Device Manager Cubase Sx

arno

Nieuwkomer
Heeft iemand al bestanden welke we kunnen importeren in de device manager van cubase sx. Ben op zoek naar EMU XL1, ORBIT-3 en NOVATION SUPERNOVA II

Er is toch een tooltje om cubase 5 lijsten om te zetten naar SX manager bestanden?

Heb voor de XV5080 ook relatief snel de par changes voor presets gemaakt, maar was te lui om de naampjes in te kloppen. Da's gewoon strafwerk.

Wel relaxed dat het het XML files zijn en dus er dus snel wel gasten zijn die tooltjes in elkaar hacken om allerlei banknamen om te catten naar manager bestanden. Nou ja, dat hoop ik dan maar.

Waar kan men dat toeltje krijgen dan?

Ik zou het persoonlijk erg handig vinden als
er wat meer patchlijsten op het web te verkrijgen zijn;
misschien is er een website voor op te zetten o.i.d.?

Het is overigens knap waardeloos deze midi ondersteuning
in SX :(

Je kunt de driverdatabase van Steinberg proberen.

Maar op de installatie CD staan ook nog wat dingen die je misschien kunt proberen.

Maar de device manager van SX is dus gewoon zwaar K vd B. Maar zowieso dat er een behoorlijke waslijst met dingen die wel in VST 5 zaten je dus duidelijk mist in SX. Maar ze zullen wel hard bezig gaan met al die dingen er in te bouwen voor in een update versie.

Ok, na weer een avond klooien met de devide manager van Cubase SX ga ik hier nog een keer mijn ongenoegen spuien :)

Eerste begonnen met Roland MDC1 module. Joepie, de module staat in het (korte) lijstje met patchlists die meegeleverd zijn. Maaarrrrr: de module laat alleen patch
NUMMERS zien, terwijl het patch script alleen patchNAMEN
heeft. Moet je dus voor elke patch eerst op gaan zoeken
hoe een bepaalde patch heet, vervolgens die weer gaan
opzoeken in de lijst in cubase....
Dus maar alle patchnamen van nummer voorzien.

Toen yamaha SY77: staat ook in het lijstje, jawel!
Maarrrrrr.... De patches zijn opgedeeld in:
4 hoofdgroepen (preset1, preset2, internal, en card).
'card' is al niet ondersteund -shit-.
Alle hoofdgroepen zijn opgedeeld in 4 subgroepen
(A, B, C en D) van elk 16 patches (1-16). Hoe hebben
ze dat in de device manager opgelost: 2 groepen
van elk 32 patches!! Conclusie: je kunt geen enkele patch
terug vinden.
Later blijkt ook nog dat de codes die ze voor bank-selectie
hebben opgegeven niet te kloppen; ik heb dus ook deze
patchlist geheel moeten herschrijven :(

Vandaag wil ik met de CS2X beginnen; maar ik vrees dat dat helemaal weken werk wordt, gezien het feit dat daar honderden material voices in zitten :(

Geef mij maar VST ipv SX....

Back