Ervaringen Virus TI

Weet je wat eigenlijk het meest jammer is van de TI? Ze hebben nu al drie jaar aan de Totale Integratie gestopt en het werkt nog steeds niet 100% stabiel. Veronderstel 'ns dat ze al die tijd gestopt hadden in het synthesiszer-deel... wat voor leuke updates zouden we dan gehad kunnen hebben...

Persoonlijk vind ik de TI een mislukking. Het ding heeft hier nooit goed gewerkt, altijd ellende. Vergeleken met de Virus B en C is de TI een gigantische teleurstelling gebleken.

Dat vind ik zwaar overdreven.
Als je naar een a6 kijkt of een ex5 dan zijn die ook niet stabiel en moeten daar de makers ook hun ogen uit hun kop schamen maar je kan er wel leuke dingen mee doen.
Gitaren onstemmen ook, piano's slijten ook en zangers hebben ook zo hun nukken. En dat hoort er dan ook bij ook al is het minder leuk.

Voor de gebruikers van de Ti met Ableton Live op OSX.

Ik had een paar problemen en kreeg van access support de tip om de VST plugin te gebruiken ipv de Audio Unit. Meteen al mijn problemen met de noorderzon verdwenen.

Echt super......

Weet je wat eigenlijk het meest jammer is van de TI? Ze hebben nu al drie jaar aan de Totale Integratie gestopt en het werkt nog steeds niet 100% stabiel. Veronderstel 'ns dat ze al die tijd gestopt hadden in het synthesiszer-deel... wat voor leuke updates zouden we dan gehad kunnen hebben...

Persoonlijk vind ik de TI een mislukking. Het ding heeft hier nooit goed gewerkt, altijd ellende. Vergeleken met de Virus B en C is de TI een gigantische teleurstelling gebleken.

Daar sluit ik me wel bij aan hoor. Ik heb de C verkocht voor een TI. Maar de C liep altijd probleemloos in multi mode, layeren tot de stemmen op waren, maar nooit kraakjes of rare tikken, timingproblemen etc gehad...

Ik heb de TI nu aangesloten via de analoge uitgangen, en de usb gebruik ik als midi connector. Het inladen van presets via de VST is wel superhandig en een groot voordeel ten opzichte van de C. Het programmeren van de TI heb ik me nooit kunnen aanleren met de vst, dat doe ik met de knoppen (is eigenlijk ook zonde als je de hardware knoppen niet gebruikt, toch?). Wat me opvalt is dat de TI WEL goed werkt in single mode, of multi mode met maar 1 part. Zodra het multitimbrale gebeuren gebruikt wordt, ontstaat de ellende.

Van de ene kant jammer van die 2300 euro qua multitimbraliteit, van de andere kant zijn er genoeg mono synths die nog duurder zijn. En ik moet zeggen het geluid van de TI (als die naar behoren werkt) is zeer mooi en zeer bruikbaar. Wegdoen zal ik hem niet daardoor.

Ik ben weer wat verder.

Als ik een instrument wil laden zoals ik dat normaal ook doe met de virus dan staat er nu ook de Snow versie bij. Ik probeerde die te laden maar dan moet ik een Snow hebben aangesloten, vrij logisch. Maar als ik de Virus TI wil laden dan zegt Access dat mijn TI niet aan staat. Erg vreemd..

haal je AC kabel er eens uit, en plug em daarna weer in.

haal je AC kabel er eens uit, en plug em daarna weer in.
Geprobeerd maar tevergeefs. Ik denk dat ik gewoon op de oude OS blijf draaien totdat 2.7 stabiel is.

Snap trouwens niet dat zoveel mensen problemen ervaren met de virus, bij mij draait het prima. Ik irriteer me juist aan de "Live" functie die ze er sinds de patch van september in hebben gegooid. Als die uit staat heb ik een vierde van een seconde lag :S. In de patch daarvoor nooit last mee gehad en ik zie de meerwaarde er ook niet van in.

Ik wil niet lullig doen,maar zal het niet liggen aan je set-up ?
Het valt me namelijk op dat de mensen die klagen over de TI ook de mensen zijn die klagen over Cubase 4...terwijl ik (en velen met mij) geen problemen hebben met beide programmas...

Ook als ik de Cubase en Virus klachten lees zie ik 99% mensen die werken met verouderde geluidskaarten en/of vreemde computer set-ups...(trouwens ook op vele andere gebruikers forums)..

;)

Ook als ik de Cubase en Virus klachten lees zie ik 99% mensen die werken met verouderde geluidskaarten en/of vreemde computer set-ups...

Ik dacht dat de TI een geluidskaart aan boord had die met de TI samen kan
werken. Ben ik even naiëf :)

Maar even serieus, Access beweerd dat FL studio ondersteund wordt. Dit is dus pertinent niet waar.
Een halve waarheid is geen waarheid.

Het ligt waaarschijnlijk wel aan FL studio, maar zoals ik al zei
mag Access niet vermelden dat de TI met FL studio samen
kan werken.

Het ligt waaarschijnlijk wel aan FL studio, maar zoals ik al zei
mag Access niet vermelden dat de TI met FL studio samen
kan werken.

Gebruik jij de TI ook als geluidskaart dan ?

Gebruik jij de TI ook als geluidskaart dan ?

yeap. ik heb geen andere keuze nu, maar toch.. het zou moeten werken. :)
Met ex-ex-ex-externe audiokaart is het ook al niet veel soeps :)

Laatst gewijzigd:
Ik ben weer wat verder.

Als ik een instrument wil laden zoals ik dat normaal ook doe met de virus dan staat er nu ook de Snow versie bij. Ik probeerde die te laden maar dan moet ik een Snow hebben aangesloten, vrij logisch. Maar als ik de Virus TI wil laden dan zegt Access dat mijn TI niet aan staat. Erg vreemd..
Bij mij laadt Sonar standaard de plugin voor de Snow (die ik dus niet heb). Mijn oplossing hiervoor is de Virus TI Snow.dll verwijderen uit de VST map en een VST rescan doen.

Geprobeerd maar tevergeefs. Ik denk dat ik gewoon op de oude OS blijf draaien totdat 2.7 stabiel is.

Snap trouwens niet dat zoveel mensen problemen ervaren met de virus, bij mij draait het prima. Ik irriteer me juist aan de "Live" functie die ze er sinds de patch van september in hebben gegooid. Als die uit staat heb ik een vierde van een seconde lag :S. In de patch daarvoor nooit last mee gehad en ik zie de meerwaarde er ook niet van in.

De Ti draait bij mij ook super, en ook OS 2.7 doet het vooralsnog prima bij mij.

Het is natuurlijk niet toevallig dat veel mensen klagen over problemen met de TI in hun setup. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat het te maken heeft met bepaalde hardware configuraties. Ik heb zelf een AMD dual core met een RME Hammerfall kaartje. Je mag toch verwachten dat het daarop werkt. Maar toch heb ik altijd gehannes. Ik vermoed wel dat als ik een andere, bijv. intel configuratie had het wellicht als een zonnetje zou draaien.

Dat zou wel een zeer kwalijke zaak zijn. Dan mag access ook wel
expliciet op de Virus TI doos zetten dat ie niet geschikt is voor
configuratie x of y.

Maargoed, de TI is wel de synth waar de meeste problemen mee
zijn. En dat het na 3 jaar nog steeds niet opgelost is vind ik
ronduit schandelijk. Laten ze eerst de TI fixen alvorens ze nieuwe
zooi als de snow lanceren. Het zal waarschijnlijk een hardware issue
zijn in de TI zelf die niet op te lossen is, maar iedere keer schijn
updatejes uitbrengen is geen oplossing maar riekt echt naar pappen
en nat houden.

Dat zou wel een zeer kwalijke zaak zijn. Dan mag access ook wel
expliciet op de Virus TI doos zetten dat ie niet geschikt is voor
configuratie x of y.

Maargoed, de TI is wel de synth waar de meeste problemen mee
zijn. En dat het na 3 jaar nog steeds niet opgelost is vind ik
ronduit schandelijk. Laten ze eerst de TI fixen alvorens ze nieuwe
zooi als de snow lanceren. Het zal waarschijnlijk een hardware issue
zijn in de TI zelf die niet op te lossen is, maar iedere keer schijn
updatejes uitbrengen is geen oplossing maar riekt echt naar pappen
en nat houden.

Ja en nee. Ik ben het met je eens dat een dergelijk product door en door getest hoort te zijn. Echter vermoed ik USB controllers als 1 van de oorzaken. Je noemt de Virus Ti de synth met de meeste problemen en dat is misschien ook wel zo. Maar ga wat de virus doet eens vergelijken met andere synths. Enige fabrikant die het ook heeft geprobeerd is yamaha met mlan en laten we concluderen dat dat ook niet echt een succesverhaal is geweest. In het begin waren de problemen hiermee nog veel groter. Terug naar USB controllers:

Er zijn vele smaken en merken aan on-board (op het moederbord) usb controllers. En hiermee ook vele verschillende kwaliteiten.

Een hardware issue issue in de Ti is het op zeker niet, waarom zou het anderen bij vele mensen prima werken? En de snow introduceren, tja, denk je echt dat ze daarvoor compleet terug naar de tekentafel moesten?

Verder zullen er ongeacht het product altijd mensen zijn die problemen ervaren en nogmaals als je zelf al zegt dat je nagenoeg 100% zeker bent dat het probleem in fruityloops zit...... leg je er dan bij neer.

Expliciet op de doos zetten op welke configuratie iets werkt of niet werkt? Dus je verwacht van access dat ze elke combinatie van videokaart, moederbord, cpu, audio interface, netwerkkaarten, USB apparaten etc. etc. gaan maken en jou dan gaan vertellen welke wel en niet werken? Verwacht je dat dan ook van microsoft toevalllig? (Verwacht je ook dat

Wat access heeft aangetoond (net als yamaha met Mlan) is dat het integreren van dergelijke apparaten in een DAW een monsterklus is. Bij de één werkt het direct uit de doos feilloos, de ander heeft niets dan problemen. En het makkelijkste is dan natuurlijk om te wijzen naar de fabrikant echter zal het bij mij verre van de eerste keer zijn dat ik problemen had met product A gebruiken op product B waarbij de problemen werden veroorzaakt door product C.

Je beschuldigd Access van "pappen en nathouden" waarbij ik denk dat je bedoelt dat ze proberen de problemen te overleven door het zo lang mogelijk te rekken maar ik zie ze behoorlijke vooruitgang boeken. Ben het mee je eens dat de introductie van het apparaat erg slecht is verlopen, ik heb de ti toen dan ook niet gekocht maar pas VEEL later. Echter doen ze echt wel hun best en antwoorden ze goed op supportcalls. Je moet access ook niet gaan vergelijken met 1 of andere fabrikant met 200 ontwikkelaars in een grote ontwikkelstraat. Het is en blijft een relatief klein bedrijf met een aantal ontwikkelaars.......

Ik snap je frustratie maar als je zelf aangeeft dat Fruity het probleem is moet je kiezen wat je doet. De Ti weg of Fruity weg. Die keuze heb je nu blijkbaar gemaakt dus waarom nog elke dag klagen over Access? Ik heb echt het idee dat je niet achter je eigen keuze staat.........

De enige fout die Access naar mijn mening echt heeft gemaakt is in de ontwerpfase kiezen voor USB ipv Firewire.

heb die ti nu voor een jaar of anderhalf, gebruik m elke dag en moet zeggen dat ik niet echt last heb van issues. Soms een kraakje, soms even power eruit. Maar vind het allemaal niet zo erg. Heb er een hoop lol mee :)

Wat ook kan: een dedicated usb pci slot unit kopen en die puur voor de TI gebruiken die van goede kwaliteit is...

Ik heb ook erg gemerkt hoe dat het wel een soort van pre is om 'handig' te zijn in het zoeken naar creatieve workarounds. Er zijn immers veel wegen naar rome :)

En om het nog even te benadrukken:

Sinds afgelopen weekend heb ik ook een Ti en had dezelfde timingproblemen met Renoise en Sonar. Door een supportcall naar Access te sturen hebben zij mij zeer bruikbare tips gegeven om Sonar goed te configureren.
Sindsdien werkt het nagenoeg vlekkeloos. Zaterdag Ti gehaald, maandagavond call ingediend en dinsdagmiddag al een oplossing aangeboden. Top!

Back