yamaha RS 7000

choepiesland

Nieuwkomer
:stupid ,
help!!!
ik probeer zonet mijn nieuw instrument, de RS 7000,
is dat niet ingewikkeld zeg??, stijl en sectie ??? wat is dat allemaal
bij Roland is alles duidelijk (jx 305) preset en user pattern....

kun je een user pattern creeren?, hoe gaat dat in zijn werk,
men spreekt in de handleiding over frases...
kun je een preset frase copieren naar een user frase??? en dan gaan bewerken?
kun je een frase langer maken ?, append of zoiets maar hoe?

is dit een mis-koop?
ik ben een beginneling , maar ik moet toch zeggen dat roland heel gebruiksvriendelijk is en dat ik dit bij yamaha nog zal moeten ontdekken (hoop ik)

wie kan mij helpen?
please,

Rs 7000

Rs 7000

Hoi,

De rs7000 een miskoop?!? ik dacht het niet! De Rs7000 is een goede machine, maar denk niet dat je in slechts enkele dagen begrijpt hoe ie precies werkt. De rs neemt, zoals alle dingen die de moeite van het kennen waard zijn, tijd in beslag om hem te leren gebruiken.

Ik geef je een kort overzicht van hoe je er tegenaan moet kijken:

Ieder nummer dat je in de rs programmeert noemt men een style. Daarin zitten dus alle instellingen, effecten, structuur, enz, enz...de hele mikmak.

Een style valt uiteen in 16 sections. Een section is een "stuk" van de muziek, bijvoorbeeld de intro, de main loop, een break, enz.

Iedere section valt uiteen in 16 individuele tracks. Tracks zijn nogal domme dingen: Je kunt ze simpelweg aan en uit zetten om het geluid dat erop staat de nek te draaien.

In iedere track kun je een zgn. phrase stoppen. Een phrase is een op zichzelf staand "ding" waarin de gekozen voice, de effect settings (en veranderingen daarin) en de midi noten staan. Een phrase heeft dus ook een lengte, een track niet.

Wanneer je je eigen phrase wilt maken, is dat zeer simpel. Selcteer een track en start met opnemen! De rs maakt nu automatisch je eigen user phrase aan, hetgeen je kunt controleren in het patch scherm. Wanneer je een phrase wilt verlengen, doe je dit met een job. Met de append phrase job, kun je een phrase van 4 maten aan zichzelf toevoegen. Zo ontstaat een phrase met 8 maten, enz enz.

Lees de gebruiksaanwijzing nog eens en nog eens en bezoek ook het rs7000.org forum.

Verder heb ik nog een tip: tik yamaha rs7000 poweruser in op google en klik achter de eerste link aan die je krijgt aangeboden. Je komt nu op een yamaha site terecht waar je 3 pdf bestanden kunt vinden. Downloaden en lezen, daar dat een hoop onduidelijkheid wegneemt.

Succes!

Greetz,

Merlin

Als de handleiding net zo goed is als die van de RM1x, zou ik beginnen met die doorlezen!
En als je dan nog vragen hebt, de handleiding nog een keer doorlezen! ;)
Daarna de zoekfunctie van het forum gebruiken...
En daarna een thread openen met eventuele knelpunten!!

Beginners zijn we allemaal (en/of geweest) en met proberen en lezen kom je er vanzelf!

Miskoop? De RS7000 kan gewoon enorm veel, geen wonder dat 't ingewikkeld kan worden! Verdiep je er eens goed in, het is een prachtige sequencer!

Re: yamaha RS 7000

Origineel geplaatst door choepiesland
:stupid ,
help!!!
ik probeer zonet mijn nieuw instrument, de RS 7000,
is dat niet ingewikkeld zeg??, stijl en sectie ??? wat is dat allemaal
bij Roland is alles duidelijk (jx 305) preset en user pattern....

kun je een user pattern creeren?, hoe gaat dat in zijn werk,
men spreekt in de handleiding over frases...
kun je een preset frase copieren naar een user frase??? en dan gaan bewerken?
kun je een frase langer maken ?, append of zoiets maar hoe?

is dit een mis-koop?
ik ben een beginneling , maar ik moet toch zeggen dat roland heel gebruiksvriendelijk is en dat ik dit bij yamaha nog zal moeten ontdekken (hoop ik)

wie kan mij helpen?
please,

ALLE vragen die je stelt staan letterlijk in de handleiding. Dus eerst goed je best doen en die ff lezen en dan pas vragen stellen. Toch wel raar dat veel mensen een apparaat kopen van 1500 euro en vervolgens niet de moeite nemen het boekje goed te bestuderen...

:halleluja ,

thanks to all of you for supporting me!!,
jullie hebben gelijk : het is een hele boterham dat bakske,
ik zal me er stevig in verdiepen...en nieuwe dimensies ontdekken,

vooral de uitleg van Merlin!! Style en sectie, dit heeft me een veel beter inzicht gegeven,
ik zit al boordevol vragen , maar zal eerst nog zelf wat puzzelen, en wie weet ben ik hier snel terug,

nogmaals veel dank,
greets
:)

Back