de 909 mid kick

nos

Ingeburgerd
Kan er mij iemand uitleggen hoe ik softwarematig :okdan: een 909 mid kick kan in elkaar boxen??

Ik start met een 909 sample maar verder geraak ik dus niet, klinkt helemaal nergens meer naar! weet dus niet wat ik eerst moet doen , bv. eerst een compressor erop of eerst een eq of distortion??

dus moest er mij iemand kunnen uitleggen, eerst die distortion, dan die eq met die instellingen, enzoverder.. zou ik al een heel eind verderop zitten want kicks maken is steeds mijn struikelblok :(

Alvast bedankt!

Attachments

• 909mid.mp3
    111,9 KB · Bekeken: 91
Dit is hoe je 909/808 achtige kicks kan maken.

1: Pak een sinus VCO en zet hem op een lage frequentie.
2: Pak een ADSR met de A,S en R op 0 en de D vrij laag. Deze bepaalt hoe snel de VCO van een hoge frequentie naar een lage frequentie gaat.
3: Moduleer de VCO frequentie met de ADSR. Dit bepaald hoe ver de frequenties uit elkaar liggen.
4: Speel met de ADSR en hoe ver de VCO gemoduleerd word en uiteraard ook de tunig van de VCO. Dit bepaald je basis kick geluid.

5: Een echte 909 heeft nog in de attack fase een noise en pulse geluid zitten. Deze kan je uit een andere synth of sampler bij mixen.

Kijk hier voor een uitgebreide uitleg

Enjoy.

de ene kickdraad is nog nie weg of de volgende is er al :D

layeren!

Origineel geplaatst door Arv
al die drukte om kicks.. sjonge

tja, is natuurlijk en belangrijk aspect in hardcore :eureka:

kijk, zover geraak ik wel, maar die ratelen veel te hard, krijg ze maar niet hoe ik wil.. wil ze cleaner en vetter klinken

zijn zulke kicks uberhaupt wel te maken met software?

Attachments

• mid.mp3
    53,1 KB · Bekeken: 91
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Arv
Hmm hardcore fans voelen zich snel aangevallen zeg..
:frons:

'k zei toch vriendelijk goeiedag, zo dus : :doei: wacht zal het nog wat meer duidelijk maken :D :D 8D 8D

back ontopic pleaze :luv:

met sw kan je toch ook leyeren.. donder anders 27 duizend kicks over mekaar in kontakt of zow.. of een ander romplertje

mja, kicks

snares!

Origineel geplaatst door richard2000
Bedoel je dit soort kicks?:D

:halleluja ongeveer jah, komt in de buurt.. moest je nu nog eens wat uitleg kunnen geven ook :)

Origineel geplaatst door nos
:halleluja ongeveer jah, komt in de buurt.. moest je nu nog eens wat uitleg kunnen geven ook :)

Tuurlijk krijg je uitleg,
Drummatic 22 geeft de kick, op de inserts eerst de classic compressor van Kjaerhus, de overdrive van Cubase, Par. EQ van BlueLine en als laatst de Reverb32 van Cubase, ik weet niet of je cubase heb maar daar is deze ingemaakt met standaard en gratis plug-ins.

909 kick instellen op de drummatic, harde attack maken met je compr. dus niet plat compressen, overdrivesound kiezen, met je EQ de lekkere freq beetje boosten en beetje galm voor ruimte ofzoiets.

suc6

als je 909 kicks wil maken moet je 909 samples gebruiken!

evt een lekkere lange 808 lage dr bij voor t hoempfen.. comp met niet te snelle attack en wie weet douw je dr nog een sp12 jekkel bij voor wat ranzigheid.. pitch envelopje op je 909 kick.. korte attack redelijk korte decay weinig tot geen sustain en release whatever
mid een beetje van de 808 af.. ook een amp envelopje kan nog eens wonderen doen om wat punch te krijge

maar vooral.. an de knoppies draaien tot je tevreden bent..
wat je ook kan doe is alle achthonderdachtduizendnegenhonderdnegen draadjes als'een bruute kick maken' of 'hoe maak ik deze kick' lezen

als je dat allemaal gedaan hebt kom je bij t belangrijkste.. de sner :D

Back