid

volstrekt normaal gedrag van een hardware synth. Het werkt anders in hardware als bij een vsti. Je hebt namelijk te maken met aantal noten polyfonie. De virus heeft ongeveer 80 noten polyfoon. Hou in het achterhoofd dat veel patches gebruik maken van unison mode (soms wel tot 8 noten tegelijk) dat houdt in dat als jij een arp lijntje met lange release speelt, dat je bij zo'n type patch als snel 32 noten pakt voor je arp lijntje. 7 parts is dus helemaal niet slecht. Je kan wel tot 16 parts komen maar dan moet je goed in de gaten houden welke patches je gebruikt en hoe ze zijn opgebouwd.

Wat jij detecteert noemen ze note stealing en dsp overload. Notestealing houdt in dat die parts of noten niet speelt, Dsp overload op de Virus TI resulteert in 'dronken' FX gedrag en soms hickups van de verwerking van sounds. Beide zijn dus simpel te voorkomen door rekening te houden met de patches die je speelt of kiest. Er zijn pads in de presets bijvoorbeeld waarbij je volledig met 1 pad alle noten opgebruikt. Dan kom je dus maar tot 1 part in plaats van 7.

Je kan dus niks doen hardwarematig om dit probleem te verhelpen (tenzij je een 2e ti koopt om meer voice power te creeeren), maar dit probleem is simpel te verhelpen door goed met patch keuzes om te gaan (of zelf aan te passen).

Firewire kaartje met TI chip dus binnen. Tascam werkt perfect.
Heb dus de Virus TI uigebreid kunnen testen.
Alleen loop ik tegen het volgende aan:

Het probleem is i.i.g niet:
- CPU (max 20%)
- Geheugen (300 mb van de 2500)
- driver of firmware, want het de laatste versie

1.
Ik gebruik de bijgeleverd USB kabel, ik las dat dit wellicht een probleem kan zijn????
(mijne is wel pas een maandje oud, en komt direct bij Access vandaan, dus je mag werwachten
dat die kabel nu wel klopt toch?)

2. Ik gebruik de USB poort van mijn moederbord. Moederbord is een Asus VIA KT 600, processor AMD 2800.
Het is wel een 2.0, na installatie van Windows Service Pack 2. Dus zou het hieraan kunnen liggen?

Zelf komt de TI met geen meldingen van onvoldoende bandbreedte, of Cubase komt ook niet met problemen of iets dergelijks.

Heeft iemand een verlichtend woord.

Hmm

dus eigenlijk zeg je dat bijv 5 of 6 parts probleemloos lopen? Dan zou ik gewoon tevreden zijn hiermee. Je moet niet verwachten dat de TI 16 parts zonder problemen kan ophoesten met reverbs, delays, unision etc. Op een gegeven moment zit je gewoon aan het maximum van de dsp van de virus. Afhankelijk van de complexiteit van de parts die je gebuikt kun je dus meer of minder parts simultaan laten horen voordat de TI notes gaat stelen en raar gaat doen.

tering dat is wel een tegevaller.

Waarom geeft de TI hier zelf dan geen melding van? Dat ik te veel polyphonie gebruik.
Waar kan ik zien hoeveel noten een patch pakt?
Ik dacht dat ik letterlijke 40 midi noten(stereo) tegelijker tijd kon spelen ongeacht
welke patch er achter zit.

Dus uiteindelijk bounce jij nog veel dan of niet?

En komt Access misschien dan nog is met meer voice dsp power?

THnx voor je snelle reactie.

Origineel geplaatst door Alan
Hmm

dus eigenlijk zeg je dat bijv 5 of 6 parts probleemloos lopen? Dan zou ik gewoon tevreden zijn hiermee. Je moet niet verwachten dat de TI 16 parts zonder problemen kan ophoesten met reverbs, delays, unision etc. Op een gegeven moment zit je gewoon aan het maximum van de dsp van de virus. Afhankelijk van de complexiteit van de parts die je gebuikt kun je dus meer of minder parts simultaan laten horen voordat de TI notes gaat stelen en raar gaat doen.

Zo zie je maar weer dat schermen met termen als 80voices weinig voorsteld allemaal....

Het zou wel zo eerlijk zijn als er een lijstje was met de bepaalde CPU verbruik van de DSP, bij gebruik van Sync-oscs, Suboscs, EFX DSP usage count etc...

als je heel begaaft ben dan speel je 8noten polyfoon op een synthpart ofzo, 6x 8 voices (en dan speel je dus 6 tracks 8 voices tegelijk ingedrukt) = 48, das net meer dan de helft....Normaal gesproken als je bassparts erbij hebt (monofoon) kom je misschien op 34 stemmen op 6 parts, dus in de praktijk zal ie niet meer dan 32 stemmen uitspugen met al je efs aan enzo op die betreffende parts....

Misschien een beetje zeikerig dat ik dit aanhaal, maar bij introductie werd dit als een superieure feature gereclameerd.

Persoonlijk speel ik altijd monotimbraal met me synths BTW :) behalve bij romplers...

tering dat is wel een tegevaller.

Waarom geeft de TI hier zelf dan geen melding van? Dat ik te veel polyphonie gebruik.
Waar kan ik zien hoeveel noten een patch pakt?
Ik dacht dat ik letterlijke 40 midi noten(stereo) tegelijker tijd kon spelen ongeacht
welke patch er achter zit.

Dus uiteindelijk bounce jij nog veel dan of niet?

En komt Access misschien dan nog is met meer voice dsp power?

THnx voor je snelle reactie.

access komt niet met meer voice power, dit is wat je krijgt.
je kunt zien hoe zwaar een patch is aan de hand van de 'battery' meter in je vst schermpje rechtsboven, hoe meer streepjes, hoe zwaarder de patch.

40 midi noten stereo tegelijk gaat je in 99.9 procent van de gevallen niet lukken met 1 ti. (tenzij je een sinus patch maakt zonder fx.

ik bounce nooit, als je eenmaal weet hoe de ti werkt mag dat eigenlijk geen probleem zijn en zou je voldoende moeten hebben aan die 80 noten voor je gemiddelde productie.

check mijn demo songs maar wat een ti realtime kan die ik eerder gepost heb op dit forum.
(voorbeeldje even weer opgezocht) Quifster - Destiny virus ti
Deze track is realtime uit 1 virus ti (op de drums en vocal na). Dit doe je door goed te kijken naar welke patches je gebruikt en wanneer je deze in je productie zet. In deze track zitten 11 parts. Hiermee heb je al een goede basis voor je track en kun je hem verder met andere synths aanzetten tot een productie die af is. Dus als je de TI op deze manier gaat gebruiken heb je een hoop basis power in huis kwa synth die je normaal veel tijd zou kosten met andere synths.

Mocht je toch meer power willen, zul je simpelweg een extra TI moeten kopen. Of toch weer teruggaan naar VST waar de bottleneck je cpu is.

Laatst gewijzigd:
maar je wordt wel erg in je creativiteit beperkt als je zo je patches moet gaan kiezen
dat vind ik dus niet werken , dus zal het voor mij wat bouncen worden.
Wat '' een soort van freezen'' kent de Virus zeker niet he?
Een 2e Virus TI zou ik wel leuk vinden, maar me vriendin begint dan denk ik eerder
over een nieuwe bank of zo :)
hoezo? je kunt toch ook op een krukie in de studio zitten 8o)

Gevaar van zon synth met 16 parts is dat je je track gaat overkillen met sounds, i.i.g die
neiging graag ik dan altijd een beetje. Dus dat wordt flink samplen van alle leuke FX's
drumloopies uit de TI.

Hebben jullie ook al die nieuwe soundsets op de Access Site al geprobeerd?

Back