Ervaringen Virus TI

op dit moment heb ik een perfect werkende ti op mn pc onder cubase sl3! echt een machtig apparaat!

er is alleen één ding waar ik zo gauw niet uit kom. het betreft het instellen van het volume van de diverse virus parts.
Zo wel in de inspector als in virus control kan ik het volume niet aanpassen. d.w.z. het midikanaal volume kan ik in de inspector bijvoorbeeld wel veranderen, maar bijvoorbeeld in een loop springt de waarde weer naar het oude niveau als de loop opnieuw begint. Ook in virus control kan ik de sliders niet veranderen, d.w.z. wel veranderen, maar ze springen terug op nominaal zo gauw de loop opnieuw begint.

van mijn andere softsynths kan ik wel het volume veranderen zonder dat ie steeds terug springt. de virus echter niet. read automatisation gebruiken is de enige mogelijkheid... en dat is lastiger, zoals je begrijpt als je snel het overall volume van een part wilt instellen.

enig idee mensen?

Als antwoord op m'n eerdere vragen: Logic Pro en een Polar gekocht. De audio van de Polar gaat via USB naar de Mac en dus Logic in. Via de Mac hardware hoor je dan dus de Virus en de overige audiokanalen. Het opnemen ervan doe ik via bouncen naar HD.

Wat me tegenvalt is dat als je 16 parts gebruikt, deze allemaal worden toegewezen aan instrument 1, waardoor het effect dat je kiest voor als die parts geldt.

Origineel geplaatst door BlackEyed
Als antwoord op m'n eerdere vragen: Logic Pro en een Polar gekocht. De audio van de Polar gaat via USB naar de Mac en dus Logic in. Via de Mac hardware hoor je dan dus de Virus en de overige audiokanalen. Het opnemen ervan doe ik via bouncen naar HD.

Wat me tegenvalt is dat als je 16 parts gebruikt, deze allemaal worden toegewezen aan instrument 1, waardoor het effect dat je kiest voor als die parts geldt.

nope
in de vc editor kun je in de common tab de output kiezen, dus usb1,2 of analoog out 1,2 of 3
dus maximaal 10 mono outputs (of 5 stereo) tegelijk en niet 1

Aaahh, toch nog beter de manual lezen :duivels:

Maar dan nog karig, 2 stereo outs (als je alleen zoals ik USB gebruikt).

Aaahh, toch nog beter de manual lezen :duivels:

Maar dan nog karig, 2 stereo outs (als je alleen zoals ik USB gebruikt).

je kan je stereo sounds gewoon naar usb 1 sturen stereo, en je bassen en weet ik veel wat naar mono usb 2a, en je andere lijntje naar mono 2b

dan heb je al 3 outputs waar je verschillende fx op kan zetten.

En als je echt veel inputs wilt hebben kan een adat er vast ook nog wel vanaf, dan heb je wat je wilt :) (10 mono sporen!! of 5 stereo)

Ik was wel in mijn nopjes toen ik hoorde dat er 5 stereo outs op zaten. Niet veel hardwaresynts evenaren dit.
Veel meer dan 5 gemiddelde patches trekt de Ti ook niet :D

Volgens de Logic tutorial moet je in je sequencer eerst aangeven wat je gaat automaten voordat-ie de knob movements registreert. Dus als ik de cutoff knob van de Virus wil gaan bewegen, moet ik eerst in Logic aangegeven dat ik dit ga doen. Is dit juist? Zo ja, wat is dit voor gekkigheid. En zo nee, hoe stel ik Logic in dat-ie alle movements registreert en niet alleen degene die ik heb aangegeven.

Volgens de Logic tutorial moet je in je sequencer eerst aangeven wat je gaat automaten voordat-ie de knob movements registreert. Dus als ik de cutoff knob van de Virus wil gaan bewegen, moet ik eerst in Logic aangegeven dat ik dit ga doen. Is dit juist? Zo ja, wat is dit voor gekkigheid. En zo nee, hoe stel ik Logic in dat-ie alle movements registreert en niet alleen degene die ik heb aangegeven.

RTFM, prutser :Z

Lieve mede Virus TI gebruikers. Ik heb een probleem. De virus heeft 3 outputs, hoe krijg je in godsnaam in cubase sx (2) een audiospoor over een andere output dan output 1? Alvast bedankt.

check Virus control (de laatste tab) daar staan rechts boven je outputs. Selecteren maar!
in de FM staat het ook beschreven trouwens.

Laatst gewijzigd:
Nee dat bedoel ik niet! Ik snap wel hoe je de sounds van de virus over andere outs krijgt, maar ik wil een audiokanaal over een andere out gooien! Kan dat ook?

Kun je iets specifieker zijn?

Heb je het hier over de 3 stereo outs van de virus (analoge outs)?
of de 2 stereo digitale outs?

De twee andere digitale outs kun je benaderen door de slider van links naar rechts te verplaatsen in "surround balance" van de de viruscontrol VSTi onder de COMMON tab. (nadat je out2 als usb out2 l+r hebt geset)

(ik denk dat je dit al weet en dat je het over een ander vraagstuk hebt...)

Ik heb in cubase een audiotrack met een vocal erin. Nu wil ik dus alleen dat spoor op de analoge output 2 zetten, zodat ik 'm in een vocoder kan pluggen. Of zijn output 2 en 3 alleen voor virus geluiden te gebruiken?

- Als je je TI als ASIO device gebruikt kan dat meen ik niet. Ik heb ook altijd gedonder met de in- en outputs in
cubase gehad i.c.m. de Virus asio drivers. Audio interfaceje aanschaffen en je trobbels zijn voorbij.

Origineel geplaatst door JeanV
Ik heb in cubase een audiotrack met een vocal erin. Nu wil ik dus alleen dat spoor op de analoge output 2 zetten, zodat ik 'm in een vocoder kan pluggen. Of zijn output 2 en 3 alleen voor virus geluiden te gebruiken?

De outputs van de virus, analoog en digitaal zijn enkel te gebruiken voor geluiden die de virus zelf genereert. Wat je wel kunt doen is de analoge inputs van de virus gebruiken om een extern audio signaal (die vocal track van je) in de virus te krijgen en vervolgens te filteren/fx-en en daarna weer naar een van de virus outputs te routen. Maar je moet dan wel die vocal audio track via een ander device (geludiskaart) uit je pc zien te krijgen.

Zover ik weet is het niet mogelijk om geluid via de usb connectie in de virus te krijgen. Dat zou betekenen dat de usb bus namelijk 4 mono kanalen heen, maar ook nog eens minimaal 2 mono kanalen terug zou streamen.

Probleem met output 1

Probleem met output 1

ik heb sedert enkele weken ook een virus TI desktop. Ik zit echter met het probleem dat ik geen audio uit output 1 krijg. Output 2 en 3 werken wel, usb ook, maar output 1 dus niet. Ik heb al geprobeerd met een koptelefoon ook: zonde resultaat.

Kan dit een instelling zijn (betwijfel het) of kan ik m'n virus terugsturen?

:confused:

Back