ROLAND JUNO D, ervaringen??

webrob

Nieuwkomer
Hallo,

Wie heeft er ervaring met de Roland Juno D?? Gaarne je bevindingen.

Groet,
Robert

Is dat niet dat nieuwe synth dingetje voor weinig met de naam van de Juno erop? Heb er een poosje geleden een beetje op zitten pielen en rammelen in de winkel. Vond het helemaal niets, geen mooi geluid. Plat en blikkerig, op de rhodes dingetjes na. Zou doorsparen of iets tweedehands zoeken. Het feit dat ze hem aanprijzen met '768 newly programmed radio-ready Patches' en 'Considering how much power it packs for such little cash, the new Juno redefines the phrase “bang for the buck.” ' geeft het wel een beetje weg. Heb je hem al beluisterd?

Origineel geplaatst door RedTitan
768 newly programmed radio-ready Patches'

hahahaha

heb em in t voorbijlopen wel es bespeelt, vond t helemaal nix...

De Juno-D is (volgens mij) hetzelfde als de Roland RS-50, dus als je daar op zoekt vind je misschien ook nog wat interessants. Het enige verschil is de kleur en de typenaam.

Als je een Juno verwacht kom je bedrogen uit - tenzij je Juno definieert als "goedkope budgetsynth". In feite allemaal voortzettingen en variaties op de XP/JV serie.

Recenties kun je trouwens vinden op Harmony Central.

Origineel geplaatst door Yoozer
De Juno-D is (volgens mij) hetzelfde als de Roland RS-50, dus als je daar op zoekt vind je misschien ook nog wat interessants. Het enige verschil is de kleur en de typenaam.

Er zijn nog wel wat meer verschillen tussen deze bakken. Presets zijn (natuurlijk) anders, en
ook de parameters vond ik niet onder dezelfde knoppen.

Na even vlug wat knoppen op zo'n Juno-D vond ik 'm wel geinig, zeker voor het geld. Als je
niet teveel wil kunnen editten, maar gewoon wat soundjes wil en een fijn keyboard, is dit best een aardige bak. Verwacht inderdaad niet teveel ervan.

ik zou 'm zelf trouwens nooit kopen.

Origineel geplaatst door Yoozer

Als je een Juno verwacht kom je bedrogen uit - tenzij je Juno definieert als "goedkope budgetsynth". In feite allemaal voortzettingen en variaties op de XP/JV serie.

Ik had ook interesse voor een Juno D, nu niet meer.
Maar een Rs-50 is precies ook moeilijk te vinden, ik heb een goed aanbod met een rs-5, is dat een tiende van zijn waarde *D of evenwaardig of...
Ik heb al zoveel overlopen... Het wordt ingewikkeld.

Back