Ervaringen Virus TI

Access zou mogelijkerwijs wat meer kunnen wijzen op de mogelijke impact van het draaien van een beta overigens.

ja vind ik ook wel, dat ze beta's publiek available maken vind ik een slechte zaak. Veel mensen hebben geen idee waar ze mee bezig zijn en updaten klakkeloos elke versie zonder zich te realiseren waar ze mee bezig zijn.

Daar komt bij dat ik ook wel vind dat Access het een beetje te simplistisch voorstelt dat Total Integration gebeuren. De werking is voor een groot deel afhankelijk van de computer setup waarop deze draait.

Nou merk je toch wel in de praktijk dat muzikanten in het algemeen weinig kennis hebben van hoe ze een computer installatie moeten opzetten. Zeker als het gaat om midi, usb en windows installaties is het kennis niveau erg laag.

Dat is natuurlijk niet vreemd, want een muzikant wil gewoon muziek maken :D
Maar ik denk wel dat dat een groot gedeelte van de tweedeling van ervaringen verklaart. De wat technischere mensen met feeling voor computers zullen in het algemeen wat minder problemen hebben met USB Integratie dan de mensen die zich meer met muziek bezig houden dan met hoe een computer geinstalleerd dient te worden.

dus het lijkt mij vrij simpel:
beta's alleen installeren als je weet waar je mee bezig bent en de gevolgen kan handelen als de beta niet doet wat je verwacht (dus terugkeren naar een vorige versie)

@Acid Het is echt niet als uithaal bedoeld naar Access, maar geen enkele synth
vertoont zo veel issues als de TI (Ook in DAW's die compattible dienen te zijn aldus Access).
Naar mijn mening zou een synth 100% moeten werken alvorens deze op de markt gebracht
wordt ongeacht de prijs. Gebreken horen niet bij een commercieel product. En mocht dat anders
zijn dan moeten er ZSM patches gereleased worden i.p.v. features toepassen die nog meer bugs
veroorzaken.

Het feit dat ik me nog met deze thread bezig houd is dat ik de TI nog steeds het beste
apparaat qua klank en features vind op het gebeid van synths. Het is ook moeilijk te
ontkennen dat dit het populairste topic is als het gaat om slechte functionaliteit bij een
prachtige hardware synth. Deze combinatie maakt dit topic zeer interessant en fascinerend.

Dat ik hier post hoeft dan ook niet bekritiseerd te worden ookal bezit ik het apparaat niet (meer).

Laatst gewijzigd:
Daarbij vind ik net zoals Acidfever dat je niet alle gebruikers over een kam kunt scheren door dan maar te verkondigen dat alle TI produkten brak zijn.

Hardste roepers zijn nog altijd de mensen met een negatieve ervaring met een product....diegene die geen problemen hebben zul je ook niet zo snel in deze topic terugvinden (waar ik er een van ben).

En ja...je hebt gelijk dat een synth 100% zou moeten zijn als je deze in de verkoop zou willen doen.
Maar in deze tijd van DSP's en makkelijk firmware upgrades is hard en software onmiskennelijk met elkaar verbonden.

Als Acces dan hun gebruikers wil "verwennen" met nieuwe functies en extra mogelijkheden is dit toch fantastisch dat dit voor niets ter beschikking word gesteld zonder dat ik daarbij mijn synth moet verschepen of mijn portemonnee moet open trekken.

Dat daarbij het risico bestaat dat de software niet fatsoenlijk wil functioneren is wat ik dan op de koop toe neem...daar is een Beta ook voor en bestaan er teveel configs in de wereld die Acces niet kan simuleren.

En ja...naar mijn idee waarschuwd Acces ons genoeg door in de titel van een firmware upgrade te stellen dat het om een Beta versie gaat.

Gaat er dus niet om dat Acces constant een brakke firmware release probeerd te verbeteren...maar dat men iets toevoegd aan hun bestaande firmware wat niet meteen van meet af aan perfect wil werken.

Misschien werkte in jou situatie de Virus niet correct vanwege je setup...wie weet hoefde het niet meteen aan de synth zelf te liggen...??

Anyways...je moet wel tegen een beetje kritiek kunnen...jij bent er zelf ook niet vies van...btw....je zou ook in de waldorf blofeld topic kunnen gaan commentariseren vanwege het geneuzel wat ze daar met hun software hebben... ;)

@Acid Het is echt niet als uithaal bedoeld naar Access, maar geen enkele synth
vertoont zo veel issues als de TI (Ook in DAW's die compattible dienen te zijn aldus Access).
Naar mijn mening zou een synth 100% moeten werken alvorens deze op de markt gebracht
wordt ongeacht de prijs. Gebreken horen niet bij een commercieel product. En mocht dat anders
zijn dan moeten er ZSM patches gereleased worden i.p.v. features toepassen die nog meer bugs
veroorzaken.

Het feit dat ik me nog met deze thread bezig houd is dat ik de TI nog steeds het beste
apparaat qua klank en features vind op het gebeid van synths. Het is ook moeilijk te
ontkennen dat dit het populairste topic is als het gaat om slechte functionaliteit bij een
prachtige hardware synth. Deze combinatie maakt dit topic zeer interessant en fascinerend.

Dat ik hier post hoeft dan ook niet bekritiseerd te worden ookal bezit ik het apparaat niet (meer).

Dan kun je per definitie stoppen met zowel hard als software kopen want een bedrijf kan simpel weg niet full coverage testen voor ze iets op de markt brengen. Dan zijn ze failliet voor ze hun eerste euro verdienen.

Als je goed leest in deze thread is de algemene indruk gewoon goed alleen zijn er uitzonderingen. Is het niet altijd zo dat er bepaalde mensen problemen hebben met specifieke configuraties? Zeker met software is dit vaak het geval.

Ik bekritiseer je post omdat het altijd negatief is (omdat je het apparaat 1+ jaar geleden niet aan de praat kreeg met Fl Studio), als je het zo'n geweldig apparaat vind is dat vreemd vind ik.

Zoals je ziet heeft Access na de problematische .10 build inmiddels alweer 2 builds nieuwe builds gehad waarin ze dus dit soort problemen aanpakken. Dit bedrijf is vaak sneller dan welke fabrikant dan ook met problemen oplossen. Dat dit niet voor 100% van de gebruikers het geval is is spijtig maar ook onvermijdelijk. Dit is simpelweg iets wat je zult moeten accepteren als software fabrikant, er is altijd wel iemand met onoplosbare problemen.

Wat quif zegt, dat Access Total Integration te simplistisch voorstelt. Tja....dit is nu eenmaal niet anders. Als je een product wilt maken dat compatible is met veel (alle) Daws dan is er simpelweg geen alternatief, dan moet je standaard technieken zoals usb en midi gebruiken anders kun je je nieuwe technologie alleen aan een heel select groepje mensen verkopen.

Zoals bekend is er VEEL verschil tussen usb controllers e.d. en net als het onmogelijk is voor microsoft om alles naadloos te ondersteunen zal Access hier in bepaalde gevallen ook moete mee hebben. Als ze goede support hebben voor 90% van de configuraties is dat al een prestatie opzich.

Wat quif zegt, dat Access Total Integration te simplistisch voorstelt. Tja....dit is nu eenmaal niet anders. Als je een product wilt maken dat compatible is met veel (alle) Daws dan is er simpelweg geen alternatief, dan moet je standaard technieken zoals usb en midi gebruiken anders kun je je nieuwe technologie alleen aan een heel select groepje mensen verkopen.

ik bedoelde eigenlijk hiermee dat ik vind dat Acces wel iets duidelijk zou mogen zijn dat de stabiliteit van audio over usb door veel factoren beinvloed wordt die buiten hun bereik ligt.

Ik kan me zo voorstellen dat er muzikanten zijn die denken dat ze met het kopen van een TI zonder ook maar enige kennis van computers een foutloze integratie gaan krijgen.

Dat is ook te zien aan veel 'bug' meldingen in deze thread. Dat zijn dan helemaal geen bugs maar puur kennisgebrek over hoe audio over usb oplossingen werken. Voor een it-er doodsimpel op te lossen, maar voor muzikanten zonder it achtergrond een praktisch onoverkombaar probleem.

Het enige wat Acces hiervoor gedaan heeft is zeggen dat er een aparte usb host controller gebruikt dient te worden voor hun oplossing, maar ik betwijfel of de meeste mensen die een ti kopen dan weten wat ze dienen te doen :D

bijvoorbeeld:
hoeveel TI bezitters kunnen nu op dit moment zo zeggen hoeveel bandbreedte de TI van de usb host controller gebruikt en welke marge ze nog over hebben voor de overige toepassingen over die usb aansluitingen? Dat zullen er denk ik maar heel weinig zijn, maar het is wel een grote oorzaak van veel problemen die mensen hebben. Die verwachten gewoon dat externe harde schijven, midi controllers en de ti , camera's allemaal op die usb aansluitingen foutloos werken.

Duidelijk verhaal. Ik denk dat dit mogelijk ook wel de reden is dat andere fabrikanten nog even wegblijven van dit principe.

Uiteindelijk had Access sowieso beter voor firewire kunnen kiezen denk ik. Ook al is dat een minder mainstream protocol.

Duidelijk verhaal. Ik denk dat dit mogelijk ook wel de reden is dat andere fabrikanten nog even wegblijven van dit principe.

Uiteindelijk had Access sowieso beter voor firewire kunnen kiezen denk ik. Ook al is dat een minder mainstream protocol.

Inderdaad... maar dan sluiten ze juist weer veel mensen uit... (waaronder ik... macbook)
Ook al zal het misschien wél stabieler zijn.

Nu ik mijn teksten zo terug lees lijkt het inderdaad of ik een zeurpiet ben :)
Niet zo bedoeld, maar het zijn wel punten die ik boeiend vind van een dure bak
die in potentie heel wat in huis heeft.

Laatst gewijzigd:
Je hoeft TI niet te gebruiken hoor. Je kan hem ook oldskool gebruiken via midi en analoge outputs (inputs).

Ik ik heb nu een virus ti desktop.
Uiteraard te snel begonnen met pingelen en zeker geen handleiding door gelezen (wel dit draadje... wat nog beter is dan de handleiding op veel punten). Nu ben ik zover dat ik de laatste OS 3.012 dacht ik erop gezet heb en het meeste werkt :) bij 3.09 werkte de usb 3 niet lkr en de arp soms ook niet?
Maar nu ben ik zover dat ik filtersweepjes wil opnemen enz. met write en read.
dit lukt maar uiteraard maar (nu komt het)
Als ik aan de virus knoppen draai, draait het software matig gewoon mee (zoals het hoort) maar als ik bijv. (ben nu aan het opnemen met read en write aan) aan de filter draai halverwege ff stop (omdat ik dat mooi vind bijv) springt deze terug naar een stand waar die begon. Dit is erg irritant af en toe ziet de opgenomen signaal er uit als een sinus vorm met een zaagtand, omdat deze continu terugspringt naar zijn standaard. Ik denk dat het ergens een instelling is maar heb em nog niet kunnen ontdekken. Wie weet de oplossing? zou er heeeeeeeeeeeel erg blij mee zijn

Ik ik heb nu een virus ti desktop.
Uiteraard te snel begonnen met pingelen en zeker geen handleiding door gelezen (wel dit draadje... wat nog beter is dan de handleiding op veel punten). Nu ben ik zover dat ik de laatste OS 3.012 dacht ik erop gezet heb en het meeste werkt :) bij 3.09 werkte de usb 3 niet lkr en de arp soms ook niet?
Maar nu ben ik zover dat ik filtersweepjes wil opnemen enz. met write en read.
dit lukt maar uiteraard maar (nu komt het)
Als ik aan de virus knoppen draai, draait het software matig gewoon mee (zoals het hoort) maar als ik bijv. (ben nu aan het opnemen met read en write aan) aan de filter draai halverwege ff stop (omdat ik dat mooi vind bijv) springt deze terug naar een stand waar die begon. Dit is erg irritant af en toe ziet de opgenomen signaal er uit als een sinus vorm met een zaagtand, omdat deze continu terugspringt naar zijn standaard. Ik denk dat het ergens een instelling is maar heb em nog niet kunnen ontdekken. Wie weet de oplossing? zou er heeeeeeeeeeeel erg blij mee zijn

Heb je misschien een midi geimporteerd en die aan de virus gekoppeld? Zo ja, copy de noten eens naar een nieuwe midi bar en probeer het dan nog eens...

alles via usb, en noten werken prima maar het opnemen van alle ander functies via de ti dekstop werkt...maar springt tijdens het recorden naar een standaard waarde.
Om mijn verhaal nog duidelijker te maken.
mn filter staat standaard op waar de 10, nu ga ik motion recorden dus draai ik aan de filterknop langzaam van 10 naar 100, zo langzaam dat het er bij wijze van spreken zo uit ziet 10 tot 15, 10 15 tot 20, 10 zo richting de 100.
als ik snel genoeg door draai herkent deze blijkbaar dat ik hem aan het editten ben. stop ik springt deze terug naar z'n standaard waarde.

Als ik aan de virus knoppen draai, draait het software matig gewoon mee (zoals het hoort) maar als ik bijv. (ben nu aan het opnemen met read en write aan) aan de filter draai halverwege ff stop (omdat ik dat mooi vind bijv) springt deze terug naar een stand waar die begon. Dit is erg irritant af en toe ziet de opgenomen signaal er uit als een sinus vorm met een zaagtand, omdat deze continu terugspringt naar zijn standaard.
dat heeft weinig te maken met de TI, maar meer met algemene cubase kennis.
Het hangt ervan af welke cubase versie je gebruikt, maar om dit te voorkomen moet je de punchout settings van je automation op autolatch zetten in dit geval. (staat bovenin je toolbar naast, die standaard op touch staat)

alles via usb, en noten werken prima maar het opnemen van alle ander functies via de ti dekstop werkt...maar springt tijdens het recorden naar een standaard waarde.
Om mijn verhaal nog duidelijker te maken.
mn filter staat standaard op waar de 10, nu ga ik motion recorden dus draai ik aan de filterknop langzaam van 10 naar 100, zo langzaam dat het er bij wijze van spreken zo uit ziet 10 tot 15, 10 15 tot 20, 10 zo richting de 100.
als ik snel genoeg door draai herkent deze blijkbaar dat ik hem aan het editten ben. stop ik springt deze terug naar z'n standaard waarde.
zelfde verhaal, cubase kennis, check anders toch maar eens het automation gedeelte in de cubase manual.

ik heb het hier net even gechecked en elk cijfer komt er gewoon in (in stapjes van 1 heeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam gedraaid).

MIJN HELD!!!
Het werkt!!!
bedankt voor de zeer snelle reacties.
heb ook ontdekt voor de mensen die dat nog niet weten.
rechte muisknop op de controller die je wil edditen. ff op add klikken en voila, die doet ut!

dacht alles al te weten van cubase (haha) niet dus!
werk trouwens met cubase sx 5, wellicht ten overvloede.
ik ga weer snel verder met pingelen!
ltrs!

Afijn...ik zit al een tijd gewoon met 2.7 te werken en dat werkt allemaal prima...kan 3 usb sporen gebruiken en heb regelmatig flink aantal sounds in gebruik...

Wou ik ff kwijt,anders lijkt het of ie bij niemand normaal werkt :D

Ik heb erg te doen met het bedrijf Access. Hun bedoelingen zijn erg goed, maar
het wil na jaaaaaren TI maar niet lukken. Typisch geval van te veel hooi op de
synth gegooit. De programmatuur is waarschijnlijk ook zo gaar en brak als wat dat
er geen touw meer aan vast te knopen is. Ik zou zeggen.. back to the drawingboard
en die nette nieuwe programmatuur routines gebruiken op de virus ti en future producten.

Dat is echt de grootste onzin, Virus controll is een van de betere plugins en ik heb met m'n TI uberhaupt geen hardwarematige problemen. net zoals bij alle andere DAW applicaties is performance erg afhankelijk van PC configuratie.

Back