Ervaringen Virus TI

en datzelfde karakter, is dat dan ook "volledig" terug te vinden in de vorige Virus edities ? (A / B / C)

en datzelfde karakter, is dat dan ook "volledig" terug te vinden in de vorige Virus edities ? (A / B / C)

vanaf C min of meer wel, probleem is dat de TI wat extra OSC types heeft waardoor bepaalde sounds niet mogelijk zijn op eerdere edities.

De virus C klinkt wel redelijk hetzelfde kwa sound karakter, maar mist dus wat extra osc's. De eerdere edities zijn volgens mij iets anders, maar die heb ik zelf nooit gehad.

@Keybern: (heb je maar 'ns van m'n negeerlijstje afgehaald :D) hier op de wikipedia pagina van de [ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Access_Virus]wikipedia staat: "The Virus engine has largely remained the same since the Virus A up until the Virus C. They all utilize a single Motorola DSP chip and the sound is quite distinct between models when not factoring in the additional features provided by each hardware and firmware upgrade. The biggest effect of software optimisation is seen as a third oscillator control in the B-series menus."
Ik heb zelf de B en C gehad en hoorde geen verschil (maar heb ze niet tegelijk gehad). Er schijnt wel een andere DA in te zitten, maar dit verschil is minimaal dacht ik.
Wat volgens mij zo klankbepalend is, is de smoothmode (die standaard aanstaat). Dit zorgt ervoor dat de virus tussen alle stapjes vd modulaties, pitchbends, phasers ed een heleboel tussenstapjes maakt, zodat het allemaal ontzettend 'smooth' en dus ontzettend zuiver klinkt. Bij de virus B is dit net zo!

Ik heb de C jaren gehad en de B enkele jaren. Ik blijf de B anders vinden klinken dan de C. Dit komt waarschijnlijk voornl. door de EQ en evt het MoogFilter - wat alleen in de C en opwaarts zit - en de AD/DA conversie. De algoritmes zouden hetzelfde moeten zijn, maar eigenlijk zijn het geen grote verschillen.

Zoals quifster al aangeeft, geen grote "laag blazer" maar voornamelijk mid en hoog. De Virus is wel een redelijke alleskunner, maar het heeft niet de ballen van een Moog ;-)

Verder is de polyfonie op een B 24 en op een C 32 zo uit m'n hoofd. De TI heeft nog meer dan 32 voices. En zoals eerder aangegeven, het hangt van de complexiteit af van je patches.

DJBarry schreef:
het enigste wat ik hoor is een simpele pluck-sound aangestuurd door de arpeggiator..
dit is echt niks bijzonders?
fijn voor je. Komt je lekker goedkoop uit met zulke oren.

Thx voor de info, Virkaz.

Ik kan me voorstellen dat jij bij elk geluidje onder de indruk bent aangezien je oren halfgaar zijn geraakt na jarenlang gepomp. Maar seriously... Dit geluid stelt niet veel voor.

access is gewoon heel erg sterk in het mid en hoog, laag is het niks, maar daar heb je weer andere synths voor.
Idd, vind ik ook, en toch beweren ze dat je met de virus super vette bassen kunt maken ??? pfjjj, 't zijn net VST Synth basjes...
Soit, ik vind m'n Virus C een leuke toevoeging bij een track,
maar een echt Super WOW gevoel heb ik bij nog geen enkele soundpatch gehad,,, :engel:
en tja, mijn JP8080's zijn dan wel weer Super WOW Feeling,,
maar tja, mss dat het dan toch eerder met smaak te maken heeft...???

Ik haal uit de Virus lekkere sounds dan uit de JP hoor Stephen?

8.jpg

he DJBarry, ik vraag me wel af hoe die blöfeld en ultranova zich tussen je virus en jp houden? voegt dat nog iets toe verder? blöfeld vond ikzelf veel te dun klinken, ultranova heb ik nog niet gehoord. Ik maak btw met m'n virus ook wel veel vettere sounds dan met m'n jp8080 hoor! Maar de jp snijdt toch altijd wel lekker door de mix...

Die snap ik niet helemaal, maar oke...
tja, nee, 't is de sound vd virus zelf,,of toch van mijn virus C, Equ helpt niet,
en da's mss net zoals sylenth1 duizenden sounds heeft, maar ook z'n eigen typischekarakter heeft,

En het 'karakter' van de JP vind ik toch wel 't beste.. of toch zoals de 90' trance tracks
waar je de hi en mid noten heel gemakklk van kan onderscheiden,
en waar ik toch zo van in trance geraak.... bv the legacy - Saltwater..
alé, ik denk toch dat dat daar de JP is !!?? 8o)

he DJBarry, ik vraag me wel af hoe die blöfeld en ultranova zich tussen je virus en jp houden? voegt dat nog iets toe verder? blöfeld vond ikzelf veel te dun klinken, ultranova heb ik nog niet gehoord. Ik maak btw met m'n virus ook wel veel vettere sounds dan met m'n jp8080 hoor! Maar de jp snijdt toch altijd wel lekker door de mix...

heyy!
die blofeld houd zich goed hoor!
ik gebruik hem om een lead sound wat aan te dikken, of voor een heerlijke pad.. (daar istie echt super in!)
zoals ik elders op t forum al had aangegeven is de blofeld wel iets gelimiteerd qua voices/polyfonie voor echt dikke sounds, maar verder is het een prima dingske voor t geld :D

@Stephen, ik denk dan toch echt dat het een kwestie is van goed eq-en...
ik krijg de jp net zo lekker in de mix als de virus/softsynth hoor, echter is het natuurlijk wel zo dat de jp een analoge bak is en de rest da uitgestuurd word.. dat verschil hoor je natuurlijk wel :)

De sound output is alleen analoog, en niet via usb zoals in de virus ti, ultranova of blofeld :-)
(Dit is natuurlijk een keus, de 1 wilt het via analoog uit, de ander via spdif of usb)

of alledrie (kan ook namelijk)
maar analoog staat normaal op de synth zelf niet op z'n output vandaar m'n reactie ;)
mooi clean meubel trouwens

koekebakker schreef:
Ik kan me voorstellen dat jij bij elk geluidje onder de indruk bent aangezien je oren halfgaar zijn geraakt na jarenlang gepomp. Maar seriously... Dit geluid stelt niet veel voor.
Waar slaat die eerste zin op?
Waar staat "pompen" voor in Nederland? In België betekent het zoiets als push-ups doen. Ben ik sinds een jaar of 3 mee gestopt, maar ik zie het verband niet met mijn oren :-p
Ken jij mij en mijn bezigheden?

Moest het gaan om de muzieksmaak:
Ik ben absoluut geen hardcore liefhebber ofzo.
Ik hou van New Wave, synthpop, rock, beetje trance.

Rare vent ben jij, met je eigen kop in je avatar.
Is overigens 100% lullig bedoeld.

Laatst gewijzigd:
DJBarry schreef:
een simpele pluck-sound aangestuurd door de arpeggiator..
sorry voor mijn misschien arrogante toon in de vorige reply, maar ik vond/vind deze beschrijving gewoon te simpel.

Zelfs al blijkt het inderdaad een pluck door een arp, met wat delay op en weet ik veel,
toch vind ik dat op zich niet verklaren waarom die zo loepzuiver klinkt.
Als je mij hier een demo kan posten van dezelfde sound uit een andere synth, dan hoor ik die heeeeeel graag. (echt waar, niet lullig bedoeld. Ik zou ervan staan kijken)

Het gaat me om de "zuiverheid" en het gevoel van een "rollend" geluid. Ik kan het niet anders beschrijven.
Als ik het hoor terwijl ik mijn ogen sluit, zie ik een spinnend wiel dat door de aliasing van ons zichtsvermogen lijkt terug te draaien.

ik denk dan toch echt dat het een kwestie is van goed eq-en...
ik krijg de jp net zo lekker in de mix als de virus/softsynth hoor,
echter is het natuurlijk wel zo dat de jp een analoge bak is en de rest da uitgestuurd word.. dat verschil hoor je natuurlijk wel
@DJBarry, tja, jij maakt 'Gabber' of 'Hardcore', en okey, ieder z'n ding, maar ik hoor erg veel Reverb- effecten,
Dus tja, mss wel okey in die scene, maar ik wordt er snel pot doof van,, :engel: :)
of maw, ik heb zo wie zo al een gans ander genre, eerder Techno-Trance-'Psy'Trance - Retro 90's
maar idd okey, de Virus is zeker geschikt voor die stylen,,
ik hou het eerder op het harmonische, 'propere', of om trance van te geraken... EAR-Gasm

Back