Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
en datzelfde karakter, is dat dan ook "volledig" terug te vinden in de vorige Virus edities ? (A / B / C)
) hier op de wikipedia pagina van de [ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Access_Virus]wikipedia staat: "The Virus engine has largely remained the same since the Virus A up until the Virus C. They all utilize a single Motorola DSP chip and the sound is quite distinct between models when not factoring in the additional features provided by each hardware and firmware upgrade. The biggest effect of software optimisation is seen as a third oscillator control in the B-series menus."Virtual Analog Synthesizer Access Virus TI Trance Patches Audio Demo - YouTube
rond 4:08
Dat opkomend geluid. Hoor hoe zuiver dat komt aanrollen.
Dat heb ik toch nog nooit uit een andere synth weten komen...
Wat zit erachter ??
fijn voor je. Komt je lekker goedkoop uit met zulke oren.DJBarry schreef:het enigste wat ik hoor is een simpele pluck-sound aangestuurd door de arpeggiator..
dit is echt niks bijzonders?
Idd, vind ik ook, en toch beweren ze dat je met de virus super vette bassen kunt maken ??? pfjjj, 't zijn net VST Synth basjes...access is gewoon heel erg sterk in het mid en hoog, laag is het niks, maar daar heb je weer andere synths voor.

fijn voor je. Komt je lekker goedkoop uit met zulke oren.
Thx voor de info, Virkaz.
tja, nee, 't is de sound vd virus zelf,,of toch van mijn virus C, Equ helpt niet,Die snap ik niet helemaal, maar oke...

he DJBarry, ik vraag me wel af hoe die blöfeld en ultranova zich tussen je virus en jp houden? voegt dat nog iets toe verder? blöfeld vond ikzelf veel te dun klinken, ultranova heb ik nog niet gehoord. Ik maak btw met m'n virus ook wel veel vettere sounds dan met m'n jp8080 hoor! Maar de jp snijdt toch altijd wel lekker door de mix...

Waar slaat die eerste zin op?koekebakker schreef:Ik kan me voorstellen dat jij bij elk geluidje onder de indruk bent aangezien je oren halfgaar zijn geraakt na jarenlang gepomp. Maar seriously... Dit geluid stelt niet veel voor.
sorry voor mijn misschien arrogante toon in de vorige reply, maar ik vond/vind deze beschrijving gewoon te simpel.DJBarry schreef:een simpele pluck-sound aangestuurd door de arpeggiator..
@DJBarry, tja, jij maakt 'Gabber' of 'Hardcore', en okey, ieder z'n ding, maar ik hoor erg veel Reverb- effecten,ik denk dan toch echt dat het een kwestie is van goed eq-en...
ik krijg de jp net zo lekker in de mix als de virus/softsynth hoor,
echter is het natuurlijk wel zo dat de jp een analoge bak is en de rest da uitgestuurd word.. dat verschil hoor je natuurlijk wel