Setup installeren

divinio

Starting Up...
Hey!

Vermits ik niemand ken die me kan helpen in de opzet van mijn gear, vraag ik het hier even.

Tot nu toe had ik:

PC + geluidskaart Audiophile 2496 + Yamaha Cs2X + Mixer Compact 4 van Soundcraft + Actieve Monitors

Een vriend stuurde mij nu zijn Roland MC-303 Groovebox op.

Nu wou ik weten hoe ik die het beste in mijn setup zet. Ik weet dat die via MIDI tru naar keyboard kan of omgekeerd maar ik weet niet wat de beste setup zou zijn gezien mijn gear.

Hopelijk moet ik me weer niet vanalles gaan bijkopen (behalve kabels natuurlijk).

Goeie vraag... :peukie:

Nee even serieus ik wist niet dat je dat op verschillende manieren kon gebruiken. Ik wil die toch wel gebruiken om loops en beats enzo op te nemen in Kjoebees en zo.

Weet niet hoe dat werkt als hij als midi tru staat op mijn synth. Dan kan ik hem zogezegd bespelen met de synth maar ergens is dat jammer omdat het toch handig moet zijn ze alle twee apart te bespelen.

Of niet?

Je kan de MC zowel als geluidsmodule of als sequencer (master) gebruiken,
tis er alleen wel één met een hele brakke midi ondersteuning,
iig zwaar gehandicapt.

Kan er iemand iets anders voorstellen?

Is deze groovebox echt niets waard? Op geen enkele manier?

Ik had het graag geweten

je kan 'em toch thru ophangen?

je cs2x heeft toch maar 2 midikanalen maximaal nodig, dan heb je nog 14 midikanalen over voor die 303.....

ik mis de midi interface in je setup.

heb je die en welke (hoeveel in/uit) ?

fuck midi thru, je moet gewoon genoeg in en uit hebben.

Origineel geplaatst door Alex Omega
je kan 'em toch thru ophangen?

Ook zo iets, je kan via een menu de "out" als "soft tru" instellen,
ook aardig houtje toutje.

Origineel geplaatst door Leo

Mee eens, geeft vaak speling in timing en is eigenlijk gewoon behelpen.

ik mis de midi interface in je setup.

heb je die en welke (hoeveel in/uit) ?

Geluidskaart Audiophyle 2496:

24 Bit 96 kHz 4 in / 4 uit PCI Digital Recording Interface met MIDI

ok!
dus 1 x midi in/uit

koop er een m-audio midisport 2x2 of 4x4 bij (eventueel op de groei) en je kan alles met alles aansturen, naar wens.
werkt het best, het makkelijkst en je bent op de toekomst voorbereid (ok, 8x8 kan ook nog.)

een 4x4 vind je voor rond de 80-90 en een 2x2 voor rond de 50-60 tweedehands (uit m'n hoofd).

thru biedt namelijk vooral een oplossing aan de output kant, maar je hebt meerdere inputs nodig.

ok!
dus 1 x midi in/uit

koop er een m-audio midisport 2x2 of 4x4 bij (eventueel op de groei) en je kan alles met alles aansturen, naar wens.
werkt het best, het makkelijkst en je bent op de toekomst voorbereid (ok, 8x8 kan ook nog.)

een 4x4 vind je voor rond de 80-90 en een 2x2 voor rond de 50-60 tweedehands (uit m'n hoofd).

En dus die midisport gaat naar de geluidskaart en de MIDI instruments naar de midisport?

Thanks Leooooo (the rest too of course)

Back