Ervaringen Virus TI

Misschien dat dit een n00b vraag is, maar deze thread is zo lang geworden dat ik hem niet meer helemaal door kan lezen. Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

Ik heb dus een Virus Ti Keyboard gekocht en Viruscontrol geinstalleerd. Naast mijn Virus heb ik een M-Audio delta1010 waar ik een bassdrum mee afspreel die strak loopt, dit alles doe ik in Reaper. Mijn Delta1010 staat op 44.1khz bij een buffer van 128

Probleem 1: Als ik een deuntje afspeel via usb, met analoge outputs 1+2, is de timing slecht en hij loopt gewoon een aantal seconden achter. Dit heb ik ook als ik Renoise gebruik.

Hebben jullie een usb kabel bij de virus gekregen en was deze zilver? Ik heb er een zilvere usb kabel bij gehad, maar misschien is dat wel een usb1.0 kabel die er helemaal niet bij hoort en moet ik een 2.0usb kabel aanschaffen om deze problemen op te lossen.

Probleem 2: Verder kreeg ik na het factory resetten van mijn Virus, een poging om probleem 1 op te lossen, telkens de melding dat er geen virus gevonden kon worden, dit had ik voor de factory reset niet. Ik hoop dit op te lossen door viruscontrol opnieuw te installeren, waarna ik weer verder kan met probleem 1, pff gedoe.

Ik heb niet zoveel tijd, maar ik ben zo wel lekker bezig met mijn hobby enzo :?

Ten eerste : je latency mag niet te klein zijn...

Ten tweede : ik weet niet hoe dat in Reaper werkt,maar als je de TI via midi speelt moet je iets in je sequencer veranderen waardoor de TI geen latency compensation aan heeft staan...

Ten derde : zorg dat er NIKS anders dan je TI aan je usb hangt als je gaat installeren...(behalve muis en keyboard)..

Ten vierde : ja,een zilveren usb-kabel...

Ten vijfde : veel succes verder...

Ten tweede : ik weet niet hoe dat in Reaper werkt,maar als je de TI via midi speelt moet je iets in je sequencer veranderen waardoor de TI geen latency compensation aan heeft staan...
Dat was inderdaad zo toen de TI Editor dat nog niet zelf kon regelen, maar
tegenwoordig kan dat in de Virus ti editor zelf, dus geen moeilijke truken meer.
In de TI vst editor zie je linksonderin het woord LIVE staan, als je deze aanklikt wordt de latency compensation geminimaliseerd.

Ik werk zelf altijd met deze LIVE setting aan, zodra ik de track ga renderen dan zet ik deze LIVE button uiteraard uit. Vervolgens loopt dan altijd alles in sync.

Voor zover ik weet is dit Sequencer onafhankelijk en de way to go voor het produceren met een TI in een DAW omgeving.

de overige problemen die spdk gemeld heeft zijn al vaak aan bod gekomen en de oplossingen hiervoor zijn terug te vinden in deze thread (wat vast minder moeite kost om terug te zoeken dan zelf het wiel proberen uit te vinden).

Overigens is de TI bij mij momenteel weer buggy als de pest...en zelfs support weet niet waar het aan ligt...

Overigens is de TI bij mij momenteel weer buggy als de pest...en zelfs support weet niet waar het aan ligt...

ik heb even teruggelezen (ik lees hier tegenwoordig nauwelijks nog de threads), maar als ik goed begrijp krijg je afhankelijk van welk project je inlaadt 'audio driver failed, too many usb devices in use' of zoiets.

gebruik je misschien cubase 5?

ik heb even teruggelezen (ik lees hier tegenwoordig nauwelijks nog de threads), maar als ik goed begrijp krijg je afhankelijk van welk project je inlaadt 'audio driver failed, too many usb devices in use' of zoiets.

gebruik je misschien cubase 5?

yep,Cubase 5.1

yep,Cubase 5.1

ok, dat probleem herken ik (heb ik ook gehad).

Om een slow chat hier te voorkomen zal ik je straks wel even een PB sturen met wat tips en aandachtspunten waarmee ik het opgelost heb.

Okee,toppie...heb namelijk al van alles geprobeerd,dus elke tip is welkom...

Hey Quifster,

Ik heb nu al een beste tijd datzelfde probleem. Cubase 5.1/vista dan herkent ie de Virus ook vrij Random niet. Ook teveel usb apparaten zegt ie/ driver niet geinstalleerd. Heb paar dagen terug een nieuwe pci-usb kaart gekocht puur voor de Virus, maar maakt niets uit :(:(

Nu heb ik ook al contact gehad met Virus support, maar nu zeggen ze dat ik de hele PC moet schoonmaken daarvoor (dus alleen een windows/cubase met virus), maar dat lijkt me wel heel rigoreus.

Ten eerste ben ik me er echt wel van bewust van het feit dat ik pas na jaren kom met vragen die bij de meeste mensen al lang niet meer spelen, en dat jullie al heel wat meer ellende hebben meegemaakt met deze bak, ellende die ik over heb geslagen omdat ik pas bij 3.0 instap. Relaxt dat jullie toch de moeite hebben genomen om mij wat te helpen.

. . . .de overige problemen die spdk gemeld heeft zijn al vaak aan bod gekomen en de oplossingen hiervoor zijn terug te vinden in deze thread (wat vast minder moeite kost om terug te zoeken dan zelf het wiel proberen uit te vinden).

Misschien heb je gelijk dat het minder moeite kost om deze thread door te lezen op zoek naar de oplossingen dan deze zelf te onderzoeken en op te lossen. Aan de andere kant is 89 pagina's, waaronder meldingen en oplossingen van veel oude bugs, niet weinig en zeker niet overzichtelijk.

Maar goed, zolang het ding niet stuk is, krijg ik hem wel aan de praat. (Zei die vol goede moed!) Thanks!

Laatst gewijzigd:
Hey Quifster,

Ik heb nu al een beste tijd datzelfde probleem. Cubase 5.1/vista dan herkent ie de Virus ook vrij Random niet. Ook teveel usb apparaten zegt ie/ driver niet geinstalleerd. Heb paar dagen terug een nieuwe pci-usb kaart gekocht puur voor de Virus, maar maakt niets uit :(:(

Nu heb ik ook al contact gehad met Virus support, maar nu zeggen ze dat ik de hele PC moet schoonmaken daarvoor (dus alleen een windows/cubase met virus), maar dat lijkt me wel heel rigoreus.

Yep,heel irritant...ik open net een project waar ik gisteren mee bezig was,een project waarin de TI gewoon werkte...nu open ik 'm weer en je raadt het al : geen TI...dit kost me alleen maar tijd,kutzooi...

Hoe ik het oplos en wat vaak werkt, is dat ik cubase eerst uitzet, TI stroom eraf/usb eruit. Dan opnieuw aanzetten, cubase aan. Nieuw project openen, TI aanzetten, dan doet ie t meestal. Terwijl dat project aanstaat het project aanzetten waar je mee bezig was. (nieuw project met TI gewoon aanlaten) dan het oude project activeren.

Maar al met al is het vervelend dat het zo moet, ik heb geen clou hoe ik het gewoon kan laten werken zoals het hoort... Heb al veel geprobeerd, TI op zon beetje alle mogelijke usb poorten van mn pc aangelosten, drivers/software opnieuw geinstalleerd, nieuwe PCI kaart gekocht etc etc... Ben nu opzoek naar oplossingen om het echt op te lossen.

VirusControl en Reaper

Na opnieuw installeren van Viruscontrol, met de tips van Dione en Quifster, kreeg ik nog steeds de melding dat de Virus niet gevonden kon worden. Eén keer deed ie het wel, nadat ik de driver opnieuw installeerde, maar toen werkte het hele remote gedeelte niet. Ik kon de plugin niet aansturen met mijn Virus.

Cubase LE4 geinstalleerd, draait meteen als een zonnetje. Ik ga maar es kijken hoeveel een upgrade naar studio 4 kost, als deze nog verkrijgbaar zijn. Ik las op het Cockos forum dat mensen al maanden dagelijks 3 uur bezig waren om de Virus met Reaper te laten werken, daar heb ik geen zin an.

Yep,heel irritant...ik open net een project waar ik gisteren mee bezig was,een project waarin de TI gewoon werkte...nu open ik 'm weer en je raadt het al : geen TI...dit kost me alleen maar tijd,kutzooi...

Damn das maf !...Ik DENK dat het dan toch iets is wat te maken heeft met VISTA.
Ik draai zelf CB 5.1 op OSX en daar loopt ie echt als een zonnetje,...no probs whatsoever !

Er is wel een nieuw OS uit voor de TI zag ik vanochtend, wellicht dat die update voor jullie werkt ? ( http://virus.info/start/ )

nou al een hele boel upgrades geprobeerd, maar geen van alle maakt het verschil, ook de cubase opdates niet... :(

Ik stap op het punt te upgraden naar Cubase studio 5.1. Want ik kan in LE4 maar 1 patch tegelijk aansturen, je kunt geen vsti op een foldertrack aanmaken. Ik kan alleen een instrumenttrack met 1 midi in en 1 stereo out gebruiken.

Afijn, werkt VirusControl wel met Cubase studio 5?

ok, dat probleem herken ik (heb ik ook gehad).

Om een slow chat hier te voorkomen zal ik je straks wel even een PB sturen met wat tips en aandachtspunten waarmee ik het opgelost heb.

helaas, ook mijn oplossing was niet de ultieme oplossing, sinds ik overgegaan ben op cubase 5.1 heb ik het nu ook regelmatig dat de virus ti niet start in cubase met de melding 'audio driver failed'.

Ik los het op door cubase af te sluiten en maar weer opnieuw op te starten, dan werkt het wel weer. Echt raar dit probleem.

Ik had eerst ook al problemen met de vst editor van de Motif xs in cubase 5.1, die wilde ook de port niet openen. Dit heb ik opgelost doot het aantal midi device porten flink te verminderen in de device settings van cubase. Dit was een tip die op motifator door yamaha werd gegeven. Het zou me niet verbazen als dit probleem met de virus ti ook zoiets is in die device drivers.

Maar goed, er is bij mij mee te werken door cubase opnieuw op te starten.

Back