problemen met scsi van MPC

Origineel geplaatst door Chulukinat
het probleem is dus dat ik meteen aan de slag wil... ik wil gewoon iets in de winkel kunnen halen ofzo... het liefst zon cardreader maar ik zou niet weten welke winkel die heeft

Heb je hem nog precies zo opgestart zoals ik hierboven heb beschreven?

ja maar dan zegt ie dus disk write error

Ook met de Zip in de Zipdrive en dan de MPC opstarten?
Zit de orginele floppy-drive er nog in of is er iets anders voor in de plaats?
Je mag wat mij betreft een keer langs komen, ik heb een goede Zip100 en 250
hier liggen kunnen we de drive testen.
Pb maar als je dat wilt, ik woon alleen 30km ten noorden van A'dam, tis maar dat je het weet.

Voor de cardreader moet je dit forum even zoeken. Staat goede beschrijving voor inbouwen + waar je hem vandaan haalt.

Origineel geplaatst door mikemix
Pb maar als je dat wilt, ik woon alleen 30km ten noorden van A'dam, tis maar dat je het weet.

dankje maar ik ga eerst wel andere mogelijkheden bekijken. ik denk dat die die zip gewoon kapot is.

ik heb nu gelukkig een scsi cd brander aan kunnen sluiten en die werkt wel met laden alleen branden niet. is dat standaard dat dat de 2000 xl geen cds kan branden?

ik heb nu gelukkig een scsi cd brander aan kunnen sluiten en die werkt wel met laden alleen branden niet. is dat standaard dat dat de 2000 xl geen cds kan branden?

Ja met een mpc kun je geen cd's branden (ik zou het ook belachelijk vinden als het wel kon, tis een mpc geen Dell familytower)

ik wil gewoon iets in de winkel kunnen halen ofzo... het liefst zon cardreader maar ik zou niet weten welke winkel die heeft

Daar kom je nooit achter denk ik :)

Origineel geplaatst door spdk
Daar kom je nooit achter denk ik :)

is dat cynisch bedoeld?

sorry maar ik kende die link al lang voordat ik dit topic opende !

Waarom vraag je dan later in het topic waar je die cardreader kan kopen? Als je dat gelinkte topic doorleest zie je dat je hem bij die winkel kan bestellen.
Voor de duidelijkheid: dat is de goedkoopste winkel waar je die cardreader haalt. In Nederland heb ik nog geen winkel gezien (en anderen ook niet..) die de IDE versie verkochten.

ik vroeg om een winkel ja niet om een internetsite... omdat ik die shit meteen wou ophalen en niet wachten op die bestelling maar ik heb hem ondertussen al besteld.

maar als je nu direkt aan de slag wilt met je mpc stel ik voor dat je gewoon alles opneemt via uw mpc sampelen dus... heb je geen zip en co nodig en kan je direkt wat afreageren door op je pads te rammen :d

ja klopt maar ik hou er van om snel drums eronder te kunnen gooien en opslaan hou ik ook van. ik heb net een andere externe zip drive geleend maar die werkt ook niet :S die is volgens mij ook geen scsi want heeft termination knopje enzo

die is volgens mij ook geen scsi want heeft termination knopje enzo

Sorry, maar ga es even lekker lezen en verdiepen, want je kraamt onzin uit voor de zoveelste keer.
Scsi heeft juist wel een termination en id knopje. *zucht*

damn lijkt wel of jullie constant stoneder zijn dan ik! ik zei toch dat ik een ANDERE zip drive geleend heb en dat DIE geen termination knopje heeft!

haha tragikomische shit

Nog meer SCSI vragen

Nog meer SCSI vragen

Yo Mikemix....Harold hier. Ik heb je laatst nog gemaild over die ZIp drves van je.

Ik kom er ook niet helemaal uit met m'n MPC / Zip combi.

Het gaat om een MPC2000XL met ingebouwde ZIP drive.
Die werkt verder perfect. Maar nu dacht ik.....Als ik nu m'n PC via een SCSI card kan laten communiceren met de MPC zou dat weer mooi zijn ..Dus......

Ik heb inmiddels een PCI SCSI Card gevonden. De DAWI CONTROL DC 974. Dit is echt een oudje.
Card in m'n oude PII met Windows 98 erop gestoken.
Geinistalleerd............Werkt correct ...geeft windows aan.

M'n MPC2000XL hook ik dan up aan de PC.

.....maar ik krijg hetzelfde verhaal............NO SCSI DEVICE !

Ik wilde op m'n gemak samples in de PC verzamelen en bewerken etc......en deze vervolgens met m'n MPC ophalen om dan lekker aan de gang te gaan.

Heb jij ideeen, tips hoe ik dit plAN KAN UITVOEREN ?

THANX ALVAST.

GR. HAROLD

Origineel geplaatst door mikemix

volgens mij is het geen goed plan (of misschien zelfs onmogelijk) om een harddisk te delen tussen je mpc en je pc.

Back