Mp3; mijn muziek (reacties?)

ver1ver2

Ingeburgerd
Hey,
Ik ben Tom Verboven, 19 jaar; student in Tilburg.
Ik lees hier veel op dit forum maar reageer nauwelijks (meestal word er al gereageerd met 'mijn' mening).
Dit keer heb ik echter wel n reden om te posten.
Ik zou graag willen weten wat jullie van 1 song van mij vinden, tis geen dance en staat zeker niet bol van de synthesizers, maar is meer disco en heeft ook rap. Ik geloof wel dat de mensen hier ook geinteresseerd zijn in productie; de mix; het nummer zelf (melodie, akkoorden). Ik speel zelf wel synthesizer en ben dus veel bezig met homerecording.
HIER de link:

http://homepage.uvt.nl/~s380478/noworriessite.mp3

Of klik hier

Meer muziek van mij staat op http://www.tomverboven.com .

Bedankt!

Groeten
Tom

vind het helemaal te gek klinken,mooi stereo met je vocals .
Lekkere "open mix"
Ben onder de indruk....nice work.:okdan:

Whoaaa. klinkt prima.

hou totaal niet van dit soort muziek... maar zoals ik dit hoor klinkt het errug lekker... alles komt er erg lekker doorheen, mooi breed en duidelijk... nice!!!:mega:

Origineel geplaatst door Bartology
Leuk, beetje Jamiroquai-achtig af en toe.

mee eens,. :D

Hey bedankt voor de reacties!
Fijn om jullie positieve reacties te lezen.. Jamiroquai = 8)

Ik zou alleen ook graag nog wat kritischere 'analysetjes' lezen, als iemand daar n paar minutjes voor heeft iig ;)
Wat zou ik kunnen verbeteren aan de mix, melodie etc.. Ben nog niet zo lang serieus bezig met dit en ken verder niemand die me kritisch kan beoordelen dus daarom...

IIg bedankt voor de reacties!

Tom

Klinkt prima. Lekkere feel. Heeft wel wat weg van Justin de Houthakker.
De zang is erg OK. Die rap vind ik er niet zo bij passen eerlijk gezegd.

Qua mix vind ik het hoog van de hihats en shakers veels te scherp. Dat mag wel wat minder.
En die bas mag wel wat warmer (niet perse harder) klinken. Die panning van die EP hoeft niet zo extreem vind ik zelf.
Denk dat voor amerikaanse begrippen de beat wat te 'houterig' is en meer zou kunnen grooven. Maar voor kaaskoppen valt dat wel weer mee. ;)

Goed gemaakt.

Opbouwende puntjes,
1. Ergens zegt mijn gevoel dat het tempo een slagje te langzaam is!
2. Ik denk dat er nog wel plaats is voor wat extra geluid in de mix, ergens mis ik wat.

Hey Fuse & Dekzter bedankt

Ik zal aan de slag gaan met de tips.. Ik had (fuse) voor het hoog zo'n 'enhancer' gebruikt (of exiter maar da was weer n merknaam of zo iets) maar misschien wat te enhousiast geweest. De rhodes partij is vervelend omdat ie op sommige speakers zo weer heel tof klinkt en op andere weer té stereo.
Hoe kan ik de bas 'warmer' laten klinken? eq + rond de 100 - 300 hz ? N vriend van mij heeft m ingespeeld dus t is geen synthbass.
Owja dekzter; er komt binnenkort iemand voor n meer funky electrische gitaarpartij (vooral coupletten).
Voor de rap ben ik er nog niet uit; ik denk zodra ik het hele nummer af heb dat ie wel meer tot zn recht komt (tis elke keer in het prechorus; keer of 3) .. Ik vind t wel tof iig.

Hey bedankt ik ga dr aan werken

Tom

Enhancers werken hetzelfde als galm.
Draai het erin totdat je het hoort, draai het dan tot de helft terug.
En A/B door het in bypass te horen en gewoon. Dan merk je de invloed.

Bas kan je met wat chorus/EQ opwarmen. Maar ook hier niet overdrijven.

fuse,

Chorus voor de bas; zit er idd nog niet op. Ik heb laatst een lexicon mx200 gekocht dus die kan ik daar wel voor gebruiken. Maar welke frequenties kan ik het beste boosten (of welke cutten) om m wat warmer te krijgen? (op sommige stereos .. vooral die met subwoofers.. klinkt te mix nogal blikkerig)
Ik las dat je met masterig bezig was (je site) dus misschien kan je me helpen

Bedankt
Tom

Klinkt goed, ik zou de drums nog meer laten swingen, hoe weet ik niet, maar het is een beetje statisch zo. Verders :okdan:

Jij bent een natuurtalent man!!!!

Is het conservatorium niets voor jou? Je hebt een mooie stem met prima Engelse uitspraak. Erg muzikaal.

Had jij je niet willen opgeven voor Idols? Volgens mij zou jij glansrijkend door de voorrondes komen, maar misschien wil je dat helemaal niet. Maar ik zou het wel jammer vinden wanneer jij niet meer doet met dit talent, want je bent nog jong en zou het kunnen gaan maken.

Succes verder

Back