rm1x arpeggiator via midi keyboard, wishful thinking or not...

rhodes

Rhythmatic Movements
Hey,

De rm1x arpeggiator functie werkt alleen als ik notes trigger op de interne pads maar via een midi keyboard ho maar...
(ik heb een rm1x met v1.12 os)

Nou heb ik al hiero en verder op het net gezocht, maar tot nu toe lijkt het erop dat het echt niet kan. (such a shame)

Maar, is er misschien toch niet een ultra secret manier om t wel voor elkaar te krijgen ?

Ik had zelf gehoopt via sysex maar in de midi impl. chart zie ik niet direct iets omtrent de arpeggiator staan.

Nope, volgens mij werkt de arpeggiator echt alleen via de pads, of via de interne sequencer. Via midi is ie niet aan te sturen geloof ik.

Nu is die arpeggiator niet echt spannend vind ik, dus och...

Okee, inderdaad is de rm1x arp zelf niet uitgebreid, maar right now is t mn enige arpeggiator in hardware.

Ik vind 't eigenlijk bestwel vreemd dat ie dus niet werkt als notes via een midi keyboard binnen komen met de arp functie aan...
Dit lijkt op een hardwired implementatie, anders was t allang in een os update gefixed zou je denken, hopen...

Net als realtime van 'play' -> 'record' kunnen schakelen & weer terug. Damn, wat zou ik die graag willen hebben zeg. Al heeft yamaha dit later wel op de rs7000 gefixed heb ik begrepen.

Origineel geplaatst door rhodes
Net als realtime van 'play' -> 'record' kunnen schakelen & weer terug. Damn, wat zou ik die graag willen hebben zeg. Al heeft yamaha dit later wel op de rs7000 gefixed heb ik begrepen.

Ik heb een Rs7000 en ik zou het ook graag willen hebben. Het kan wel in GRID en STEPrecord mode maar niet in REALTIME en OVERDUB mode.....precies de modes waar je het zou willen hebben.

En je kunt dan ook al niet als je al REALTIME hebt gekozen naar STEPrecord want dan moet je op RECORD drukken. Je moet dus al in STEP of GRID record staan om ook echt te kunnen switchen. Anders moet je dus gewoon de sequencer stoppen.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik heb een Rs7000 en ik zou het ook graag willen hebben. Het kan wel in GRID en STEPrecord mode maar niet in REALTIME en OVERDUB mode.....precies de modes waar je het zou willen hebben.

En je kunt dan ook al niet als je al REALTIME hebt gekozen naar STEPrecord want dan moet je op RECORD drukken. Je moet dus al in STEP of GRID record staan om ook echt te kunnen switchen. Anders moet je dus gewoon de sequencer stoppen.

Hmzz... in de pdf die bij de 1.2 os update vd rs7000 zit staat hetvolgende:

Real-time Record: It is now possible to temporarily disengage the record mode while playback continues so you can try out ideas on the keyboard pads without actually recording.
To temporarily disengage the record mode simple press the [REC] button during REPLACE, OVERDUB, or PUNCH realtime recording - the [REC] LED will flash and playback will continue uninterupted but no data will be recorded. To return to the record mode press the [REC] button again - the [REC] LED will light continuously.

Zou moeten werken mits je 1.2 hebt, offe...

Origineel geplaatst door rhodes
Hmzz... in de pdf die bij de 1.2 os update vd rs7000 zit staat hetvolgende:

Real-time Record: It is now possible to temporarily disengage the record mode while playback continues so you can try out ideas on the keyboard pads without actually recording.
To temporarily disengage the record mode simple press the [REC] button during REPLACE, OVERDUB, or PUNCH realtime recording - the [REC] LED will flash and playback will continue uninterupted but no data will be recorded. To return to the record mode press the [REC] button again - the [REC] LED will light continuously.

Zou moeten werken mits je 1.2 hebt, offe...

Mja dat wel, maar je kunt dus niet van track switchen zolang je in recordmode zit zover ik weet. Daarvoor met je helemaal uit recmodem dacht ik en dat kan alleen in GRID en STEP.

Als dat wel kan dan ben ik opeens een blij persoon en heb ik die optie gemist!

Origineel geplaatst door Acidfever
Mja dat wel, maar je kunt dus niet van track switchen zolang je in recordmode zit zover ik weet. Daarvoor met je helemaal uit recmodem dacht ik en dat kan alleen in GRID en STEP.

Als dat wel kan dan ben ik opeens een blij persoon en heb ik die optie gemist!

Ik heb net even gechecked, maar je kunt bij alle modes switchen van track tijdens het opnemen. Dus overdub, replace, step en grid.. Je moet tijdens het opnemen dan met behulp van de knop track select het kanaal kiezen.. :D

Qua arp denk ik dat ze bewust het op deze manier hebben bedacht, daar ze duidelijk in handleidingen en webpagina's aangeven dat het een tool is waarmee je daarna met de groovegrid en remix functie de hele arp kunt opleuken! (al is het dan geen echte arp meer, maar een phrase) En dat werkt echt super! Porbeer maar is uit..

R

Origineel geplaatst door Arv
Qua arp denk ik dat ze bewust het op deze manier hebben bedacht, daar ze duidelijk in handleidingen en webpagina's aangeven dat het een tool is waarmee je daarna met de groovegrid en remix functie de hele arp kunt opleuken! (al is het dan geen echte arp meer, maar een phrase) En dat werkt echt super! Porbeer maar is uit..

R

Klopt, met de grid groove kan je je arpeggios behoorlijk aanpassen. Gisterenavond nog ff mee aan t experimenteren geweest, rules!

Vergeet soms alleen dat tijdens recorden de groove & playfx instellingen worden omgezet naar midi info... kom ik weleens te laat achter. (waar zijn mn instellingen gebleven :confused: )
Vervelend als je ze later op een nieuwe phrase wil loslaten... veel tussendoor saven dus ;)

Back