DR REX Alternative

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Ik heb een tijd geleden de DR Rex van Reason gebruikt om edits te maken van beats.
Nu werk ik met Cubase en ik vroeg me af zoiets daarin ook kan.

Wat ik mooi zou vinden is als ik een Waveloop in cubase gooi, hij zelf de beats detecteerd en daar partjes van maakt zodat je ze in de timeline zelf kan ordenen.

Een beetje zoals de beatslicer van FLStudio.
Hoe doen jullie dat?

Dat treft want daar was ik net ook naar op zoek (zie hier).

ConcreteFX MicroDicer en Glaresoft Phatmatik zijn échte alternatieven. Ik wil nog eens zien hoe jij ReCycle binnen Cubase gebruikt, Baal en Ableton kan je volgens mij enkel rewired gebruiken dus dan kan je even goed bij Reason blijven als het om rex te doen is. Stylus RMX heb ik nog niet gebruikt maar ik verwacht er veel van. Kan iemand me zeggen hoe goed die met rex om kan?

kun je in Cubase niet gewoon de rexfiles gebruiken?

Volgens mij kun je met Recycle ook losse wav-files + midi file exporteren. Deze kun je dan denk ik in andere progs makkelijk importeren?

In cubase kun je rexfiles importeren, al vanaf versie 5.1
en sinds SX kun je beat slices maken (ongeveer gelijk aan recycle), warp samples maken, zodat ie tussen de attacks door gaat timestretchen.

Kortom, je hebt geen recycle meer nodig!!

beatslicing in cubase sx?

beatslicing in cubase sx?

hoi mikeyd,
die recycle achtige functie in cubase sx3 interesseert me. heb je er al mee gewerkt? paar tips?
zou je even kunnen roepen hoe dat heet in cubase sx3? in de manual vind ik niet iets dat beatslicing heet.

Ik zweer bij Phatmatik, net zoiets als Recycle en met CTRL + slepen heb je direct de midinootjes op hun eigen spoor. De individuele parts en de gehele loop kun je ook weer editen, echt lekker freaken en ook handig om ff snel een Groove-template te maken.

He Bombario,

ik heb vandaag de demo van phatmatic geprobeerd en die is inderdaad erg goed.
CTRL moet ALT zijn overigens ;)

en sinds SX kun je beat slices maken
Dat had ik gezien maar deze werkt hierarchisch en ik kreeg het niet voor elkaar om 2 samples tegelijkertijd af te spelen.
cubase pakt altijd de onderste.

en verder kon ik de sensitivity niet ver genoeg slepen. Ik heb zo'n cd met beats en in die loops herkende hij maar heel weinig slices.

Dus als je nog tips hebt dan graag want ik gebruik het liefst geen plugin hiervoor.

beatslicing cubase sx3

beatslicing cubase sx3

oops, ok found it, Slices, create audio slices from hitpoints etcetera.......

Maar kan je er in SX3 dan ook voor zorgen dat elk deeltje op een andere noot terecht komt (zoals in Reason)? In mijn versie - de vorige - kon ik gewoon op een audiospoor de elementjes behouden, weggooien of verplaatsen maar vond dat heel onhandig.

2 Vipal:

oops, ok found it, Slices, create audio slices from hitpoints etcetera.......

Idd Audio Slices, en warp samples!

2 Alonsomos:

Dat had ik gezien maar deze werkt hierarchisch en ik kreeg het niet voor elkaar om 2 samples tegelijkertijd af te spelen.

Klopt, als de geluidsbestanden over elkaar heenlopen zegmaar, hoor je altijd alleen degene in het onderste spoor, of degene die de vorige overlapt.
Maar voor loops maakt dat niet veel uit hoor.
En anders kun je evt. 2 sporen gebruiken, of de drumsounds los in een sampler gooien, en evt. de 'one-shot' functie gebruiken.

Is het niet mogelijk om de synths van reason in cubase te gebruiken

Tja, om heel eerlijk te zijn, begrijp ik niet hoe iemand daar echt lekker mee kan werken.
VST vind ik prima maar IMHO zijn 2 systemen, gekoppeld via Rewire, geen serieus systeem.

Zonde, want een VST van Dr Rex blaast al zijn alternatieven (phatmatic, beatslicer) zo van tafel.

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Tja, om heel eerlijk te zijn, begrijp ik niet hoe iemand daar echt lekker mee kan werken.
VST vind ik prima maar IMHO zijn 2 systemen, gekoppeld via Rewire, geen serieus systeem.

Goh, ik doe dat heel vaak.. ik ben blijkbaar niet serieus bezig dan. Het zij zo ;)

Zonde, want een VST van Dr Rex blaast al zijn alternatieven (phatmatic, beatslicer) zo van tafel.

Sonar 5 heeft een Rex-speler... ik betwijfel echter of dat VST is. En je kunt natuurlijk REX-files laden in Battery.

Maar er zijn wel meer sample players die REX lusten.
Cubase ondersteunt ze uit de doos.

Maar ik heb nog nooit iets gezien met het gemak en kwaliteit van Recycle+Dr Rex.

Ik heb gisteren de demo van Intakt gedownload. Die ga ik nu eens proberen.
Weet iemand hoe je daar de slices kunt "slepen" naar een MIDI-track?

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Maar er zijn wel meer sample players die REX lusten.
Cubase ondersteunt ze uit de doos.

Maar ik heb nog nooit iets gezien met het gemak en kwaliteit van Recycle+Dr Rex.

Er is echt niets bijzonders aan Dr. Rex. Als je een rex-file laadt in Battery heb
je veel meer mogelijkheden om te editen en te moduleren.

ik las net dat Battery inderdaad ook Rex files lust.

Kat Yidaki, weet jij of je vanuit Battery de slices rechtstreeks naar de piano roll kunt slepen?

Back