Ervaringen Virus TI

Over het Cubase 5.1 probleem. Ik zat zo even de boel door te lezen en het riekt
naar een initialisatie probleem. Ofwel. VC wordt volledig geladen terwijl VC -zelf- nog
niet klaar is met alle checks. Cubase kan echter ook te laat informatie verstrekken aan
VC, maar VC zou daar keurig op moeten wachten alvorens het verder gaat met uitvoering
van verdere instructies.
Als dit het geval blijkt is het wel een zeer slecht stukje programmeerwerk. Aan de andere
kant is dit simpel op te lossen door Access in de nieuwe beta.

Niet dat julie hiermee een concrete oplossing hebben trouwens :D.
Suc6 allen met het vervelende beest.

Als dit het geval blijkt is het wel een zeer slecht stukje programmeerwerk. Aan de andere
kant is dit simpel op te lossen door Access in de nieuwe beta.

Niet dat julie hier iets aan hebben trouwens :D Suc6 met het vervelende beest.
het zit je nog steeds niet echt lekker he, dat je het niet voor elkaar kreeg om de ti stabiel in je omgeving te krijgen :D

jij bent in ieder geval wel de kampioen virus ti driver bashen zonder een ti te bezitten :D
(je lijkt mij wel met mijn mening over cubase 4, maar goed, ik bash toch nog wel wat minder dan jij)

koekebakker heeft gewoon spijt dat ie geen virus meer heeft.....

@boelie:
idd, das wel essentieel :D

Ik heb nog alle dagen spijt dat is de mazzel niet meer heb mij te irriteren aan een niet-functionerende synth van 2.1K euro's :D

Maar serieus, medeleven is er wel. Ik zie steeds meer personen klagen over de TI. Ook de mensen die em eerst wel redelijk
in toom hadden klagen steen en been. En hoe oud is ie inmiddels al...? Tamelijk schandalig dat het nog kommer en kwel is.

Laatst gewijzigd:
koekebakker heeft gewoon spijt dat ie geen virus meer heeft.....

@boelie:
idd, das wel essentieel :D

:)

Ach.. gelukkig heb ik geen problemen met mijn snow. gescoord voor 650 ook nog eens een paar maanden terug dus ik mag nie klagen. Je hoeft dus geen 2,1 K aan een TI uit te geven ;) en zeg eens eerlijk.. Wie gebruikt nou al die parts? Ik heb genoeg aan de 4 parts die de snow mij geeft.

Enige waar ik me aan erger is dat ik elke parameter aan de automation moet toevoegen in cubase om alle paramaters die ik wil editten onder de knoppen van mijn nocturn kan krijgen. Dat mappen is geen probleem, werkt als een zonnetje, maar de novation software ziet het niet als je van part verwisseld. Dus moet je va elke part weeeer alle parameters mappen. Helaas kom ik maar aan 2 parts aangezien dan alle 127 toe te wijzen automation ''slots'' vol zijn. Of zie ik iets over t hoofd?

Ach .. luxe probleem.. Met de muis gaat het ook prima :D

Ja idd heb ik nu geen zin in. :-)
Maar lfo 1 kan ik nu automaten ....... 2 en 3 is volgens mij niet mogenlijk

Ik werk al tijden met de oudere versie 2.7.5.0 Met deze versie heb nooit problemen en loopt goed. Toen 3.0 uitkwam heb ik deze geinstaleerd maar na veel problemen en ergernis heb ik toch weer 2.7.5.0 erop gezet..

Ik wil nu een tijd verder weer eens proberen de laatste release erop te knallen, maar zie ik tot mijn grote verbazing dat op de vernieuwde access site alle oudere versies zijn weggehaald!

En mocht het problemen geven ik niet meer aan de oude software kan komen..

Ik durf niet te updaten! haha ;)

Ik werk al tijden met de oudere versie 2.7.5.0

[...]
En mocht het problemen geven ik niet meer aan de oude software kan komen..

Heb (bijna) alle versies vanaf 2.7.0.46 nog op schijf staan, dus mocht het nodig zijn... stuur even een PB :)

Vanaf 3.0 werkt de Ti hier eigenlijk pas zoals het zou moeten.

Heb (bijna) alle versies vanaf 2.7.0.46 nog op schijf staan, dus mocht het nodig zijn... stuur even een PB :)

Vanaf 3.0 werkt de Ti hier eigenlijk pas zoals het zou moeten.

Tnks man (Y) Ik ga even kijken, mocht ik hem nodig hebben weet ik je te vinden!

Toch wel raar dat alle oudere OS eraf zijn gehaald..

'k wou gewoon even heel kort laten weten dat ik sinds een maand de gelukkige eigenaar ben van een TI (keyboard versie).

Meteen OS 3.0.0 gedownload en erop gegooid, en tot op heden loopt hij echt als een zonnetje! Deze thread heeft me heel veel info opgeleverd, waarvoor oprechte dank aan alle deelnemers! (90 pagina's is wel een hele hoop)

Wat een monster is dit zeg, bij alle andere synths die ik tot nu toe onder mn vingers had kon ik na een maand al een aardige inschatting maken van de mogelijkheden, maar dit ding blijft me maar verbazen.

is het iemand al opgevallen dat de polyfonie onder os 3.1.0.0 toch wel flink minder is dan onder os 3.0.0.5?

ik merk het duidelijk in mijn projecten, daar vallen nu regelmatig noten weg doordat de polyfonie gewoon op is. Als dit zo blijft dan ga ik weer terug naar 3.0.0.5

helaas, ook mijn oplossing was niet de ultieme oplossing, sinds ik overgegaan ben op cubase 5.1 heb ik het nu ook regelmatig dat de virus ti niet start in cubase met de melding 'audio driver failed'.

Dat probleem heb ik ook, sinds ik van Cubase SX 3 ben overgegaan op Cubase 4. Had eigenlijk een beetje gehoopt dat Cubase 5 dat probleem zou oplossen...=(

Blijft nog steeds een raadsel waarom hij de ene keer wel start en de andere keer "audio driver failed" geeft. Het zijn ook maar een paar tracks die hier last van hebben. Gelukkig is het de laatste tijd weer wat minder.

Blijft een vaag probleem...

Dat probleem heb ik ook, sinds ik van Cubase SX 3 ben overgegaan op Cubase 4. Had eigenlijk een beetje gehoopt dat Cubase 5 dat probleem zou oplossen...=(

Blijft nog steeds een raadsel waarom hij de ene keer wel start en de andere keer "audio driver failed" geeft. Het zijn ook maar een paar tracks die hier last van hebben. Gelukkig is het de laatste tijd weer wat minder.

Blijft een vaag probleem...

ja
ik heb wel een workaround die werkt inmiddels.

als je cubase start, dan moet je zonder eeen project te openen de virus vsti even laden. Daarna verwijder je hem weer.

elk project wat je daarna inlaadt werkt dan vervolgens. Je krijgt dan geen audio driver failed meer.

Aangezien dit een simpele workaround is vind ik het niet zo erg meer, nu werkt het tenminste weer.

maar vaag is het zeker.

ja
ik heb wel een workaround die werkt inmiddels.

als je cubase start, dan moet je zonder eeen project te openen de virus vsti even laden. Daarna verwijder je hem weer.

elk project wat je daarna inlaadt werkt dan vervolgens. Je krijgt dan geen audio driver failed meer.

Aangezien dit een simpele workaround is vind ik het niet zo erg meer, nu werkt het tenminste weer.

maar vaag is het zeker.

Dit helpt bij mij niet hoor...:?

Ik heb de nieuwste os, maar nogsteeds 2 problemen:
- Het save menu bij mij werkt niet (zegmaar dat ding links)
- Automaten gaat heel slecht (en hier erger ik me echt aan) Ik kan zegmaar niet met de muis de waarde van de automation aanpassen, alleen de timing van de waarde.. Ook schiet steeds de parameter terug als ik m via write automate, terug zodra ik hem loslaat of even niet meer beweeg. (Cubase, leek me onderhand duidelijk) WAARDEloos dus..

Weet iemand hoe je dit moet verhelpen, zoja, meld het aub. Ik erger me kapot hier..

Edit: Nog ff wat, ik heb de nieuwe OS ge-installeert, maar nu mag ik wel opnieuw in m'n projecten alle automation gaan mappen.. Word je ook ziek van.. Applausje voor acces!

Laatst gewijzigd:
Back