track: groove/house met sax

Kwam er net achter dat ie er maar voor de helft opstond. Nu dus helemaal..

leuk om weer es een sax-housetrack te horen, maar ik mis de unieke twist die het nummer net ff dat extra geeft.....

Ik vind het wel geinig. Leuke kruising tussen Guru Josh "Infinity" en Daft Punk

Nummer gaat tegen het einde wel iets vervelen. Er gebeurt niet zoveel. Misschien draai je ook wel iets te vaak aan het filter.

idd, leuk en tehnisch in orde, maar er mist iets

Hey, Arjen weer eens!

Leuke track, wel.
Bas vind ik wat minder... zo knerpend. Hou ik persoonlijk niet zo van.

Swingt wel weer lekker.

Gr. Bart :biertje:

ok thanks voor het luisteren!
Die knerpende bass vin ik zelf wel lekker, beetje viezig..:)
Iets unieks er aan toe voegen... mmm maar wat dan...

Origineel geplaatst door joep
ok thanks voor het luisteren!
Die knerpende bass vin ik zelf wel lekker, beetje viezig..:)
Iets unieks er aan toe voegen... mmm maar wat dan...

Je zou er wat accoordjes onder kunnen leggen...

bijvoorbeeld:
http://trigg.gunslinger.nl/joepsax_trigg.mp3

Thanks Trigg, maar ik wordt er niet echt warm van....=(
Door de accoorden wordt het naar mijn idee te mellow en te zoet. Ligt misschien ook wel aan de harmonie die je gebruikt.
De bedoeling van de track is dat ie enigzins freaky is, de Rhodes ontkracht dat naar mijn idee...

is wel lekker, maar mist idd iets

die poeww-sound gaat me na een tijdje erg irriteren en mis een beetje warmte in de track...dat knerpende basgeluidje is best lekker maar zou 'm wel aandikken met wat sub-bass

die bitcrushfx (ofzoiets) vind ik iets te koud voor dit soort muziek

die sax is wat eentonig, zou daar wat meer mee improviseren, hij klinkt ook wat statisch vind ik...dat kan wel wat funkier, expressiever

en idd wat chordjes eronder, misschien met een zaagachtig geluid met de lowpass wat dicht gedraaid? die rhodes van trigg vind ik ook niet zo geslaagd (sorry), die chords zijn vooral nodig voor wat warmte, dat een beetje lekker in het gebied tussen die bas en die sax ligt, dat bereik je met die rhodes helaas niet

succes :okdan:

Origineel geplaatst door joep
Thanks Trigg, maar ik wordt er niet echt warm van....=(
Door de accoorden wordt het naar mijn idee te mellow en te zoet. Ligt misschien ook wel aan de harmonie die je gebruikt.
De bedoeling van de track is dat ie enigzins freaky is, de Rhodes ontkracht dat naar mijn idee...

Ja, door de accoorden wordtie wel wat meer mellow, maar zo gebeurt er tenminste nog wat.
Probeer anders eens met wat andere (iets gekkere) geluiden er wat bij te spelen, maak een tweede thema oid.
De hele song is nu min of meer gebaseerd op 1 sax-loop. Als je bedoeling van de track is dattie
enigszins freaky is, speel daar dan eens wat meer mee... en check ook de sound van het sax-loopje,
want die klinkt behoorlijk 'digitaal'.

Back