Arpegiator Softsynth

Xpressive

Producer
Hoor in sommige softwaresynths af en toe weleens mooie arpegiators alleen vind ik dan het geluid niet lekker. Is er een mogelijkheid, zonder dat je het zelf hoeft te programmeren, om die arp. in midi op te nemen. Wat ik dus bedoel is dat je net als bij bv. mijn virus de midi van een arp kan opnemen in cubase zodat je die zelfde arp op andere synths kan testen. Ik weet het je kan het natuurlijk gewoon namaken, maar het is gewoon een vraag of dit met softsynths ook kan.8)

Of beter.. een arp VST om je midi mee aan te sturen.
Ik ga meteen zoeken! Dit boeit mij ook wel sinds de arp van
de NL3 vreselijk buggy is :D

Moet kunnen!

Ik kan in Renoise, drie verschillende instrumenten als één gebruiken, dus een sample, een vsti en een midi instrument. Deze worden door de dezelfde track aangestuurd en als ik hier dus een arp gebruik die een master midi signaal uitstuurt (zeg ik dat zo goed?) ontvangen de andere instrumenten ook dit signaal.

Heb hier ook wat gevonden wat wel leuk is.

in cubase zit arpache 5 en sx3 arpache sx.

Handig hoor.

de 2e kan je proggen geloof ik. Zoals je wilt.

Origineel geplaatst door astronaut
Geen plugin, het zit er gewoon standaard op.

:eureka:

ik stuur je een pb'tje (dan maak ik niet publiekelijk een kont van mijzelf) :D

Maar even op mijn vraag terug te komen. Is het nou mogelijk om de arpegiator van een softsynth in midi op te nemen?

Hangt er vanaf of die softie de arp ook als midi uitstuurt.
Van de V-station weet ik wel dat het kan.
Daar zit wel een geinige arp in met iets van 50 patterns.

Wat ook werkt is een hardware synth gebruiken om arps naar softsynths te sturen. ;)

Origineel geplaatst door Xpressive
Maar even op mijn vraag terug te komen. Is het nou mogelijk om de arpegiator van een softsynth in midi op te nemen?

Ik snap je probleem niet zo goed. Een arp is gewoon een rij van opeenvolgende noten. Kun je ten alle tijden gewoon zelf maken. Heb je niks voor nodig. Gewoon een sequencer en gezond verstand.

Dus het is mogelijk.

Back