Cubase Phatmatik VST output

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Ik heb de PhatMatik demo in cubase gehangen.
De Phatmatik VST stuurt signaal naar de Stereo Out.
Weet iemand hoe ik dit op een audio spoor kan opnemen?

Als ik een audio spoor "arm for recording", krijg ik geen signaal binnen.
Doe ik iets fout met routing of zou dit liggen aan het feit dat het een demo versie is?

Je hoeft geen audiospoor aan te maken. Je maakt een midi track aan en als (midi) output daarvan kies je de phatmatik. Vervolgens neem je je midi op. De audio output wordt bij het afspelen automatisch via de mixer naar de stereobus gestuurd (tenzij je dat anders wilt).

Je kunt spoor vervolgens "freezen" zodat er van de gespeelde midi / vst partij een audiobestand wordt gemaakt wat je weer kunt gaan bewerken. Dit is eigenlijk bedoeld om CPU te sparen. Je kunt ook een mixdown maken van het track. (via "export -> mixdown"). Zorg er dan wel voor dat andere sporen gemute staan zodat er alleen van de phatmatik een audio mixdown wordt gemaakt.

Maar waarom wil je er een audiospoor van maken? Je kunt toch het phatmatik audiokanaal op de mixer voorzien van allerlei plugs, eq, automation etc... (tenzij je natuurlijk heel erg wilt gaan knippen en plakken met het audio of het in een andere toepassing wilt importeren.

Mijn advies dus: gebruik de "Freeze" functie of "Audio mixdown"!

Bedankt voor je antwoord meesha74.

Maar waarom wil je er een audiospoor van maken? Je kunt toch het phatmatik audiokanaal op de mixer voorzien van allerlei plugs, eq, automation etc

Omdat ik op het midi spoor geen "send" kon kiezen uit de door mij geplaatste send-kanalen.
Maar nu snap ik het. Die send moet natuurlijk op het VST-spoor.

Overigens...is freeze een commando uit het rechtermuis-context-menu? Kan nu zelf helaas even niet kijken.

Freeze zit volgens mij (ik kan nu ook niet kijken) als je de VST-i opent ergens linksboven. Een knopje met een soort sterretje (een soort sneeuwvlokje). Ligt er wel effe aan welke versie van Cubase je hebt. Zit er alleen op vanaf Versie 3.0 dacht ik..... Het zit overigens op meerdere plaatsen, hoor. Het kan ook via de mixer of de track inspector (en waarschijnlijk ook ergens in een menu.

Back