Hoi allemaal, ik heb een jv-1080 en ik kan via midi de cutoff niet benaderen........ ( gebruik Sonar4) heb geprobeerd via me D2 en me MC303 de cutoff wat ik opneem in de track van de 1080 te plaatsen maar dat wil dus niet..... het zal op een andere kanaal? zitten denk ik? Wie kan me vertellen hoe ik de 1080 kan instellen voor cutoff en resonance? heb gelezen dat die het niet uitstuurd maar wel kan ontvangen in het gebruiksaanwijzing boekje.
Neeen!!! het is niet mogelijk via bestaande cc nummers de cut off of de resonantie te besturen!!
je moet via je routing je cut off koppelen aan pitch bend of aan modulatie, of een dergelijke wel te bedienen controller.... alleen dan wil het werken, heb de jv niet meer, heb nu de xv3080 waar je wel met cc 74 uit de voeten kan, maar zou dus niet precies meer weten hoe of wat, weet wel dat ik het destijds op die manier heb opgelost, dus connect die cut off aan een andere controller... dan doet ie wat je wilt! En, ja dat is nogal omslachtig... en nee daar heb je met de xv gelukkig geen last meer van, daar is het aangepakt... ( zullen er wel een hoop commentaar op gehad hebben... )
vind de cut en res aansturing in de xv trouwens ook nog steeds vaag, je filter aansturing gaat in multimode niet van o tot 128 maar van o tot 64 en -64... en dan moet je maar hopen dat het filter is aangezet in de patch of daar gebruikt wordt, anders moet je eerst die patch editten, en kan je daarna pas in je multimode er wat mee aanvangen...
Had al gekeken voordat ik hier poste op cc74, dacht namelijk ook eerst dan het op de cc74 zou moeten zitten, maar daar staat helemaal niets als het wel zo was dan had mijn idee gewerkt door de cc aansturing van de D2, die zit namelijk op cc74 en 71 geloof ik, dat krijg ik wel netjes tezien in Sonar, echter de 1080 doet er niets mee(helaas). Maar umzzzz dan komt gelijk een ander probleem, HOE kan ik dan die cutoff en resonance routen? heb wel een router maar die is voor me lan netwerk
Origineel geplaatst door djlee Had al gekeken voordat ik hier poste op cc74, dacht namelijk ook eerst dan het op de cc74 zou moeten zitten, maar daar staat helemaal niets als het wel zo was dan had mijn idee gewerkt door de cc aansturing van de D2, die zit namelijk op cc74 en 71 geloof ik, dat krijg ik wel netjes tezien in Sonar, echter de 1080 doet er niets mee(helaas). Maar umzzzz dan komt gelijk een ander probleem, HOE kan ik dan die cutoff en resonance routen? heb wel een router maar die is voor me lan netwerk
even reageren op een andere reply... de jv1080 is niet de jv2080... even voor de duidelijkheid...
ontopic dan weer... je moet dat ergens doen bij je midi instellingen... van je patch geloof ik... ik kan het nu alleen niet voor me halen om je te helpen, maar ik denk dat er genoeg anderen zijn die nog wel een jv1080 hebben staan die je daarmee kunnen helpen...
ff uit m'n hoofd...
Patch(selecteer de tone(s) die je wilt laten reageren op de controller) -->parameter-->Control---> control1(=modulation)--- Hier kan je vier bestemmingen opgeven waaronder cutoff en resonance en de diepte instellen). Als je niet de modulatie (midicontroller1) wilt gebruiken kan je bij syscontrol1 en syscontrol2 zelf een midicontroller# kiezen.
Toppie, ik ga zo gelijk uitproberen, ben trouwens net iets tegen gekomen, http://www.tranceaddict.com/forums/showthread/t-53370.html en dan atmosphere, daar zie ik dat ik ook de 1080 hardwarematig kan aansturen, en zie ook cutoff tussen staan, even kijken of ik die proggie kan lenen van iemand ben benieuwd !!!
Nou..... Dat was inderdaad de instelling, nu even helemaal op mijn smaak instellen dank je wel! Geweldig gewoon. Kon maar niets vinden op internet en hier, maar gelukkig dat jij het wist
Wellicht apart om een topic na 12 jaar weer te "boosten" maar bestaat er een mogelijkheid om de JV1080 filters in zelf-oscillatie te krijgen?
Zijn hier bijvoorbeeld bepaalde routing/triggers voor mogelijk?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.