Ervaringen Virus TI

Miss weer naar de bekende weg vragen maar heb nu de virus ti 2 en alles werkt goed behalve de atomizer?

Kan ik iemand mij in het kort vertellen hoe ik het nu goed moet routen ja heb de handleiding maar zoals het daar staat beschreven werkt het bij niet

Guys,

Ik heb sinds kort een vreemd probleem met Virus Control (icm Cubase 5). Als ik vanuit midi kanaal 1 een signaal in de control stuur hoor ik de geselecteerde sound tezamen met een soort van zaagtand geluid (dus 2 geluiden op elkaar). Op kanaal 2 hoor ik niets, terwijl ik wel de VUmeter uit zie slaan. De voorbeeld songs werken wel gewoon bij mij.

Als ik aan de soundparameters rommel hoor ik alleen de wijzigingen in 1 geluid, de zaagtand blijft gewoon op vol volume klinken. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Wat zou het kunnen zijn? Voorheen werkte het altijd prima.

Geeen idee. Iets met midi routing niet in orde?

Ander vraagje over de TI2:

Iemand ervaring met de OSC3 in de VST gui met de laatste update?
Ik kan hem niet wijzigen!

Zo te zien is Access nog steeds niet in staat alle bugs te verhelpen bij een synth van 1700 euro..

Meer mensen last van het inkorten van de virus? Als je een lead of een dergelijk geluid afspeeld, en hij oppeens afspeeld alsof de release en decay helemaal dicht staan. Terwijl deze vol open staan..

Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar de mensen met deze bug herkennen hem meteen..

Iemand een oplossing? Heeeel iritant..

Dag heren.. dit hele nuttige info. Ik heb de nieuwe Acces Virus TI2 Desktop binnengekregen en ben er nog niet aan toegekomen hem aan te sluiten.. Het idee is om hem met een MacBook Pro aan te gaan sturen, maar die heeft geloof ik maar 2 USB ingangen. Daarnaast wil ik in de toekomst ook andere USB devices aansluiten.. Ideeen? Thanks..

Sinds ik een Mac heb werkt de Virus TI niet helemaal lekker. Als ik de driver installeer en de computer opnieuw opstart doet hij het prima. Wanneer ik de computer afsluit en voor een tweede keer opstart doet hij het niet meer. Als ik hem als VST toevoeg hoor ik het volgende geluid (zie/hoor bijlage).

Hebben meer mensen hier last van? En weet iemand hoe je dit verhelpt?

Attachments

• virus_ti_error.wav
    691,2 KB · Bekeken: 85
knip plak van infekted:

About TIOS 4.5.0 Release
Resolved issues, refinements and new features:
• SE: New Choruses, Rotary Speaker and Mod Matrix Sources
• VC: improved efficiency of USB transmission protocol
• VC: Editor opening and closing time for already instanced Plug-In (improved)
• VC: Error message when no PDF reader installed (fixed)
• VC: Documentation not accessible via “?” Menu (fixed)
• VC: Create Empty Library from Patch Save menu (new feature)
• VC: Part output assignment got lost when switching Virus TI off (fixed)
• VC: LFO clock divider could not be automated (fixed) version 4.5.0.03
• VC: "Midi driver failed" error shown after Virus TI Software Suite installation (fixed)
• VC: Part level control did not show volume when hovering over it (fixed)
• VC: Some parameters not adjustable in Live tutorial song (fixed)
• VC: Old presets and projects might load with incorrect parameter settings (fixed)
• VC: dB text does not fit into reverb/delay knob when being larger than 7 chars (fixed)
• VC: Fixes an issue related to the latest W7 service pack
• VC: Fixes a crash with Protools 9.0.1
• VC: Plug-In not functional after Mac went to sleep (fixed)
• HI: Improvement to hardware scanning
• HI: Cutoff 2 Knob could have the wrong name in the value readout popup.
Known issues:
Side chaining into audio instruments is currently not supported in Steinberg Cubase.

Dag heren.. dit hele nuttige info. Ik heb de nieuwe Acces Virus TI2 Desktop binnengekregen en ben er nog niet aan toegekomen hem aan te sluiten.. Het idee is om hem met een MacBook Pro aan te gaan sturen, maar die heeft geloof ik maar 2 USB ingangen. Daarnaast wil ik in de toekomst ook andere USB devices aansluiten.. Ideeen? Thanks..

USB HUB? of is dit een vroege 1 april grap ;)

Lekkere update zeg. Tot zover nog geen problemen, behalve dat de mixknop voor de chorus niet meer 'oplicht'.

Ja, 't zat er dringend aan te komen, ze hadden beloofd "voor 1 april". Gelukt dus!
Ben 'm nu aan het downloaden, spannend...

Best een leuke update.
Ze stonden trouwens helemaal niet eens op de Messe, volgens mij.

Known issues:
Side chaining into audio instruments is currently not supported in Steinberg Cubase.

dus wanneer ik de kicks of de Ti maak dan kan ik deze niet een output van een vst laten ducken. mwa valt mee te leven. gewoon even bouncen die kicks. sidechainen ´into´ de ti werkt iig wel.

ben zeer tevereden over de Ti.

Even een vraag van nog niet een TI gebruiker. Ik heb een Virus en een commerciële soundset als midi file. Kan ik deze nog makkelijk in de virus TI krijgen? Moet je hem dan gewoon met de sequencer afspelen (net als bij de A/B/C of kun je een midi file gewoon inlezen in de TI software?

@VasC

Als je VC installeert, krijg je een mapje op je pc waar je je soundsets in kunt bewaren; in je virus-vst kun je deze openen. Met virus control center kun je presetbanken in je virus zelf overschrijven met je eigen soundsets (burn to flash rom), voor als je op pad gaat met je virus.

@vipal:

Volgens mij bedoelen ze dat cubase niet de mogelijkheid heeft om een vst instrument een input te geven. je kunt in cubase gewoon op alle kanalen side-chain compressie zetten en de send van de virus naar die compressors sturen (na jah, cubase heeft helaas maar 8 send-slots; anders moet je er een kanaaltje met de uitgang van de virus als input bij maken, heb je er weer 8 ), dus daar hoef je niets voor te bouncen.
wat ze dus bedoelen, is dat als je binnen cubase de inputs van de virus wilt gebruiken (dus 'side-chain'), je hier een apart kanaal voor moet aanmaken (bij andere daw's gaat het iets makkelijker). die hele foutmelding die je krijgt als je 'm op 3 uit/1 in zet, of als je de virus als insert effect kiest, kun je eigenlijk als ongelezen beschouwen!
kijk hier maar hoe het moet:
hier wordt heel duidelijk uitgelegd hoe je in cubase de inputs vd virus gebruikt, ook voor de atomizer (fucking vet ding) en de vocoder. je kunt ook nog bij de fm-modulator een input als bron gebruiken.
hoop dat ik duidelijk ben; dat filmpje doet wonderen.

suc6!

Ik kon ook even binnenvallen in dit topic. Ik vind het een zeer goeie bak. Niet echt voor diepe bassen en bepaalde leads.. Het geluidsignatuur is erg ' digitaal' IMO, maar de mogelijkheden zijn vet. Gisterennacht 2 uur lopen tweaken aan een percussie-achtige sound. Erg intuitief, heb nog niet de sofware gebruikt.

Back