BoC/ the campfire headphase

De vorige waren allen min of meer klassiekers. Deze gaat geen klassieker worden. Luistert zeer prima weg, maar da's in mijn ogen een behoorlijke teleurstelling als de groep in kwestie BOC is.

Origineel geplaatst door GnarlyBarf
ik vind die nieuwe plaat echt 2 keer niets... de liedjes zijn saai, ja misschien moet ik 'm vaker horen. verder vind ik het geluid echt erg lelijk, heel erg veel hoog en iel geequelizer en super klinisch. aan de beats zit echt zo'n lelijk hoog randje, niet zo lofi als wat ze deden. klnkt echt als een overgeproduceerde r&b productie...

Super klinisch? :confused: Ik ervaar altijd het tegenovergestelde van BoC. Vele trance en r'n'b is bijvoorbeeld heel klinisch en steriel, maar een plaat als Dayvan Cowboy met een pad met een lading saturatie (beetje Fennesz) en lo-fi gitaarklanken is denk ik toch niet glad of klinisch. Laat staan een r&b productie. :)

Origineel geplaatst door matoi
De vorige waren allen min of meer klassiekers. Deze gaat geen klassieker worden. Luistert zeer prima weg, maar da's in mijn ogen een behoorlijke teleurstelling als de groep in kwestie BOC is.

True. Al is het onredelijk om van een band te verwachten dat ze met iedere release een classic lanceren. :)

Zeer verslavende CD !!!
Minder experiment en meer volwaardige nummers deze keer.
Vooral de tweede helft van de plaat vind ik briljant.
Ik vind ze op hun best met nummers als '84 pontiac dream' en 'Tears from the compound eye'.

Veel MBV hoor ik er eigenlijk niet in, wel hier en daar in het begin 'Air'-achtige dingen.

Ik heb de plaat nu een klein weekje en hep even rustig de tijd genomen hem te beluisteren.
Deze plaat is voor mij absoluut geen teleurstelling, ook niet omdat het om BoC gaat.
Hij is wat lichtvoetiger dan andere platen, je spaced niet zomaar weg maar daarom vind ik um gwoon heerlijk op een lekkere zonnige najaarsdag zoals vandaag. :okdan:
Ik ben blij dat ik um toch aangeschaft hep :)

Leuk al die uiteenlopende meningen.....

Ik zelf vind hem na een aantal keer luisteren........a bit boring

De vorige cd's vind ik erg mooi en hebben meer afwisseling.

Hier hoor ik echt heel de tijd hetzelfde kunstje herhalen.......met soms een gitaartje er in.

Klinkt ie ook wat minder analoog?

Ik vinnem wel relekst.. mooie kromme tonen die we van BoC gewend zijn. Op zich wordt er door die akoestische gitaar samples een heel ander sfeertje neergezet, wat deze plaat een net wat rustiger tintje geeft als de vorige, al heb ik wel het idee dat ze de beats op deze plaat wat minder gefilterd hebben dan bij de ouwe. En dat gefreak met die beats vond ik daar juist wel een pluspuntje bij.

Ik heb 'm nu een week in huis, en ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal weg ben van het album. Het idee van de gitaren is op zich leuk, maar ik vind 't vrij simpel uitgevoerd. Zeker als je het door mij eerder genoemde album van Bibio er naast hoort. En juist de nummers waar de gitaren niet echt de nadruk hebben vind ik beter. Ook de ritmes zijn behoorlijk eenvoudig. De kromme tonen die zo herkenbaar zijn van BoC zijn niet erg aanwezig, of subtiel verwerkt. Het is zeker wel een relaxte cd, en ik zet 'm met veel plezier op, maar bijvoorbeeld Geogaddi vind ik een stuk beter.

Ik ben ook erg benieuwd wat de reacties waren op dit album als ie niet door BoC was uitgebracht maar door een andere, vage en onbekende artiest. Eerlijk gezegd denk ik dat ie dan veel minder lovende kritieken had gekregen...

neem deze thread als voorbeeld, tis allemaa nietl zo lovend hoor...
Dur zijn ook meerdere mensen waarbij dit album gauw tegenvalt omdat het Boards of Canada betreft..
en constants are changing...gitaar speelt daar toch behoorlijk grote rol, alhoewel ondergedoken in de bekende dromerige klankenlaag van Boc.
Vind ik toch wel een heel goede track; jammer dat ie zo kort is :frons:

Nice, niet zo diep en trippy als Geogaddi tho'. Wel goede mastering MAAR inderdaad een beetje 'clean'!

En als we nu deze thread even met rust laten, en 'm over een paar maanden weer oppakken? Het mooie van de muziek van Boards vind ik namelijk dat 't je zo lekker langzaam besluipt. Geogaddi vind ik ook briljant, maar ik 'snapte' 'm pas na een half jaar...

Dus, mannen: oordeel niet te snel!

Origineel geplaatst door bjodero
En als we nu deze thread even met rust laten, en 'm over een paar maanden weer oppakken? Het mooie van de muziek van Boards vind ik namelijk dat 't je zo lekker langzaam besluipt. Geogaddi vind ik ook briljant, maar ik 'snapte' 'm pas na een half jaar...

Dus, mannen: oordeel niet te snel!
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...
Ik heb 'm nu een half jaar in huis. En ik ben 'm wel meer gaan waarderen. Maar nog steeds vind ik 'm niet van 't niveau dat ik van Boards of Canada verwacht. Het is meer relaxte achtergrondmuziek om bij te werken, geen luisteralbum om in ter verdrinken. Terwijl andere albums veel dieper gingen en ook qua geluiden veel interessanter zijn.

Wat is jullie opinie? Nu, een half jaar verder? Bjodero?

Ik vind de laatste BoC beter dan Campfire Headphase eigenlijk.

Dayvan Cowboy, blijft toch weer echt zo'n lekkere BoC plaat.

Origineel geplaatst door bikkel
Ik vind de laatste BoC beter dan Campfire Headphase eigenlijk.

Dayvan Cowboy, blijft toch weer echt zo'n lekkere BoC plaat.
Dayvan Cowboy komt van Campfire Headphase :D.
De rest van de single is erg fijn idd, en gaat helemaal de goeie kant op. Ook de remix van Dayvan Cowboy is erg vet.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Dayvan Cowboy komt van Campfire Headphase :D.
De rest van de single is erg fijn idd, en gaat helemaal de goeie kant op. Ook de remix van Dayvan Cowboy is erg vet.

Ik druk mezelf af en toe niet helemaal duidelijk uit geloof ik ;)

Maar de laatste CD vond ik dus leuker, maar Dayvan Cowboy vond ik ook goed.

Okee? :D

cool bedankt chrizz. mooie video

Btw, ik blijf bij mijn eerdere geposte mening
Geen klassieker neej, maar moet dat? Ik vind het een heerlijke luisterplaat...

favorieten: Oscar see through red eye, Constants are changing en Slow this bird down

Trans Canadian Highway EP

Trans Canadian Highway EP

De heren brengen alweer een nieuwe EP uit; Trans Canadian Highway. Ik vond het gehalte nieuw materiaal erg laag, dus heb er geen nieuwe thread aan gewijd...
01
DAYVAN COWBOY
02
LEFT SIDE DRIVE
03
HEARD FROM TELEGRAPH LINES
04
SKYLINER
05
UNDER THE COKE SIGN
06
DAYVAN COWBOY (ODD NOSDAM REMIX)

Zoals je ziet; 2 tracks worden gewijd aan 'Dayvan Cowboy', dus maar 4 echte nieuwe tracks.
Zijn er al mensen die er een mening over hebben?

Attachments

• trans_canada_highway-boards_of_canada_480.jpg
    trans_canada_highway-boards_of_canada_480.jpg
    25,3 KB · Bekeken: 120
Tja het nieuwe is wel van deze sound af natuurlijk, maar hij blijft wel overeind als EP. Ik vermoed dat BoC toch meer blijft experimenteren met andere instrumenten en technieken.

Back