FLstudio 6.0 Nieuwe features (filmpjes inside)

Origineel geplaatst door Raph
Ik heb jaren lang fruityloops gebruikt en pas sinds kort de overstap naar ableton gemaakt.
Deze filmpjes zorgen er niet voor om mij weer terug te halen.

ja ik citeer mezelf maar even want er klopt niks van hahaha.
Met fruity maak ik vooral wat harder werk en met ableton blijft het altijd chill spacey shit.
Dus.... ik ben gewoon weer veel met fruity bezig...

YES!!! ik was de hele dag internetloos (mijn buurman had de router uitgezet)
maar nu mag ik ém dan toch proeven!!!!!

Hij staat nog nie op de officiele site btw, dus bedankt voor de link Coady.

- eerste indruk : strakkere user interface, en een lekkere demosong.
Nu ga ik lekker spelun.

Laatst gewijzigd:
Ja die demotrack is idd erg netjes. Het programma zelf is er (weer) op vooruit gegaan. De mixer is echt vet.
Het is wel even wennen nog, ze hebben echt veel veranderd.

Ik mis trouwens in de pianoroll de mogelijkheid om de gridkleur te van tint te laten veranderen daar waar de zwarte toetsen zich bevinden. Dat had versie5 wel.

edit: laat maar, heb het al gevonden. Die functie heet nu 'note helpers' :D

Damn, nu je het toch over de pianoroll hebt...
Let vooral op ghost channel en chord

superopties als je het mij vraagt. Het wordt nog wel eens wat met
die imageline :)

Ja ghostchannel gebruikte ik idd ook altijd al. Hele fijne functie als je meerdere melodieen/basslines aant programmeren bent in een enkele pattern :D

Hahaaaaa, mijn enthousiasme slaat natuurlijk nergens op voor 99,9% van jullie maar
ik kan JETSET WILLY als icoontje gebruiken in de mixer tracks.

Imageline... ik hou van je! wel jammer dat FL6 ONBRUIKBAAR is dankzij de crappy ASIO
SUPPORT!!!! en nee, latency opkrikken heeft geen zin.. nouja, ik heb nu 1000 kraakjes
per seconde in plaats van 1200.

Laatst gewijzigd:
Dat is raar, in mn studio loopt ie perfect. en hier thuis werkt ie stukken beter dan fl5.0 (op mn waardeloze onboard-soundcard)

dat klopt. zolang je maar geen asio gebruikt.
heb net ff op het officiele FL forum rondgekeken, en
99% van de gebruiker is furieus dat het niet fatsoenlijk werkt.

En ja, ik kan ook wel de "normale" drivers gebruiken MAAR, dan heb
ik geen input en kan ik mijn synth niet horen en moet ik huilen en
baal ik van fruity en moet ik harder huilen.

Nou, dan blijft t raar. ik gebruik namelijk wel asio op mn onboard kaart (de asio driver die bij Adobe Audition inbegrepen zit). En in de studio gebruik ik een EMU-Asio driver op 3ms en t loopt allemaal prima :(

Mooi. Ik heb het met asio4all (7 ms) op kunnen lossen.
Ben niet tevreden omdat ie mijn Audiophile ASIO niet gebruikt.
Kep nu zo'n gevoel dat ik een Porsche 911 heb die in de schuur
staat omdat de versnellingsbak kapot is, en ik het dus moet doen
met mijn opgevoerde Opel Mantha.

vindt de nieuwe features in fl6 toch wel overroepen,blijft een fijn programma maar ze moeten toch echt eens beginnen aan een uitgebreidere midi implentatie.Die delay bank zat ik echt niet op te wachten net zomin op die plugins die helemaal niets met het creeeren van muziek te maken te maken hebben ..lees "chrome"ingebouwde video effects plugin..waar is dat goed voor ?
Die sampler daarentegen is vetjes ,met de mogelijkheid om een vsti in te laden en die dan razendsnel te multisamplen(nice).
Ook heel leuk is de (multistage) envelope controller,zo kan je allerlei parameters van om het even welke softsytn aan deze controller toewijzen en zo de parameters laten moduleren door de envelopes(met heel veel breakpoints en ingeouwde lfo's.)
Met een beetje programmeerwerk kan je eigenlijk je eigen homemade absynth maken,op gebied van modulatie wel verstaan.

An het audio gedeelte is er ook nog veeeeeeel werk .

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door the tall lad
vindt de nieuwe features in fl6 toch wel overroepen,blijft een fijn programma maar ze moeten toch echt eens beginnen aan een uitgebreidere midi implentatie.Die delay bank zat ik echt niet op te wachten net zomin op die plugins die helemaal niets met het creeeren van muziek te maken te maken hebben ..lees "chrome"ingebouwde video effects plugin..waar is dat goed voor ?
Die sampler daarentegen is vetjes ,met de mogelijkheid om een vsti in te laden en die dan razendsnel te multisamplen(nice).
Ook heel leuk is de (multistage) envelope controller,zo kan je allerlei parameters van om het even welke softsytn aan deze controller toewijzen en zo de parameters laten moduleren door de envelopes(met heel veel breakpoints en ingeouwde lfo's.)
Met een beetje programmeerwerk kan je eigenlijk je eigen homemade absynth maken,op gebied van modulatie wel verstaan.

ik ben ook zwaar ontgoochelt om eerlijk te zijn. ze snappen het echt niet he die gasten.
ze amuseren hun met het proggen van wat extra effecten zoals die delay and die reverb waar eigelijk niemand op zit te wachten.
terwijl er zoveel kleine dingen zijn die nog verbeterd kunnen worden aan de workflow van het programma. een simple "export all patterns to wav" zit er na 6 versies nog altijd niet in. :stupid ik vrees dat er vele naar ableton over gaan stappen omdat zij wel de juiste visie hebben voor de toekomst. :frons: µ

Back