Mpc-3000LE of Mpc-4000?

Cisco

advancedtechnoresearch
Ik heb een mpc-3000LE, die ik door en door ken! kan hem inruilen plus een behoorlijke bijbetaling voor een Mpc-4000.
Doen of niet?

Ps. bijbetaling van 1200 europaas.

Persoonlijk zou ik het wel doen. De 3000 gaat al zolang mee dat hij eigenlijk hopeloos verouderd is, hoewel hij natuurlijk erg strak blijft als sequencer. Maar de sampling engine is gewoon absoluut niet meer van deze tijd.

De 4000 zal je iig een grafische sequencer geven en een volwaardige sampler (iets wat ik vroeger op m'n mpc2000xl ook moest ontberen). Ik neem aan dat die 4000 ook een stuk sneller zal zijn. Samples uitwisselen zou je nu kunnen doen via een pc met usb poortje... En eigenlijk kan ik zo wel uren doorgaan. Als ik ooit nog een mpc haal wordt het voor mij iig de mpc4000.

Bedankt Brownie! haha! grapje!
Nee, ik denk dat ik het ook wel ga doen. Maar het schijnt! (en dat heb ik gehoord!) Dat die 4000 geen moeite heeft regelmatig te crashen!!! En dat is iets wat ik de afgelopen 5 jaar nog nooit met de 3000 heb gehad! Oke! die nieuwe functies daar kies ik gewoon voor! Als ie maar betrouwbaar is! En de praktijk heeft uit gewezen dat ie zeer regelmatig zijn mankementjes heeft! En dat vind ik behoorlijk jammer!!!

Haha, Een muffin is nog altijd geen brownie hoor... Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik meer op een dunne brownie lijk dan een muffin want dik ben ik allerminst *D

Tja, crashen kon m'n mpc2000xl ook van tijd tot tijd. Tegenwoordig zijn alle apparaten net computers. Maar goed, meestal crashen ze alleen bij het programmeerwerk omdat daar dan weer net bugjes in het os zitten die nog verholpen moeten worden. Zolang deze crashes niet gebeuren bij het "live" gebruik zelf heb ik er niet zo'n probleem mee. En kwa midi timing zijn er naar mijn gevoel nogsteeds weinig apparaten die hier tegenop kunnen.

Het apparaat voelt overigens wel iets minder stevig aan dan de mpc3000. Laat weten als je ervoor gegaan bent... kan ik weer even jaloers zijn 8)

Acid 3.0

Acid 3.0

Ik niet dat iemand Acid 3.0 voor 100 Euro wil. Vorige week is Acid 4 uitgekomen, introductieaanbod: $100....

Grtz,
Jeroen

maar wat krijg je voor die 3000LE inruil waarde
en als je wil wat koste hij jou nieuw

Marcuuu, kijk voor de nieuwwaarde van de mpc-3000LE naar www.europeanmusician.com Hij is gewoon nog steeds duurder dan de akai mpc-4000! Ik krijg voor m'n mpc-3000LE in nieuwstaat 1700 europaas terug.

Ik heb hem destijds (4 jaar terug) gekocht voor 6500,- gulden.

Haha Jeroen, dat stond/staat in m'n sig... Dat 4.0 is uitgekomen weet ik. Sonicfoundry is weer zo slim me een mailtje te sturen met die 100 dollar aanbieding. Zit me nu dus af te vragen of ik het dan toch maar weer een shot zal geven... Upgraden om te kijken of ik er nu wel wat mee ga doen. De ene kant van me zegt ja, de andere zegt nog nee...

Mwah, ik heb die MPC4k laatst bij Feedback zitten bekijken maar ik vind het maar een log groot onding! Hij is echt veeeel te groot. Ik bedoel de MPC3k is al aan de maat maar dit slaat alles. Ik zou het NIET doen!
Het is gewoon een PC in een MPC kissie geworden inclusief ventilator achterop. MPC's zijn toch juist zo mooi dat je ze over mee naar toe kunt meesjouwen? Nou met de MPC4k moet je met zijn tweeen zijn!

Is mijn mening duidelijk? :D

Nou eerlijk gezegd, ben ik het absoluut met je eens! Hij is lomp! En (ik!) vind 'em gewoon lelijk!!! + de vele crashes (waar ik van betrouwbare bron van gehoord heb!) Heb ik nog steeds m'n twijfels.
Aan de ene kant denk ik bij mezelf, ik haal 'em morgen op! en aan de andere kant denk ik bij mezelf dat ik zoveel geld beter kan besteden aan een KC of een Q+! Heb op beide gespeeld, en serieus, je weet niet wat je mee maakt!!!!!

SoundOnSound + Interface

SoundOnSound + Interface

Als je nou de SoundOnSound én de Interface van deze maand even opduikelt.. dan kun je twee reviews lezen.. waarvan er eentje van Stefan Robbers is.. en die zou ik toch écht wel deskundig vinden op dit gebied, aangezien hij bij de AcidJunkies al jaren een 3000 gebruikt.

Ja! Craz! die heb ik gelezen! Maar vind jij in die recensie de 4000 zo naar voren komen dat het gaat kriebelen? Nou nee! In ieder geval niet bij mij! Hij heeft een vette sampler etc. Maar is het waard om een limited 3000 in te ruilen en nog eens 1200 europeanen bij te betalen? Ik vraag jouw mening!

Oke! het gaat gewoon niet om hoe ie er uit ziet, maar wat je er zelf uit laat komen!!!

Het is een vette bak, maar hoe komt het dat van de 10 recensies die ik heb gelezen van gebruikers, er 7 negatief zijn!

Ik vind hem ook groot en log die 4000 ik zou een
vette laptop kopen of zn q+ of die LE houden ik
vind die inruil waarde slecht als je iets heel duurs haalt
Ik zou even wachten tot die prijs van die 4000 zakt

Tja, mijn mening weet je al mangina, maar misschien toch maar even ook hier neerknoppen. Weet iedereen hoe ik erover denk.

Het uiterlijk is niet je van het, maar dat is met alle nieuwe Akai samplers. Geef mij maar weer het saaie Akai kleurtje. Verder geef ik ook toe dat hij erg duur is. Misschien wel te duur. Kijk ik echter naar de mogelijkheden is hij denk ik toch een hele vooruitgang. Akai heeft erg lang vastgehouden aan de mpc3000. Met name de sample-engine was eigenlijk allang niet meer van deze tijd. Met die ingebouwde Z4 sampler erin en de veel betere mogelijkheid tot het uitwisselen van je samples met een computer plus de veel duidelijkere sequencer denk ik dat Akai toch een mooi apparaat heeft neergezet. Crashen deed m'n mpc2000xl in het begin ook. Maar dat had Akai snel onder controle. Ik ga er vanuit dat ze het OS van zo'n duur apparaat als de 4000 snel zullen verbeteren.
De mpc2000xl is history, die is verkocht. Maar als ik in het geld zwom had ik hem zonder aarzelen gekocht. Nu dat niet het geval is, en muziek maar een hobby blijft, wacht ik wel even tot de prijs zakt of dat iemand denkt dat hij een miskoop heeft gedaan :)
Het intuïve van de mpc mis ikzelf wel een beetje in Cubase SX

Leuk om meningen van een tijd terug te lezen en dan zelf wel eindigen met iets wat ik "niet" zou kopen omdat het verouderd zou zijn :D

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Leuk om meningen van een tijd terug te lezen en dan zelf wel eindigen met iets wat ik "niet" zou kopen omdat het verouderd zou zijn :D

Ten eerste! De Mpc-3000(LE) is zeker niet verouderd! Ok, Qua mogelijkheden schiet ie misschien tekort?! Maar dat kan ook een heel groot voordeel zijn!;) Heb zelf zeker 2.5 jaar een 3000LE gehad, en heb er zeer fijne produkties mee gemaakt! Grootheden in het "Techno" circuit vroegen mij zelf waar ik die funky/strakke groove vandaan haalden!
Cubase? Logic? Mpc2k? Nee! Een Mpc-3000LE!:erm: De 3000 heeft en houdt een bepaalde "Drive", die een 2000 niet heeft! (Heb het vergeleken!, mijn mening???!!!) De 3000 heeft nog echt die lekker "Roger Linn" Functies! Lekker makkelijk en effectief! Dat is bij de 4000 wel helemaal verdwenen!=(

Ben nu een tijdje aan het werk met de 4000, hij is qua interface jammer genoeg totaal anders als de 3000!=(
Veel functies zitten verborgen! Maar op dit moment begint dat bij mij gewoon soepel te dagen.
De "groove/drive/feeling" is absoluut niet verloren gegaan bij de 4000! Dat is gewoon hetzelfde gebleven! (gelukkig maar! Anders had ik 'em direct teruggebracht!) Nu ik 'em op dit moment ken? Met ge-upgrade OS, 512mb, cd-rom, etc.?
Is het een "Monster" die ik voor een "G6:confused: " nog niet zou willen ruilen!

Maar.. Heb met de 3000 verschrikkelijk veel bereikt! Qua bediening/interface en snel en effectief werken? Blijft hij voor mij voorlopig op #1 staan!:) Vooral de "jog"! Die is bij de 4000 gewoon Bagger!=(

peace...

Back