Korg T3 Probleem *spoed*

glco1984

Nieuwkomer
Ik heb een Probleem,ik heb sinds pas een Korg T3 over gekocht.
Nu wil ik samen met een midi programma muziek maken,maar dat lukt me niet.
Ik heb een Korg X5d Daar moest ik de local off zetten en de stand Multi indrukken
en dan werkte t allemaal,hoorde je alle 16 tracks.
Maar ik heb alleen bij de Korg T3 de Local Off gevonden, veder lukt er niks.

Is er iemand die me kan helpen zo ja dan ben ik heel erg blij,want ik weet zelfs dat er achter op mn boek multi sounds staan dus dan zou je zeggen dat t kan.

nog een probleem.Ik wil mn volume pedaal gebruiken alleen t werkt niet als je volume om hoog of omlaag doet.Bij de Korg X5D Werkte t wel.

Hoe moet ik dit doen.

Nogmaals alvast bedankt

Ik denk dat je er van uit gaat dat de T3 General Midi compatible is. Dit is (in tegenstelling tot de X5d) niet het geval. Dan kan je nog steeds prima met een Midi sequencer muziek maken, maar zul je zelf de de juiste instrumenten aan een Midi kanaal moeten toewijzen in de E.Combi modus.

De Multi sounds achter op het boek (ik heb het hier ook liggen) zijn de samples die in de ROM van de T3 gebakken zitten. Korg noemt die zo. Dat heeft dus niet zo veel met de Multi modus op je X5d te maken.

Wat het pedaal betreft: op de T3 kan je de functie van een voetpedaal instellen. In de handleiding staat prima uitgelegd welke pedaal inputs daar geschikt voor zijn en hoe je dat instelt. Als je een pedaal met ingang en uitgang hebt, dan kan je gewoon de uitgang van je T3 aan de ingang daarvan hangen en dan de uitgang van je pedaal aan je mixer/versterker en hoef je verder niets in te stellen.

PS. het is niet heel netjes om dezelfde vraag op twee verschillende plekken te zetten. Het kan dan prima zijn dat twee mensen hetzelfde antwoord geven, een beetje verspilde moeite dus.

als de T2 op dezelfde soort manier werkt als de meeste andere korg workstations (heb zelf alleen de 01/w, trinity en triton (gehad)) dan kun je het apparaat het beste in sequnecermodus zetten. Nu kun je de synth op 16 kanalen aansturen via midi

Ik denk niet

Ik denk niet

dat de T-serie GM-compatible is.
Eigenlijk zijn de T-tjes een dubbele M1 met verschillende groottes toetsenborden.
GM werd wel rond die tijd bedacht maar was toen nog niet echt een standaard.
Maar goed, die sequencermode is wel een goeie tip, denk ik:luv:
Verder kun je natuurlijk zelf ook een patch in elkaar draaien, dan hoef je niet in de sequenvermodus te gaan.:eureka:

Back