[Kawai] Kawai K4/K4r

De effecten uit de K4 zijn waardeloos, op de distortion na, die is erg goed. Misschien is de chorus ook bruikbaar, dat weet ik niet meer. De galmen zijn een lachertje.

Paul.:mexico:

Het is vandaag de grote oude-thread-omhoog-schop-dag, en ik heb niets beters te doen:

De K4r (de rackversie, dus) heeft geen effecten, maar daarvoor in de plaats 8 individuele outputs. De sterke punten van de K4 zijn de pads en strings. En i.t.t. tot bijvoorbeeld de U20 heeft ie best een aardig filter. Jammer alleen dat de resonantie daarvan maar in 7 stappen instelbaar is.

Origineel geplaatst door Paul Jenner
De effecten uit de K4 zijn waardeloos, op de distortion na, die is erg goed. Misschien is de chorus ook bruikbaar, dat weet ik niet meer. De galmen zijn een lachertje.

Paul.:mexico:

Origineel geplaatst door shortwave
Het is vandaag de grote oude-thread-omhoog-schop-dag, en ik heb niets beters te doen:

De K4r (de rackversie, dus) heeft geen effecten, maar daarvoor in de plaats 8 individuele outputs. De sterke punten van de K4 zijn de pads en strings. En i.t.t. tot bijvoorbeeld de U20 heeft ie best een aardig filter. Jammer alleen dat de resonantie daarvan maar in 7 stappen instelbaar is.
Ik kik deze draad ook maar even vandaag.
Als echte K4 fan kon ik jullie deze brute productie met slechts een K4 niet onthouden: Kawai K4 door gitaar versterker
Dit is niet van mijn eigen hand, maar het heeft me er wel toe gezet om eens beter op die K4 te gaan pielen.
Veel plezier.

:doei:
Yoonchi

Ik heb er ook maar eentje besteld zojuist..

Ben een beetje verliefd geworden op de samples die ik heb gehoord.
Erg benieuwd naar het apparaat.

Waaarom roept iedereen toch dat de effecten van de K4 waardeloos zijn?

De K4 was mijn allereerste Synth en ik ben er toen in de winkel echt spontaan verliefd op geworden.
Wat een klank hee! (okee dat was iets van 10 jaar geleden, maar toch).

Vooral vond ik toen de effecten zeer mooi klinken. De galmen zijn niet alles, maar de delays maken de pad sounds zeer warm en zweverig. Ook de distortion is erg apart, maar zeker bruikbaar.

Deze synth kan eigenlijk maar 1 ding goed voortbrengen, en dat zijn pads en strings.
De piano heeft wel een enorm eigen karakter, maar niet altijd even bruikbaar.

De K4r heeft dan wel 8 losse ouputs, maar dan zul je toch een mixertje en een fx processor mee het podium op moeten slepen (als je 'm daar wilt gaan gebruiken).

Ook het toetsenwerk van de K4 is best okee. Goede controlleerbare aftertouch en niet al te rammelige toetsen. Kan natuurlijk altijd beter, maarja... voor dit geld.

Ik heb ook een K1 en deze is absoluut niet te vergelijken met de K4 qua sound...
De K1 klinkt goedkoop en cheesy, terwijl de K4 nog in menigeen productie goed door zou kunnen!

Mijn advies: koop de K4, je valt je er zeker geen buil aan!

ik heb een k4r gehad en eigenlijk spijt dat ik'm weer verkocht heb.
Zat een hele mooie 'ronkende' akkoestische bas in en ook een fraai koorgeluid !

Laatst gewijzigd:
Ik heb hem inmiddels al een aantal dagen.. geweldig apparaat voor pads en aparte sounds.

klinkt goed!!! echt gaaf!! heb zelf ook een k4r, heb deze een heel wat aantal jaren geleden nieuw gekocht, k1 II was mijn eerste synth, heb deze toen met een stomme kop ingeruild voor een k1r II, heb deze nog steeds, maar in de tussentijd ook weer een k1 II gehad en weer verkocht. maar goed om even bij de k4 te blijven, jullie moeten zien om er een mm-16 midi mixer op te tikken, oke je komt ze zeer weinig tegen. Heb de mijne in het verleden nieuw gekocht, 2 weken nadat ik de k4r had gekocht, in de mm- 16 zitten vele preset, voor het besturen van parameters van zowel de k4 als de k1, als de xd-5, die laatste is ook een aanrader, heb de mijne helaas verkocht, veel spijt van gehad! echt een lekkere drumdoos met vele mogelijkheden! De k1r II,k4r die gaan hier nooit de deur uit denk ik. heb ze dan niet vaak meer aan staan, maar het blijft wat hebben.

Even een oude koe uit de sloot halen ;)
Ben eens bezig geweest met een editor (k4win) en heb mn patches gebackupped en heb eens andere in de K4 geladen.
Ik was toch blij verrast met al die andere geluiden :)

De laatste tijd had ik na het editen van een geluid op de synth het euvel dat andere geluiden gereset waren. Na het terugzetten van de gebackupte sysex had ik ze weer terug :) Misschien maar eens de penlites vervangen die er al 16 jaar inzitten :okdan:

Vind het nogsteeds een bijzondere synth :{

moet hem nog eens afstoffen en terug spelen, heb zelf ook de mm16, super handig alsook nog een kawai seq liggen
is terug gaan kawaien! kan best heel raar klinken

Back