19"mixer met meer dan 4e stereokanalen?

Status
Please reply by conversation.

Jos de Lange

Stamgast
Op dit moment heb ik (voor mijn backline in de band) een Behringer MX1604A.
Dit is een 19"-model, 4x stereo- en 4x monokanalen en zit nagenoeg vol.
(Een paar monokanalen zijn reeds in beslag genomen als stereokanaal.

Ik ben druk doende het internet af te struinen naar Behringer, Mackie, Spirit e.d. om
te zoeken naar een gelijkwaardig (niet te duur) mixertje, maar met meer stereokanalen.
Die kan ik dus niet vinden.
(Wel de Behringer UB2222FX maar die heeft 4x stereo en 8 mono's, slechts 4 mono's meer dan ik nu heb.)

Is er iemand hier die mij een tip kan geven kwa merk en/of type, die én 19" is en
meer dan 4 stereokanalen heeft?
(Het aantal subs is hier niet zo belangrijk.)

Mackie had ooit een 16 stereo-kanaals 4 of 5 HE 19" rack mixer, maar die is discontinued en ik kan 'em ook niet meer vinden. Wel weet ik dat een Belgisch forumlid dit voorjaar er een verkocht heeft -ik meen aan een ander forumlid.

Na even zoeken: ik bedoel de Mackie LM3204. Je hebt trouwens ook de Roland M480.

De Soundcraft ES is een 10-channel stereo mixer, volgens mij daarnaast 19".

Ik ga spoeding ook mijn Soundcraft M12 verkopen. Betere kwaliteit dan de E-serie, je kan me PMen als je geinteresseerd bent.

Origineel geplaatst door Breed
De Soundcraft ES is een 10-channel stereo mixer, volgens mij daarnaast 19".
Hmmm, ja, 19" als in: rack-mountable, dus 9 HE en niet diep, dus in de praktijk heb je een bijna helemaal leeg rack. De LM3204 is 5HE, heeft bijna 2x zoveel kanalen heeft en is wel redelijk diep zodat die 5HE ook nog eens goed besteed wordt.

Ik ben op het moment niet echt in de markt voor een nieuwe (rack-)mixer, maar als dat wel het geval was, dan zou ik eerst voor de LM3204 gaan en dan pas voor de ES.

Luitjes, allemaal bedankt voor de reacties.

De LM480 ken ik en de LM3204 is kwa formaat een soortgelijk.

Wat ik in mijn oorspronkelijk vraag nog niet had geschreven, (hoe volledig kan je zijn) is dat mijn huidige Behringer (MX1604) precies bovenop mijn 19"-rack past. De Behringer UB2222FX zal ook net passen, maar dan houd het wel op :-(
De LM480 en LM3204 zijn mooie apparaten, maar helaas te diep voor mijn 19"-rack.

De Soundcraft ES daarentegen zou wel weer mooi passen.
Op een foto (op een site) ziet die er in 1e instantie niet uit als een 19"-mixer, maar bij de beschrijving staat wel; "Simple rack mounting options".
Waarschijnlijk kunnen de 'sierranden' links en rechts verwijderd worden en dan kan de mixer
waarschijnlijk best in een 19"-rack.
Hij heeft overigens 10x stereo en 4x mono. Mooi!!! :-)

Nogmaals, allen hartelijk bedankt!

Origineel geplaatst door Breed
Ik ga spoeding ook mijn Soundcraft M12 verkopen. Betere kwaliteit dan de E-serie, je kan me PMen als je geinteresseerd bent.

Breed, ik denk dat ik je ge-PM-ed heb :-)
(Als ik het goed begrepen heb....hahahahaha)

Status
Please reply by conversation.
Back