Cubase stereo vraagje !

steve r

Stamgast
He even een beginners vraag hopelijk kunnen jullie mij er bij helpen !!!

Als je een stereo kanaal opend en je laat een vocal erin. hoe kan je dan in cubase zelf de wave ervan zien ....
Nu moet ik helemaal naar de pool gaan of te dubbel klikken om het goed te kunnen time stratchen.

Mijn vraag is nu dan ook hoe krijg je de wave van die audiofile in cubase te zien ???

greetz
s

op de wave dubbelklikken?

Ja dat begrijp ik ... dan krijg je hem ook te zien.
Maar ik wil hem in de patern van cubase al als wave zien en nu zie ik alleen de naam van die vocal staan ...;)

moet je de track verticaal sizen, zodat ie wat hoger wordt.

rechtsonderin of rechtsbovenin heb je ook een schuifbalk waarmee je de inhoude van de tracks verticaal kunt sizen.

ergens bij preferences onder screens, windows, appeareance ofzoitws (ik weet het nu ff niet precies, zit op werk) kan je aankruizen of je de Parts (de blokjes op je zcherm) als "massief blok", blok + betreffende naam, blok met wavevorm erin, of wavevorm met naam wilt laten verschijnen. kortom, ergens kan je instellen of je wel of niet direct de wavevorm ziet. ff zoeken in de online help.

het gaat mij er vooral om als ik een audio file heb met eenvocal dat ikhem meteen zie in wave form ....

Laatst gewijzigd:
idd, onder Preferences:

Dan ga je naar Event Display:
En daar zet je een vinkje bij: Show Waveforms.

Succes!

Back