Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Raph
Ik heb jaren lang fruityloops gebruikt en pas sinds kort de overstap naar ableton gemaakt.
Deze filmpjes zorgen er niet voor om mij weer terug te halen.

Origineel geplaatst door the tall lad
vindt de nieuwe features in fl6 toch wel overroepen,blijft een fijn programma maar ze moeten toch echt eens beginnen aan een uitgebreidere midi implentatie.Die delay bank zat ik echt niet op te wachten net zomin op die plugins die helemaal niets met het creeeren van muziek te maken te maken hebben ..lees "chrome"ingebouwde video effects plugin..waar is dat goed voor ?
Die sampler daarentegen is vetjes ,met de mogelijkheid om een vsti in te laden en die dan razendsnel te multisamplen(nice).
Ook heel leuk is de (multistage) envelope controller,zo kan je allerlei parameters van om het even welke softsytn aan deze controller toewijzen en zo de parameters laten moduleren door de envelopes(met heel veel breakpoints en ingeouwde lfo's.)
Met een beetje programmeerwerk kan je eigenlijk je eigen homemade absynth maken,op gebied van modulatie wel verstaan.
ik vrees dat er vele naar ableton over gaan stappen omdat zij wel de juiste visie hebben voor de toekomst.
µ