Gare tweater

demian

Ojee
Het is me weer gelukt, weer een tweater om zeep geholpen. :stupid

Bij niet te hard volume hoor ik 1 tweater een beetje rammelend geluid geven, dit is de zoveelste keer dat ik dat heb.
En ik ben echt geen harddraaier en gebruik de speakers niet eens zo heel veel zelfs.

Toch presteer ik het al heel mijn leven om binnen 2 jaar minimaal 1 tweater aan het rammelen te krijgen.
Soms houd het effe op als bepaalde frequenties niet aanwezig zijn.

Ik ga nu maar een nieuwe tweater zien te vinden, maar is dit op een of andere manier te voorkomen? ...

En welke monitor is dat dan, qua merk/type?

gebeurd heel veel . en dit zit em bijna altijd in een te zwakke versterker .. een tweater heeft soms een hele lage weerstand in het hoog .. als je versterker dan niet ruim bemeten is of geen laag ohmige speakers kan aansturen gooi ie even een beetje gelijk spanning op je tweater .. en dies dan direct gaar

hmmm.. dat is niet zo mooi.. Ik gebruik een Samson Servo 260.. (130watt per kanaal).

Maar die geeft soms geen geluid over die speaker, als ik dan met volumeknop van dat kanaal speel 'springt' het geluid aan op dat kanaal. Ik denk dat dat dan de oorzaak is geweest.

Ben ik mooi mee, nieuwe tweater zoeken dus en mijn versterker na laten kijken .. (het andere eeuwige probleem)

Misschien ook maar andere versterker zoeken ?

thnx :)

Het beste ampje op budget gebied is een fame van www.musicstore.de . die heeft aardig wat meer ballen .. Niet alleen kwa vermogen maar klingt gewoon opener .

Klinkt interessant, maar ik kan geen versterker vinden op die site, iig geen fame.. ..help... :)

Back