Boeiend Firewire Audiophile Issue ?

pazkal

Stamgast
Hallo lui,

Ik ben onlangs in New York neergestreken en heb mijn laptop + Firewire Audiophile meegenomen. Ik sluit het ding vanavond voor het eerst sinds ik hier ben aan en het ding klinkt voor geen meter meer. Andere laptop geprobeerd, zelfde probleem. Thuis in NL was alles OK, nu klinkt de hele boel zwaar over de kop, beetje distort eigenlijk.
Ik heb hem, zo bleek, in de slaapstand van de laptop in de (4-pins) IEEE1394 port geprikt, maar de hotplug issues van de Audiophile en FireWire treden volgens M-Audio alleen op bij 6-pins connecties en ik weet sowieso niet of er tijdens de slaapstand van een laptop ook sprake is van hotplugging? Ik denk van niet, wellicht weet 1 van jullie beter.

Even verder gezocht en toen ving ik zijdelings op een Ableton-forum een opmerking op over het 110V - 240V verhaal. Ik heb er hier een simpele travel-converter van Schiphol tussen zitten, maar kan het zo zijn dat je in feite een hele andere adapter nodig hebt? En zo ja, bestaat er een kans dat ik hem nu definitief om zeep heb geholpen? Voor de electronica adepten onder ons kan dit laatste wel eens een hele stomme vraag zijn, maar ik stel hem toch...

Het komt eigenlijk hier op neer : ben ik gedwongen morgen een nieuwe audio interface halen, of volstaat een andere adapter, of eigenlijk een PCMCIA - FireWire kaartje.

Wie het weet mag het zeggen, wellicht ga ik morgen dan weer van :dubbel:

gr. Pazkal

Opgelost, andere adapter gehaald. Standaard M-Audio adapter werkt alleen op 220-240 V.

groeten uit Brooklyn
Pazkal

na slaapstand heropstarten denk ik

een vriendin heeft net een hoop foto's van haar in new york doorgestuurd. tot de verbeelding sprekende stad. maks moet er dringend eens heen....:)

Nou die adapter deed het hem, opstarten bracht geen soelaas. Sowieso beetje rammelig systeem hier met die netspanning, overal komen vonken vanaf als je ergens een stekker in propt, stekkers hangen er half uit, zitten niet zo lekker klem zoals in NL...

Afijn, NY spreekt zeker tot de verbeelding, net een week in Manhattan gezeten, net gisteren een huis in Brooklyn betrokken en zo rommel ik hier nog een maand of drie door *D Evengoed bedankt voor de tip, nu snel boeken dat ticket!

gr.
Pazkal

Origineel geplaatst door Slipperman
verklaar...

had regelmatig de FW AP op de laptop aangesloten, via een pcmcia FW kaartje.
Echter soms schoot de pcmcia kaart los, gebeurt wel eens bij het mobiel zijn. Kon in principe gewoon, totdat de pcmcia host controller, intern in de laptop, helemaal niets meer deed. dat ding reageert nu op geen enkele externe pcmcia kaart meer. Waarschijnlijk een geval van hot-plugging dus.

ik raad een ieder met een laptop zonder op het moederbord aanwezige firewire 6-pins poorten die stroom kunnen leveren dan ook aan, om gewoon lekker een usb oplossing te nemen. Scheelt je een hoop geklooi met kabels en pcmcia adapters.

Back