Alex Omega
a.k.a Brainthief
ja specs geilers he!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Misschien dat dit een n00b vraag is, maar deze thread is zo lang geworden dat ik hem niet meer helemaal door kan lezen. Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
Ik heb dus een Virus Ti Keyboard gekocht en Viruscontrol geinstalleerd. Naast mijn Virus heb ik een M-Audio delta1010 waar ik een bassdrum mee afspreel die strak loopt, dit alles doe ik in Reaper. Mijn Delta1010 staat op 44.1khz bij een buffer van 128
Probleem 1: Als ik een deuntje afspeel via usb, met analoge outputs 1+2, is de timing slecht en hij loopt gewoon een aantal seconden achter. Dit heb ik ook als ik Renoise gebruik.
Hebben jullie een usb kabel bij de virus gekregen en was deze zilver? Ik heb er een zilvere usb kabel bij gehad, maar misschien is dat wel een usb1.0 kabel die er helemaal niet bij hoort en moet ik een 2.0usb kabel aanschaffen om deze problemen op te lossen.
Probleem 2: Verder kreeg ik na het factory resetten van mijn Virus, een poging om probleem 1 op te lossen, telkens de melding dat er geen virus gevonden kon worden, dit had ik voor de factory reset niet. Ik hoop dit op te lossen door viruscontrol opnieuw te installeren, waarna ik weer verder kan met probleem 1, pff gedoe.
Ik heb niet zoveel tijd, maar ik ben zo wel lekker bezig met mijn hobby enzo![]()
Dat was inderdaad zo toen de TI Editor dat nog niet zelf kon regelen, maarTen tweede : ik weet niet hoe dat in Reaper werkt,maar als je de TI via midi speelt moet je iets in je sequencer veranderen waardoor de TI geen latency compensation aan heeft staan...
Overigens is de TI bij mij momenteel weer buggy als de pest...en zelfs support weet niet waar het aan ligt...
ik heb even teruggelezen (ik lees hier tegenwoordig nauwelijks nog de threads), maar als ik goed begrijp krijg je afhankelijk van welk project je inlaadt 'audio driver failed, too many usb devices in use' of zoiets.
gebruik je misschien cubase 5?
yep,Cubase 5.1

. . . .de overige problemen die spdk gemeld heeft zijn al vaak aan bod gekomen en de oplossingen hiervoor zijn terug te vinden in deze thread (wat vast minder moeite kost om terug te zoeken dan zelf het wiel proberen uit te vinden).
Hey Quifster,
Ik heb nu al een beste tijd datzelfde probleem. Cubase 5.1/vista dan herkent ie de Virus ook vrij Random niet. Ook teveel usb apparaten zegt ie/ driver niet geinstalleerd. Heb paar dagen terug een nieuwe pci-usb kaart gekocht puur voor de Virus, maar maakt niets uit
Nu heb ik ook al contact gehad met Virus support, maar nu zeggen ze dat ik de hele PC moet schoonmaken daarvoor (dus alleen een windows/cubase met virus), maar dat lijkt me wel heel rigoreus.
Yep,heel irritant...ik open net een project waar ik gisteren mee bezig was,een project waarin de TI gewoon werkte...nu open ik 'm weer en je raadt het al : geen TI...dit kost me alleen maar tijd,kutzooi...
ok, dat probleem herken ik (heb ik ook gehad).
Om een slow chat hier te voorkomen zal ik je straks wel even een PB sturen met wat tips en aandachtspunten waarmee ik het opgelost heb.