[Track] Pi - Beast (Power Mix)

PIE

Stamgast
Vandaag een remix gemaakt van een nummer dat ik een jaar geleden nooit echt afgemaakt heb.
Gewoon dikke beats! :D

PI - BEAST (POWER MIX)

Laatst gewijzigd:
Hoewel ik de helft al ken van eerdere posts, en zelfs regelmatig luister nu genoeg voor een PIE verzamel-cd
Alles klinkt voornamelijk echt om te smullen, een zelfontworpen softwarefilter ofzo toch ???
-karton met slagroomsound-
Enkel de vraag wanneer komt er een "échte" release?

:verkoght:

De drums zitten een beetje hard in de mix... en ik denk dat die synthesier bas-pad beter vervangen zou kunnen worden door een echte (funky) baspartij. Wat ik echter voornamelijk mis is een melodie.

Maar voor de verdere rest zeker geen onaardige poging.

ik vind de kick, perc en snare variate nog iets te sumier ..
dat je een langere groove bouwt met de drum elementen vind ik wel erg cool
alleen die groove mist iets .. maar dat zal vooral door dat orgeltje ofzow komen die er een loop idee van maakt ..

echter dat heeft te maken met het beeld wat de maker voor zich heeft gehad natuurlijk
anyway je hebt de prodigy duidelijk als voorbeeld .. luister eens hoe zij met accenten werken ..
veel funk zit het accent op de 1 .. bij jou hangt ie nu alleen op de orgel akoordje ..

en ik denk dat die synthesier bas-pad beter vervangen zou kunnen worden door een echte (funky) baspartij. Wat ik echter voornamelijk mis is een melodie.

Ja, dat heb ik altijd... er zit nooit echt een duidelijke melodie in bij mij. Niet echt een meezinger of zo ;-) Meestal zijn het een paar geluiden waarmee ik een sfeertje probeer neer te zetten.
Een funky bassline past naar mijn mening niet echt bij dit misterieuse sfeertje... maar dat is natuurlijk smaak.

anyway je hebt de prodigy duidelijk als voorbeeld ...

Yep, prodigy is 1 van m'n voorbeelden. In dit nummer is dat inderdaad goed te horen, maar het is niet zo dat ik een stijl probeer na te maken. Ik maak wel meer van dit soort nummers, 'Got it?' is ook een beetje in deze stijl.
Ik kom er gewoon automatisch op uit... Maar het is zeker een compliment dat je het er in terug hoort :-)

eej.. relax dat jij effe al je tracks online zet.. ff looien voor in de auto, thnx :okdan:

Rocketloop had ik nog niet gehoord.. vette track zeg..!

Back