Kan ik een externe synthesizer aansluiten op een virtuele module in mijn pc?

aytogg_master

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb onlangs een synthesizer aangeschaft en wil deze graag aansluiten op mijn pc. Moet er dan ook een aansluiting zijn naar een sound module? En kan dit ook een virtuele sound module zijn of moet het externe module zijn? Ik zou namelijk graag zoveel mogelijk virtueel te werk willen gaan. Ik heb cubase sx en nog een aantal programma's.

Mvg

Richard

Laatst gewijzigd:
Zoekfunctie rechtsbovenin ;)

-Zit er een midi aansluiting op je computer (DIN of GamePort?)
-MIDI out van Synth op MIDI in van PC aansluiten (met de juiste kabel).
-Zorg dat je weet op welk midikanaal de synth zendt (standaardinstelling zal waarsch. 1 zijn)
-Zorg dat je sequencer met VST of Softsynth luistert naar het juiste kanaal van de juiste input.
-Zorg dat je overal informatie gaat verzamelen over MIDI, op een actieve manier door tijdschriften te lezen, het net door te pluizen etc. etc.

Succes.

Re: Kan ik een externe synthesizer aansluiten op een virtuele module in mijn pc?

Origineel geplaatst door aytogg_master
Ik heb een vraag, ik heb onlangs een synthesizer aangeschaft
Welke?
en wil deze graag aansluiten op mijn pc. Moet er dan ook een aansluiting zijn naar een sound module?
Nee.
En kan dit ook een virtuele sound module zijn of moet het externe module zijn?
Dat zou werkelijk geen ju uit moeten maken, vooropgesteld dat je een MIDI-interface hebt of een audio-interface (waar vaak een MIDI-interface in zit).
Ik zou namelijk graag zoveel mogelijk virtueel te werk willen gaan. Ik heb cubase sx en nog een aantal programma's.
Heb je een audio-interface?

Re: Kan ik een externe synthesizer aansluiten op een virtuele module in mijn pc?

Origineel geplaatst door aytogg_master
Ik heb cubase sx en nog een aantal programma's.

zeker cracks :D

Back