Ervaringen Virus TI

Ja daarom, mijn vraag aan de helpdesk was dan ook, wanneer ik die update kan verwachten want het werkt momenteel nogal kut. Maar hij wist blijkbaar van niets.

Hoe zit het met de latency als je de virus via USB aansluit? Is het dan hetzelfde als bij een soft plugin als Sylenth?

Bij mij werkt het niet eens kut, bij mij werkt het helemaal niet meer nadat ik mijn computer opnieuw had opgestart. De software werkt en 'ziet' de virus maar er komt geen decibel geluid uit. Ook resetten geeft geen resultaat. Misschien is het een instelling of moet ik weer terug gaan naar een oudere versie van de software. Zou jammer zijn. De nieuwste software ziet er gelikt uit en biedt meer mogelijkheden. Maar ja, daar heb je niets aan al dat ding geen geluid maakt. Heeft iemand tips?

ik denk dat de latency van de virus plugin rechtevenredig is met de latency van de usb driver.

Logisch eigenlijk. Ik twijfel erg tussen de snow en de ti2. Groot verschil is de hoeveelheid parts natuurlijk maar nu vraag ik me af in hoeverre je de 16 parts van de ti volledig kan benutten in je DAW. Kan je die 16 parts bijvoorbeeld allemaal mixen in je DAW en apart automaten?

Ik heb de TI2 nog nooit ervaren omdat ik nu een snow heb.

Misschien dat je met de TI2 in de buurt komt van 16 parts maar met de TI1 is dat absoluut niet het geval. Misschien 8 of 9 parts maximum als elke part maar uit een simplele osc bestaat. Vanaf het moment dat je 3 a 4 patches met hun eigen reverb en filters en distortion en weet ik wat nog uitrust mag je bij de 5de al dropouts verwachten. Zeker als het allemal van die klanken zijn waar je unisono of supersaw bij gebruikt.

Ik kan met mijn snow 3 tot 5 vrij simpele patches simultaan spelen zonder dropouts. Als ik complexe patches gebruik met hun eigen reverbs en frequency shifters and unisono zijn dat er max 3.

En zijn de parts wel zelfstandig te mixen in volume vanuit de sequencer? Of moet dat in Virus Control? Ik ben zelf van plan een TI2 aan te schaffen maar heb het gevoel door wat gelezen te hebben op fora dat er wat haken en ogen aan het aparaat zitten. Hoe is de functionaliteit in het algemeen icm Logic?

Je hebt 3 USB outputs die afzonderlijk te mixen zijn en 3 analoge outputs. Zoals CosmicDreamer al zegt, met 3 parts kun je al aan het maximale aantal stemmen zitten, dus ik gebruik alleen de 3 USB outs.

Hoera!
ik ga morgen een TI2 bestellen bij Studio De Dijk (of weet iemand een beter/goedkoper adresje?) en ik verheug me er enorm op om bijv. vst-effecten op zo'n makkelijke manier achter een hardware-bak te zetten, zonder de latency van m'n interface! Of is die latency er wel en moet ik alsnog met milisecondes gaan klooien? (PC heeft quadcore en goed moederbord) Ik ben ook erg benieuwd naar de TI2 als effecten-bak! Hoe zijn jullie ervaringen daarmee en hoe zit het daar met de latency? Ik vind de virus C wel 'aardig' als fx-bak; alleen zo raar dat als je de delay-tijd verandert, je pitch mee gaat... is dit ook zo met de TI2?? (maar goed, daar koop ik'm niet voor)
bvd

:luv: Wat een beest, wat een feest!
Tijdens het installeren vd software schrok ik ff, omdat er gepiept werd over een niet-compatible systeem, maar het blijkt dat je zo'n ding niet op een usb-3.0 interface kunt aansluiten, dus na omprikken op usb-2.0 kaartje werd ik erg gelukkig!
Na het doorlopen van de banken dacht ik er na de H-bank wel een keer doorheen te zijn, maar nee, dit gaat door tot bank 'Z'!
Het geluid vind ik top, echt wel beter dan de C!
De vst-software vind ik echt de bom, alles werkt gewoon logisch en doordacht!
Latency=zero! Loopt zo strak als een amfetaminehoer!
3 x stereo uit via usb en tegelijkertijd 3 x stereo analoog uit moet wel een stapel/doorlusfeest gaan worden! ik ken verder geen enkele synth met 12 afzonderlijke uitgangen! (ok ok, dsp gaat dat niet zomaar trekken natuurlijk, maar toch)
Zit nu op de bank met alleen een machinedrum en m'n Ti2 en een headset en dat werkt ook super!

Gr. Ar 8)

Nieuwe BETA uit: 4.0.2.01
Let wel op: je moet ook een hotfix installeren.
http://virus.info/start/
Ik sla hem in ieder geval over...

Changelog:

Resolved issues, refinements and new features:
• VC: is not in time when operating at 96 kHz (fixed)
• VC: Improved behaviour and performance on multicore systems
• VC: Protools don't playback reliably with more than 1 processor assigned (fixed)
• VCC: Virus Control Center shows "Driver mismatch" in Windows 64-bit (fixed)
• VC: incorrect parameter labels in Distortion and Frequency Shifter section (fixed)
• DR: Virus audio in was distorted in Windows 64-bit (fixed)
• VC: Support for new mechanism to enable automation in Live 8.0.2
• VC: Automation map got corrupted when loading a project using the VST3 Plug-In (fixed)
• VC: Context menus causes Logic 9 to SPOD for 2 seconds (fixed)
• HI: LFO LED swapped under certain circumstances. Needs additional hotfix update!
• VC: Small amount of random global latency in Logic (fixed)
• HI: (Snow) Switching in between multi patches is slow (fixed)
Known issues:
Graphic Performance under Windows 7 needs fine tuning.
Side chaining into audio instruments is currently not supported in Steinberg Cubase. The
VST3 version shouldn't be used in a productive environment.

Nieuwe BETA uit: 4.0.2.01
Let wel op: je moet ook een hotfix installeren.
http://virus.info/start/
Ik sla hem in ieder geval over...

Als ik goed lees geldt de hotfix alleen voor TI2 gebruikers:

Virus TI LED Swap Problem Hotfix 2010-03

What does this application do?

This application will resolve an LFO LED related problem which can occur with Virus TI2 Desktop, Virus TI2 Keyboard and Virus TI2 Polar.

Symtoms:
LFO1 shows the rate of LFO3 and LFO3 shows the rate of LFO1.

DO NOT USE THIS APPLICATION IF YOUR VIRUS TI DOESN'T SUFFER FROM THE PROBLEM LINED OUT ABOVE. YOU WILL VOID WARRANTY. IF IN DOUBT, PLEASE CONTACT ACCESS MUSIC SUPPORT. :?

Ondanks dat ik een 1 heb, wacht ik ook wel even rustig af met installeren.
Eerst het Access forum eens een tijdje in de gaten houden....

Goedemorgen zeg!
6.44 ?

Ik sla hem ook even over. Het maakt me niet zoveel uit dat de parameters niet voorzien zijn van de juiste tekst. Ik hoor wat het knopje doet. Daarnaast is ie stabiel.

Op mac osx draait hij erg lekker, geen crashes meer in live 8

Weet iemand wie die patches maakt die eindigen met BC?
Zitten erg mooie sounds bij.

Is het mogelijk om de Virus TI naar bv. FM8 (vst) te routen en daarvan de pitchbend te gebruiken?

Back