SPDIF & de MPC 2000 XL

Chulukinat

Ouwe rot
wat zijn je mogelijkheden als je de SPDIF mogelijkheid gebruik op je MPC ?

hahahaha... zo ver was ik zelf ook al
maar ik vraag me dus ook af of het mogelijk is om meerdere kanalen tegelijkertijd door die digitale in en uitgangen te sturen zodat je multitrack kan recorden enzo.

ow ok adat is dus big pimpin en spdif is gewoon om een eerlijker signaal te krijgen t.o.v. analoog?
wel raar dat de spdif op de mpc tulp kabel is en op mijn wegwerpgeluidkaartje van creative die ik ooit voor mn laptop kocht optisch.

Origineel geplaatst door Chulukinat
ow ok adat is dus big pimpin en spdif is gewoon om een eerlijker signaal te krijgen t.o.v. analoog?

Zoiets, ja :D

wel raar dat de spdif op de mpc tulp kabel is en op mijn wegwerpgeluidkaartje van creative die ik ooit voor mn laptop kocht optisch.

SPDIF is een digitaal signaal, en dan maakt het niet uit of de data wordt doorgegeven via koperdraad (elektrische pulsen) of via glasvezel (lichtpulsen). Het zijn gewoon andere implementaties van eenzelfde standaard.

De SPDIF uit- en ingang op de MPC hebben trouwens 2 kanalen; het is een stereo kanaal.

wel stom dat ze 2 verschillende soorten maken want ik heb dus spdif alleen kan het schijnbaar niet gebruiken met een mpc omdat het een andere soort is :S

Origineel geplaatst door Chulukinat
wel stom dat ze 2 verschillende soorten maken want ik heb dus spdif alleen kan het schijnbaar niet gebruiken met een mpc omdat het een andere soort is :S

Moet je er een Dat, MD of CD-brander tussen gooien met die beide aansluitingen :eureka:

Origineel geplaatst door mikemix
Moet je er een Dat, MD of CD-brander tussen gooien met die beide aansluitingen :eureka:

Juist. Daarnaast bestaat er vast zo'n bakkie die de formaten kan omzetten. Als derde optie kun je natuurlijk ook een andere geluidskaart kopen :D

Zoiets bijvoorbeeld. Heb er hier zelfs nog eentje liggen die van coax naar optisch gaat.

Attachments

• converter.jpg
    converter.jpg
    7,4 KB · Bekeken: 98
Origineel geplaatst door etaoin
Zoiets bijvoorbeeld. Heb er hier zelfs nog eentje liggen die van coax naar optisch gaat.

Op de tulpaansluiting die de MPC gebruikt moet je dus zo'n coax kabel aansluiten. :mexico:

hmm ok ja ik moet nog ff kijken wat ik precies ga doen want ik wil deze week wel een mpc 2000xl kopen zodat ik in de vakantie aande gang kan, maar ik weet nog niet hoe ik het verder ga doen vanaf die mpc. hoe ik mijn shit ga recorden dus. wil natuurlijk alle kanalen apart maar het liefst in 1 keer...maar zal in het begin wel elk kanaal apart recorden worden denk ik. zit niet voor niks mute track op de xl he :P

Back