Bouw van mijn "Studio" (hobbyhok)

Mag ik een tip geven, als je MDF gaat lakken, doe dat aan twee kanten, tenzij je construktie erg stevig is zal MDF enigszins krom willen trekken als je het aan 1 kant lakt.
Een grondlaag als tegenlaag is al voldoende.

Origineel geplaatst door demian
Mag ik een tip geven, als je MDF gaat lakken, doe dat aan twee kanten, tenzij je construktie erg stevig is zal MDF enigszins krom willen trekken als je het aan 1 kant lakt.
Een grondlaag als tegenlaag is al voldoende.

Was ook de bedoeling ! Maar wel bedankt voor de tip !
Ikwist niet dat dit kon gebeuren :D

Rey

hehe..

Nou zal het met platen van 22 mm wel meevallen, maar oppervlak en dikte spelen een grote rol hierin, iig, je bent goed bezig... zeker als je alles van Festo hebt .. :D

YESSSSSS !! 8) 8) 8)

Attachments

• image_00015.jpg
    image_00015.jpg
    52,8 KB · Bekeken: 119
Ingebouwde kabel goot !!!

Ken je het probleem van de kabels ??

Attachments

• image_00016.jpg
    image_00016.jpg
    53,6 KB · Bekeken: 123
En nog 1 omdat ie al bijna klaar is :D:D:D:D:D:D:D

Attachments

• image_00018.jpg
    image_00018.jpg
    46,8 KB · Bekeken: 125
ziet er erg netjes uit . ook die kabelgoot is goed over nagedacht :)

Origineel geplaatst door REY
En nog 1 omdat ie al bijna klaar is :D:D:D:D:D:D:D

Was het veel werk om zo'n desk inelkaar te zetten....?

Ik wil ook iets "customs" gaan maken, het heeft wel iets weg van de jouwe :D

Origineel geplaatst door avs
Was het veel werk om zo'n desk inelkaar te zetten....?

Ik wil ook iets "customs" gaan maken, het heeft wel iets weg van de jouwe :D

Nah, 2 avonden van 19:00 tot 0:00 en nog een zaterdag.
En zover ben je dan !
Daarvoor nog ontwerpen en bedenken middels Acad !

Suc6

Tis goed te doen hoor :D :D:D:D:D:D

:halleluja fantastisch zeg, nog een mooi leren pols kussen langs de voorrand en wat tft's integreren in een achterwandje met opbouw voor monitoren en het is compleet.

Ik wil dit absoluut ook zo maken, enig idee wat de totale kosten aan hout, lak e.d. zijn ?

mooi hoor :D

Ooit hoop ik ook m'n eige studio te bouwen .. Mja ik woon nog bij m'n ouders..

Eerst maar eens sparen voor synths ;) ..

Origineel geplaatst door cyble
:halleluja fantastisch zeg, nog een mooi leren pols kussen langs de voorrand en wat tft's integreren in een achterwandje met opbouw voor monitoren en het is compleet.

Ik wil dit absoluut ook zo maken, enig idee wat de totale kosten aan hout, lak e.d. zijn ?

Ik gebrik MDF ! Ongeveer 8 platen nodig van 30 euro/p/st.
Verf geen idee ! Dan nog wat schroeven en lijm ! en voila :D:D

Het duurste is trouwens de tijd ! :D :D

Rey

Ziet er erg mooi uit. Petje af.

En aan de achterkant zit daar nu een ruimte om je kabelprut te dumpen?
Dat mis ik een beetje aan mijn meubel. Kabels is nu weer een grote spaghettiwestern.
Maar vraag me af hoe stevig jouw meubel is. Of je er ook op kan gaan staan. Als jij (of een bepaald anders iemand, van waarschijnlijk vrouwlijk geslacht) dat raam zo nodig moet poetsen. ;)

MDF is idd qua prijs erg gunstig. Maar ik heb zelf als bovenblad toch gelamineerd spul gebruikt. Da's toch slijtvaster en scheelt vaak schilderen. Want 3 lagen schilderen lukt je niet zo snel.
Maar zo'n groot oppervlakte maak het wel prijziger dan. Dat had ik er wel voor over na een vorig meubel wat niet zo goed gelakt was (met hema verf, overigens niet door mij zelf) en er ook kale plekken op kwamen.

En die 19" rails zou ik wat dieper in de kast monteren zodat je knoppen niet teveel uitsteken en je die niet zo snel d'r af raust.

En als je nou genoeg hout overhebt is misschien een kast voor je computer maken ook nog wel een ideetje. Dan maakt die minder lewaai. Maar die vlieger gaat dus alleen op als je de warme lucht ook aktief afvoert (was ik zelf op proefondervindelijke manier achter gekomen).

Suc6!

Het ziet er goed uit.

1 puntje van kritiek: MDF is niet zelfdragend en daar moet je rekening mee houden. Ik vrees dat je het middendeel van je werkblad na een tijdje aan de voorzijde zal zien doorhangen. Achteraan zit de constructie met de kabelgoot, deze zorgt ervoor dat het achteraan welk goed zit.

Ik heb er achteraf een L-profiel tegen gevezen (ijzer ca 2x2 cm). Maar dat kan je beter nu doen dan achteraf als ie al gaat doorhangen.

mvg

lcasei

Origineel geplaatst door fuse
Ziet er erg mooi uit. Petje af.

En aan de achterkant zit daar nu een ruimte om je kabelprut te dumpen?
Dat mis ik een beetje aan mijn meubel. Kabels is nu weer een grote spaghettiwestern.

2e foto van boven op pagina 3 van deze thread zie je de kabelgoot.8)

Origineel geplaatst door REY
Daarvoor nog ontwerpen en bedenken middels Acad !

Kijk, daar begint het gesodemieter al :)

als je idd toch bezi bent zou ik de comp wegwerken ivm geluid
bij mij staat ie zelfs nog achter de booth en tis een verademing om dat ding niet te horen..
kan nog net horen als ik op eject druk of t laatje nou opengaat of dichtgaat ;)

Ik heb gewoon 19" rack server 4U behuizing gekocht, daar alle koelers, voeding en troep uitgeschroeft, dan alle onderdelen zo stil mogelijk gekocht (zelfs de verkoper hoorde mij niet ;)) ... dus stille voeding, toendertijd in amerika besteld, stille cpu koeler, stille gpu koeler en stille hd, dat kun je zo met de huidige silent producten zo in je rack hangen zonder dat je wat hoort.

Back