Cubase Hardware Synth Automation

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Kan iemand mij wijzen naar een tutorial over het aansturen van je Hardware Synth vanuit cubase?

Ik wil graag de realtime controls van mijn Triton automaten in Cubase.
Maar ik kan de Triton wel toevoegen in Cubase maar zie niet de parameters terug (LPF cutoff, ARP-GATE enz...)

het mag ook een tutorial zijn voor een andere synth, dat zal wel hetzelfde werken.

Dat werkt net zo als bij softsynths: midi in en out goed aansluiten, Cubase op record zetten en dan realtime tweaken maar. De midi-parameters kun je dan in de key-editor (ctrL + e) met het pennetje bij tekenen. Als je niet weet om welke commando het gaat kun je dat checken in de list-editor (ctrl + g), daar staat alle midi-info. Stel dat het om cut-off gaat (commando 74, cut-off) dan selecteer je die door in de key-editor op het vierkantje rechtsonderin te klikken en commando 74 te selecteren.

Direct intekenen kan ook, selecteer dan de juiste parameter en teken met ALT ingedrukt met het pennetje. Zo werkt het althans in Cubase VST :)

Check ook: http://www.computermusic.co.uk/tutorial/midi/midi.asp en sowieso alle tutorials daar:
http://www.computermusic.co.uk/tutorial/features.asp

dat doe je via midi devices. hier is een aparte manual bij cubase voor bijgeleverd waarin alles staat. Als je daarna je device map gemaakt hebt dan zijn al je eigen parameters via cubase te automatiseren, net zoals een vsti. Een device map koppel je dus aan een external hardware synth, je latency is dan volledig geregeld.

voorbeeld van een map die ik gemaakt heb voor de vsynth, alle knoppen zijn dan automatiseerbaar op je projectscherm:

sx3_vsynthedit.jpg

Hebben ze ook maps voor gebruikelijke gear ergens ter download?

Bijvoorbeeld voor de C / TI / JP8000?
Ik heb er al es naar gezocht maar kan niks vinden :(

groet,

avs

Origineel geplaatst door avs
Hebben ze ook maps voor gebruikelijke gear ergens ter download?

Bijvoorbeeld voor de C / TI / JP8000?
Ik heb er al es naar gezocht maar kan niks vinden :(

groet,

avs
virus c map wordt standaard meegeleverd.

prachtig allemachtig!

het werkt...de benamingen in Cubase, daar klopt nietss van maar hij zet een * achter een parameter die gewijzigd is. Zo kan ik hem vinden. En ik kan nu eindelijk aan het einde van een song de arpeggiator uit laten zetten!

Bedankt voor jullie antwoorden. En quifster, zo'n map wil ik ook wel voor de Triton!
Ik stuur wel een foto, dan kun jij gaan knutselen in Photoshop! 8o)

Back