Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Faitman
jongens,
Aangezien ik vrij nieuw ben in de synthwereld en dus weinig of niks afweet van MIDI-toestanden, heb ik deze (misschien wel belachelijke) vraag voor jullie. Ik heb gisteren aan't prutsen geweest in de winkel met de Access Virus TI (zalig machien trouwens!). Nu is mijn vraag, ik heb hier thuis bij mij de Roland Fantom X6 staan en vroeg me af of ik die Desktop versie van de Virus TI kan aansluiten op de Fantom X6? Met ander woorden, kan ik met de toetsen van de Fantom, de VIRUS TI bedienen? Of is het toch beter de toetsversie van de VIRUS TI te kopen?
Groeten,
Fred
Wat voor soort mixdown is dat? In Cubase etc wordt alleen de 'real time' mixdown ondersteund, niet de (normale) snelle variant. Misschien is dat je probleem?Origineel geplaatst door forcesupreme
Wanneer ik de TI als VSTi plugin gebruik in Renoise werkt het allemaal perfect tot ik de boel ga renderen... De WAV file is alleen een bak herrie :confused:
Origineel geplaatst door forcesupreme
Virkaz, no offence taken... daar ben ik dus ook bang voor! Ik kan wel een beetje overweg met andere sequencers en ik moet toch een keertje overstappen, daar niet van maar toch zou ik het wel heel prettig vinden als het in Renoise gewoon werkt... Het lijken mij ook niet echt problemen (van dat renderen vooral) die met Renoise te maken hebben.
Alex, ik ook... De presets zijn doen me veelste trancey aan, maar als ik zelf aan de slag ga met sounds maken denk ik zeker wel dat ik er iets leuks uit kan trekken!
Origineel geplaatst door MikeJarod
Wat voor soort mixdown is dat? In Cubase etc wordt alleen de 'real time' mixdown ondersteund, niet de (normale) snelle variant. Misschien is dat je probleem?
Origineel geplaatst door Faitman
jongens,
Aangezien ik vrij nieuw ben in de synthwereld en dus weinig of niks afweet van MIDI-toestanden, heb ik deze (misschien wel belachelijke) vraag voor jullie. Ik heb gisteren aan't prutsen geweest in de winkel met de Access Virus TI (zalig machien trouwens!). Nu is mijn vraag, ik heb hier thuis bij mij de Roland Fantom X6 staan en vroeg me af of ik die Desktop versie van de Virus TI kan aansluiten op de Fantom X6? Met ander woorden, kan ik met de toetsen van de Fantom, de VIRUS TI bedienen? Of is het toch beter de toetsversie van de VIRUS TI te kopen?
Groeten,
Fred
Origineel geplaatst door virkaz
voor de virus b hebben ze mega veel updates uitgebracht, en voor de c bijna nix. alleen het moog filter is extra. want puretuning zit ook op de b. ik voel me redelijk genaaid eerlijk gezegd. die c kan vast ook wel 40 stemmig worden (tis een dualcore cpu de c heeft 1) 4parts delay/rev (of ook 16) enzovoort...
Origineel geplaatst door fuse
Heb laatst die van avs even geprobeerd en op zich klinkt hij niet verkeerd.
Maar toch op de een of andere manier mis ik wat.
Hij klinkt toch te dun naar mijn smaak. Misschien heeft dat te maken omdat ex-Waldorf mensen zich er ook mee hebben bemoeid of zo.
Of dat ik misschien te weinig tijd heb gehad om hem goed te horen.
Denk wel dat als ik een C had echt niet voor zoveel centen meer een TI zou scoren. Dat vind ik het niet waard IMHO.
Origineel geplaatst door dione
mijn ervaring : ik wacht nog steeds tot ie binnen is...![]()
Origineel geplaatst door Acidfever
Dit heb ik dus al meerdere keren onder de aandacht proberen te brengen. Ook bij Access zelf. Maar iedereen riep dat we toch die Moog filters hadden gekregen.
De Virus B is na de introductie van de C bijna gelijk getrokken met de C. Eigenlijk verschilt hij alleen nog door de EQ-ing per part, meer stemmen en Moog Filter.
De TI is dus veel meer een upgrade op de C als dat de C een upgrade was op de B.
Genaaid is ook wel het gevoel wat ik had ja! Want ik denk echt dat ze met wat optimalisaties nog wel wat uit de C kunnen halen. Dat het niet mogelijk is wavetables te laden kan ik me nog voorstellen i.v.m. geberek aan geheugen bijvoorbeeld. Maar ik denk dat hypersaw echt wel moet kunnen met wat minder stemmen.
De C users verdienen nog wel wat extra's vind ik al kijk je naar het upgrade verleden van Access.
Origineel geplaatst door bazziman
Ja, dat kan. En lijkt me een verstandige keuze waarmee je veel geld bespaart.

Origineel geplaatst door fuse
Heb laatst die van avs even geprobeerd en op zich klinkt hij niet verkeerd.
Maar toch op de een of andere manier mis ik wat.
Hij klinkt toch te dun naar mijn smaak. Misschien heeft dat te maken omdat ex-Waldorf mensen zich er ook mee hebben bemoeid of zo.
Of dat ik misschien te weinig tijd heb gehad om hem goed te horen.
Denk wel dat als ik een C had echt niet voor zoveel centen meer een TI zou scoren. Dat vind ik het niet waard IMHO.
Origineel geplaatst door Saskija
Waar als ik vragen mag?