display doorbranden...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
de display van onze synths....

bijv;

access virus
fantom
micro Q

is dit display beveiligd voor doorbranden ??

Hoe werkt dit eigelijk..... hoe lang kunnen ze aanstaan zonder dat er iets gebeurd ?

Er zit niet iets standaard op wat de gehel tijd knippert of zo....

Nou, jou micro Q heeft een heuse screensaver hoor :)

ik heb mijn hele studiootje wel eens de hele nacht aan laten staan per ongeluk.... het huis staat er nog en de displays hebben ook niks geleden. gaat over de jv1080, s30, triton.

a jasses..

maak anders even een grafiekje met alle synths of dingen waar een schermpie, ledje of ander doorbrandmateriaal op zit.
met daarin
- doorbrandtijd
- afzwaktijd in halveringstijd (vooral backlights van de akaisamplers en zow)
- screensavers
- lamp switch off button aanwezig
- alles wat je er nog bij kan bedenken

:D En de doorbrandtijd is alleen "door ondervinding" te verkrijgen?!

Ja, laat (achteraf) maar ff weten! Wel ff bij blijven dus!

:dubbel:

:D jep en de halveringstijd komt ook heel nauw, dus daar moet je ook naast blijven zitten :D

Origineel geplaatst door fjoesz
a jasses..

maak anders even een grafiekje met alle synths of dingen waar een schermpie, ledje of ander doorbrandmateriaal op zit.
met daarin
- doorbrandtijd
- afzwaktijd in halveringstijd (vooral backlights van de akaisamplers en zow)
- screensavers
- lamp switch off button aanwezig
- alles wat je er nog bij kan bedenken

-patchnummer wat op dat moment geselecteerd was
-stond de synth waterpas
-kamertemperatuur
-luchtvochtigheid
-stroomleverancier (nuon schijnt soms wervelstroom af te leveren)

-C-

1.kortom ik kan met een gerust hard gerust de gehele shit aan laten staan ?

2. Een ander vraagje;

Kan ik in cubase wel gewoon mijn synths opnemen,bewerken,afluisteren etc... ( wanneer ik de output uiteraard goed selecteer ) ZONDER dat ik er dus een patchbay list voor de desbetreffende synth heb ? Dus dat ik gewoon via mijn synths de categoriseren en patches selecteer ?

DUS:

dat er bij; PRG en BANK gewoon off staat...

Origineel geplaatst door jaccis
1.kortom ik kan met een gerust hard gerust de gehele shit aan laten staan ?

2. Een ander vraagje;

Kan ik in cubase wel gewoon mijn synths opnemen,bewerken,afluisteren etc... ( wanneer ik de output uiteraard goed selecteer ) ZONDER dat ik er dus een patchbay list voor de desbetreffende synth heb ? Dus dat ik gewoon via mijn synths de categoriseren en patches selecteer ?

DUS:

dat er bij; PRG en BANK gewoon off staat...

Betreffende vraag 2: het enige wat je in dit geval uitschakelt is dan toch dat cubase de juiste programs kiest? Welke mogelijke problemen verwacht je met betrekking tot opname, bewerken en afluisteren?

Je synth bewerken kan overigens altijd... ook tijdens het doorbranden van je display!
neko_fire_3LG.gif

Laatst gewijzigd:
Is dat een openlabs Neko...

daar op die foto waar dat displaytje op onverklaarbare wijze doorbrand?

@ Kwok: :dubbel:

Jacco, als er in de handleiding niks staat onder het kopje "precautions" o.i.d. zou ik me er geen zorgen over maken.

vraag 2: die patch lists zijn er alleen maar om je een handje te helpen, je kunt ook via midi een bank en program nummer naar je synth sturen, iedere patch heeft zijn eigen set bank en program nummers. (bijvoorbeeld: triton bank 1 patch 1 = noisy stabber). Zo'n patch list maakt het gewoon wat overzichtelijker, je kunt namelijk gewoon noisy stabber bijv. kiezen, waarna cubase er zelf bank 1, patch 1 van maakt.

Een andere manier is om (op bv de fantom) een performance aan te maken waarbij je op de synth instelt welke klanken op welk midikanaal aan te sturen is. Als je er dan voor zorgt dat cubase geen patch changes uitstuurt (dus in cubase géén patches selecteren!), dan kan je zo je fantom aansturen.

duidelijk? in de handleiding van je fantom staat vast hoe je zo'n performance kunt maken. Het voordeel is dat je ook meteen effectinstellingen kunt maken, bijv. dat de distortion guitar op kanaal 4 (ik zeg maar wat) een distortion effect krijgt.

succes

Origineel geplaatst door jaccis
1.kortom ik kan met een gerust hart gerust de gehele shit aan laten staan ?

Ja. Alleen hebben synths uit de vroege jaren '90 nog wel eens last van slijtage aan de displayfolie, en natuurlijk heb je dan branduren voor de backlight. Voornamelijk de 'blauwe' displays (Roland W-30, JW-50, Yamaha SY- en W-serie, Alpha Juno, alsmede een hele hoop Akai samplers) hebben er last van. Dan moet je dus eerder de folie vervangen.

Kan ik in cubase wel gewoon mijn synths opnemen,bewerken,afluisteren etc... ( wanneer ik de output uiteraard goed selecteer ) ZONDER dat ik er dus een patchbay list voor de desbetreffende synth heb ?
Que?

Start hier in vredesnaam een nieuw topic voor in het juiste forum, dat werkt wat makkelijker. En maak je beschrijving beter, en als 't even kan met een screenshot of zo.

Het zijn trouwens patch-lists, geen patchbay lists. Een patchbay is een apparaat.

even serieus: ik heb het meerdere malen gehad hoor, dat mijn display doorbrandde....

de fabrikant vertelde mij dat het te maken had met een foutje op een zending moederborden uit een bepaald jaar wat bij bepaalde presetnummers een kortsluiting veroorzaakte.....

..en als je al je hardware in een keer koopt, dan kan het wel eens gebeuren dat de ene na de andere synth/sampler in de hens vliegt.....

mijn advies:

schroef al je apparatuur open, en kijk of er op de printplaten "STFU2001" staat.

zo ja: brandblussertje kopen... :(

das mooi kut !

Dus kunnen we het nu aan laten staan of niet ?

Niet dus is het antwoord ! :D

Back