Minipops 7 samples

renepela

Ouwe rot
Sinds een aantal maanden ben ik de trotse bezitter van een Eminent 310 en smallstone phaser.
Ik zoek al een tijdje naar een echte Korg minipops 7 om het setje compleet te maken, maar dat zal er voorlopig wel niet inzitten vrees ik.

Samples zijn ook een prima optie. Ik heb op internet gezocht naar goede samples van de minipops 7, maar nog niet echt iets gevonden.
Wie kan mij helpen aan samples van alle sounds uit de Minipops 7?

Een tweede ding waar ik erg mee geholpen zou zijn, zijn sequences van de ritmes van de minipops 7 en dan met name de ritmes die Jean-Michel Jarre gebruikt (Ik meen dat hij ook door meerdere knoppen tegelijk gebruikt van de minipops 7, waardoor hij "nieuwe" ritmes gecreerd heeft.)

Kan iemand me helpen aan de benodigde samples en sequences?
Mochten sequences een probleem zijn, dan zou ik ook al erg blij zijn samples van de complete ritmes. Met een beetje timestretchen krijg ik het tempo dan ook wel goed.

Muzikale groeten,

Rene

Volgens mij hebben er MP7 samples op Hollow Sun gestaan. Dan zou ik ze thuis op een dvd moeten hebben staan. Mocht niemand anders ze voor die tijd aanleveren dan kijk ik vanavond thuis even voor je.

Per Kristian heeft op zijn Virus B een Minipops kit gecreëerd. Ik weet uiteraard niet of je over een Virus (welke dan ook) beschikt, maar er staat een MP3 met diverse Oxygene ritmes op zijn site. Tevens is daar een midi te vinden met het oxygene 4 ritme.
Of je hier iets aan hebt is aan jou om te oordelen.
In ieder geval kun je de site HIER vinden.

groet

Tom

Bedankt allemaal zover. De MP7 voor de virus had ik al eens gezien, klinkt goed ook, maar zjn toch geen echte minipops 7 samples.
De zip file met de samples van Danny zijn in ieder geval van de echte minipops 7 en klinken wel oke.

Wat ik nu dus nog nodig heb zijn de bijbehorende ritme sequences.

Back