BoC/ the campfire headphase

Die single was in mei al uit, en dat was ook de single die ik hierboven bedoelde (met Dayvan Cowboy er op).

Laatst gewijzigd:
Kent iemand die remix die ze hadden gemaakt van Colonel Abrahams `trapped´ die is heeeeeeeeeeeeeeeeeel goed, misschien wel het beste wat ze ooit hebben gemaakt.
Op skam uitgebracht ofzo.

Origineel geplaatst door bikkel
Tja het nieuwe is wel van deze sound af natuurlijk, maar hij blijft wel overeind als EP. Ik vermoed dat BoC toch meer blijft experimenteren met andere instrumenten en technieken.

Die sound is ook niet zo heel bijzonder: je jast wat door een oude hifi-set en neemt het dan overstuurd op met een oude bandrecorder. Wat reverb eroverheen plus wat mysterieuze reverse stukjes en klaar is kees. Het mooiste aan hun muziek vond ik altijd nog de melodieen, maar die zijn sinds "Campfire" verdacht afwezig.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Die sound is ook niet zo heel bijzonder: je jast wat door een oude hifi-set en neemt het dan overstuurd op met een oude bandrecorder. Wat reverb eroverheen plus wat mysterieuze reverse stukjes en klaar is kees. Het mooiste aan hun muziek vond ik altijd nog de melodieen, maar die zijn sinds "Campfire" verdacht afwezig.

Nee ik blijf denk ik Geogaddi toch het beste album vinden. Maar goed, als ze nu nog twee Geogaddi's hadden uitgebracht had ik het ook wel gezien allemaal, dus ze moeten wel wat anders blijven bedenken.

Die sound is ook niet zo heel bijzonder: je jast wat door een oude hifi-set en neemt het dan overstuurd op met een oude bandrecorder. Wat reverb eroverheen plus wat mysterieuze reverse stukjes en klaar is kees.

Nee niks 'klaar is kees', luister 'ns goed naar Geogaddi en hoor hoe belachelijk gedetailleerd die mixes zijn, meticuleus getweakte tracks zijn dat..

Zo iets als die nieuwe TCH ep en het TCH album vind ik zelf echt saai vergeleken met die diepe tracks op Geogaddi, het is een stuk lichter(e) verteerbare muziek..

Origineel geplaatst door smackos
Kent iemand die remix die ze hadden gemaakt van Colonel Abrahams `trapped´ die is heeeeeeeeeeeeeeeeeel goed, misschien wel het beste wat ze ooit hebben gemaakt.

Inderdaad, die is erg goed. Staat op MASK200 als ik me niet vergis. Was een samenwerking tussen Skam en MAS (musik aus strom) die serie.

Origineel geplaatst door nuane
Inderdaad, die is erg goed. Staat op MASK200 als ik me niet vergis. Was een samenwerking tussen Skam en MAS (musik aus strom) die serie.

Yup die track maar ook Chinook (op disengage - pre warp periode)
Super drive heeft dat nummer!

Chinook staat toch alleen op Boc Maxima (die zeldzame met een oplage van 50 stuk) en de Aquarius single? Maar die twee releases zijn op resp. Music70 en SKAM uitgekomen..

Origineel geplaatst door ez`
Nee niks 'klaar is kees', luister 'ns goed naar Geogaddi en hoor hoe belachelijk gedetailleerd die mixes zijn, meticuleus getweakte tracks zijn dat..

Ja, ze herhalen hetzelfde proces gewoon tig keer. Zo krijg je inderdaad een hoop lagen. De meeste geluiden zijn variaties op het manipuleren van ruis en vervorming.

Zo iets als die nieuwe TCH ep en het TCH album vind ik zelf echt saai vergeleken met die diepe tracks op Geogaddi, het is een stuk lichter(e) verteerbare muziek..

De eerste twee platen waren het resultaat van jaren knutselen met geluid. Zoveel tijd hebben ze niet gehad daarna.

Ja, zo kan ik alles wel tot makkelijk verklaren.

Dat stelletje bozo's hier op deze site gebruikt synthesizers om hun muziek mee te maken, die gewoon kant en klaar in de winkel liggen! Hoe simpel wil je het hebben? Gewoon even naar de winkel lopen, er een kopen, en je hebt een hit :)

Ik moet die nog eens goed beluisteren ook, maar had er niet zo'n goed gevoel bij en geeft dat album weinig kans. Toen ik BoC voor het eerst hoorde (music has the rigt....) was ik wel verrast, maar helaas bleef het daar ook bij. Afgezien van wat nog wat goede oude releases vind ik vooral saai en is het echt herhalen en herhalen lijkt wel. Hoe langer ze ermee doorgaan hoe lastiger het wordt om met iets nieuws te komen denk ik. Maargoed, genoeg liefhebbers evengoed :)

De eerste twee platen waren het resultaat van jaren knutselen met geluid. Zoveel tijd hebben ze niet gehad daarna. [/B]

Nou ja, ze zijn hebben bijna 4 jaar gehad om het TCH album te maken, da's best veel tijd :D

Tussen Geogaddi en TCH hebben ze namelijk niks nieuws uitgebracht - het enige wat ze in die 4 jaar hebben gedaan is het laten herdrukken van een paar oude tracks (Twoism).

Origineel geplaatst door bikkel
Ja, zo kan ik alles wel tot makkelijk verklaren.

Dat stelletje bozo's hier op deze site gebruikt synthesizers om hun muziek mee te maken, die gewoon kant en klaar in de winkel liggen! Hoe simpel wil je het hebben? Gewoon even naar de winkel lopen, er een kopen, en je hebt een hit :)

Het is ook allemaal niet zo moeilijk. Je moet gewoon leuke melodietjes hebben en spannende song-structuren. Een kind kan de was doen :D

Chinook staat toch alleen op Boc Maxima (die zeldzame met een oplage van 50 stuk) en de Aquarius single? Maar die twee releases zijn op resp. Music70 en SKAM uitgekomen..

Ja volgens discogs wel maar ik heb al euwen een MP3 genaamd disengage. Is en hele hoop trax gemixt in één stuk door. (bijna allemaal boc maxima trax, maar bv. een alternatieve versie van one important thought)

Het is ook allemaal niet zo moeilijk. Je moet gewoon leuke melodietjes hebben en spannende song-structuren. Een kind kan de was doen :D

Jij hebt vaker van die discussie uitlokkende postjes, die verder helemaal nergens op slaan.
:D

Origineel geplaatst door smackos

Ze hebben trouwens nog zo'n nummer op mask 500: remix van 'midas touch'
De tekst wordt ineens heel mythisch met een BOC sausje erover

heb me vandaag Trans Canada Highway gekocht.
wat is het nummer left side drive goed zeg. niets nieuws onder de zon maar wel :z :z :z :z :z :z

Origineel geplaatst door Rubmanation
Jij hebt vaker van die discussie uitlokkende postjes, die verder helemaal nergens op slaan.
:D

Het was ook ironisch bedoeld. Het vermogen voor het maken van goede tracks zit 'm voornamelijk in muzikaliteit en niet zozeer in de gebruikte apparatuur of zelfs sounds. Je hebt mensen die "het" gewoon hebben. Je hebt mensen die al ettelijke jaren klooien - al of niet met een formele opleiding - en die het nooit zullen snappen. En dan heb je lui die in het begin zat ideeen hebben, die echter op een bepaald moment op zijn - zoals de Boards of Canada.

Classic album - now re-released at a special price. Recommended to mush by Marcus Eoin of boards of canada (theres even a sticker on the front to prove it!), the debut release from Stephen Wilkinson (aka bibio) has been decribed by Eoin as “the antidote to the modern laptopia of pristine electronic music, curing us with majestic drones, gnarly disintegrating guitars and warbling tape loops filtered through your parents broken 1970’s hi-fi”.

dus niet eoin maar aangeraden door hem .....

check eens hi scores( NLOGAX(vree Oldtskoel) EN EVERYTHING YOU DO IS A BALLOON ...wonderfulLlLlL) en boc maxima van B.O.C. vree goed ....acid memories ben ik ook wel benieuwd naar maar heel moeilijk te vinden

Back