UAD-1 Powered Plugins: Eerst ervaringen

Yup, ik heb al een dikke CPU maar het gaat inderdaad om de kwaliteit van de effecten. Ik wil mijn CPU vooral bezig houden met tracks afspelen van de schijf en Kontakt als VSTI. Die vreet ook aardig wat als je met time en tonemachines aan de slag gaat.
Er zou inderdaad een VST/Hardware API moeten komen. VST is nu nog een software/software API.
Het delen van een standaard hoeft overigens helemaal niet bedreigend te zijn voor bedrijven. Kijk naar DirectX of naar MIDI of naar CD of naar whatever dat maar standaard is...

Klopt, ik had gisteren een collega op bezoek en die was helemaal maf van dat ding, hij hield er niet over op;)
Dus ik ga binnen kort eens bij hem testen.

hoeveel latency heeft de uad eigenlijk ? (jah die dingen hebben ook latency)

De latency van de UAD is constant en volgens mij iets van 20 msec. Bij de UAD plugins set krijg je een delay compensation plugin die tracks die niet door de UAD lopen vetragen. Zo loop een gehele mix weer gelijk.
Let wel: de latency maakt eigenlijk geen flikker uit. Het is niet zo dat je deze plugs live zou gebruiken, laat staan ze met midi aansturen. Het is echt bedoeld voor het mixen, en dan is latency nauwelijks een issue.

Origineel geplaatst door Nolet
De latency van de UAD is constant en volgens mij iets van 20 msec. Bij de UAD plugins set krijg je een delay compensation plugin die tracks die niet door de UAD lopen vetragen. Zo loop een gehele mix weer gelijk.
Let wel: de latency maakt eigenlijk geen flikker uit. Het is niet zo dat je deze plugs live zou gebruiken, laat staan ze met midi aansturen. Het is echt bedoeld voor het mixen, en dan is latency nauwelijks een issue.
de latency van de UAD is ongeveer 3 keer de latency van je audiokaart
dus loopt die op 1,5 ms dan zit de UAd kaart op 4,5 ms
behalve in logic omdat logic veel geheugen en cpu in beslag neemt
daar staat ie automatisch en zijn maximaal op 54 ms dacht ik

ja idd, maar je merkt er niks van , omdat die andere kanlen ook zover vooruit worden geschoven end at werkt gewoon goed, heb het gehoord

Origineel geplaatst door endonyx
ja idd, maar je merkt er niks van , omdat die andere kanlen ook zover vooruit worden geschoven end at werkt gewoon goed, heb het gehoord

juist ... je moet er ook alleen mee mixen en niet realtime tracken (athans niet in logic)

de powercore heeft nu ook een 1176 versie !!

1176 versie ? verklaart uw nader aub :D

Origineel geplaatst door endonyx
1176 versie ? verklaart uw nader aub :D

eh kijk maar op hun site
Ik zag het in de laatste SOS staan
Hij heet anders maar is wel gratis te downloaden voor powercore users !

pcmcia kaartje?

pcmcia kaartje?

zijn deze plug ins ook te krijgen voor notebooks? bijv. in een PCMCIA kaart vorm????

Nope. Alleen in PCI versie. De chip die gebruikt wordt is denk ik de reden. Die past simpelweg niet op een PCMCIA kaartje.
Het zou volgens mij ook niet echt verkopen. De UAD-1 is bedoeld voor het afmixen van hele nummers. Niet voor tracking of optredens. Daarvoor heeft de kaart teveel latency. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn met een multritrack studio die hun tracks afmixen op een laptop.

er komt ook een sony oxford concurent voor de uad aan.............

Het principe voor beiden is hetzelfde. 2 x de latency van je ASIO driver.

Bij de UAD kan je dat simpel zien. Ik heb nu op mijn ASIO driver (Delta 1010) een latency van 5 msec. De UAD staat op 14.9 msec. 2 x UAD + 1 x ASIO.

Effe deze thread een schop geven hoor, want ook anno 2005 is de UAD nog steeds moddervet zeg...

Ik heb hem pas 2 dagen maar vooral over de 1176LN en de Pultec EQ ben ik erg te spreken,
stukke beter dan de Waves-varianten imho...

Vanavond es verder spelen met de LA2A, de Fairchild en de andere plugz.

Iedereen aan de UAD-1 :)

Back