Pharrel Williams (neptunes) - Making a Beat (10 min. Video)

Origineel geplaatst door MULDER MAN
Ik vond ON and ON op het het nieuwe missy E album behoorlijk vooruitstrevend, en zo kan ik nog wel een hele rits tracks van ze opnoemen die ik WEL vooruitstrevend vond. Hun hele sound heeft natuurlijk benoembare invloeden, maar je hoort METEEN dat hun het zijn.

Ach, van die zwerver met dat gitaartje op de Lijnbaan hoor ik meteen dat hij het is ;)

En van de Neptunes vind ik juist dat ze heel erg klinken als ieder ander... geen sprankje originaliteit. Als de dan eens origineel willen doen, is het meteen totale bagger, zoals bijvboorbeeld op hun eigen N.E.R.D. zooi.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Ach, van die zwerver met dat gitaartje op de Lijnbaan hoor ik meteen dat hij het is ;)

En van de Neptunes vind ik juist dat ze heel erg klinken als ieder ander... geen sprankje originaliteit. Als de dan eens origineel willen doen, is het meteen totale bagger, zoals bijvboorbeeld op hun eigen N.E.R.D. zooi.

klinken als een ander zou ik niet te snel zeggen .. ze hebben wel een hoop invloeden uit de soul en funk weer in top 40 gebracht .. niet veel mensen die dat deden hoor ..

de beats van she wants to move ? mag je 1 top 40 artiest noemen die dergelijke beats maakt ! ik ken er geen 1 !

voor de rest doen ze echt wel hun eigen ding .. heb je bijv de nieuwe System of a down gehoord ? ( is al een tijdje uit dat wel).. met everybody going down in the club ?

over geproduceerde rotzooi .. waar ze ook nogeens proberen hip willen zijn ... de sukkels ..

neptunes heb ik nog nooit wat horen overproduceren ! niet alles is super maar dat is heel wat anders dan dat ze op andere klinken !

Origineel geplaatst door MadR
klinken als een ander zou ik niet te snel zeggen .. ze hebben wel een hoop invloeden uit de soul en funk weer in top 40 gebracht .. niet veel mensen die dat deden hoor ..

de beats van she wants to move ? mag je 1 top 40 artiest noemen die dergelijke beats maakt ! ik ken er geen 1 !

Je bedoelt dat chaotische, overgeproduceerde quasi-latijns amerikaanse gebeuk? Doe me een lol, zeg...Dat nummer is een abominatie... vooral wanneer die rap-mongool te pas en (vooral) te onpas "she's sexy" brult.

voor de rest doen ze echt wel hun eigen ding .. heb je bijv de nieuwe System of a down gehoord ? ( is al een tijdje uit dat wel).. met everybody going down in the club ?

over geproduceerde rotzooi .. waar ze ook nogeens proberen hip willen zijn ... de sukkels ..

System of a Down is een van de slechtste bands van de afgelopen paar jaar, dus...

neptunes heb ik nog nooit wat horen overproduceren ! niet alles is super maar dat is heel wat anders dan dat ze op andere klinken !

Je maakt grapjes, zeker? The Neptunes zijn grootmeesters in het overproduceren!

Je bedoelt dat chaotische, overgeproduceerde quasi-latijns amerikaanse gebeuk? Doe me een lol, zeg...Dat nummer is een abominatie... vooral wanneer die rap-mongool te pas en (vooral) te onpas "she's sexy" brult.

System of a Down is een van de slechtste bands van de afgelopen paar jaar, dus...

Ik weet niet wat voor een gefrustreerd figuur jij nu weer bent. Maar als je niks zinnigs te melden hebt ga je maar in andere topics je gal spuwen hier niet. Rand debiel...

iets niet tof vinden is stoer hier, dat is altijd zo.

vind persoonlijk system of a down niet slecht. ze zijn erg muzikaal en let eens op de ritmestructuren in die drumpartijen.
holy shit.

heb de cd dus ik moet em verdedigen ;)

Ik krijg er geen "wow" gevoel bij, maar slecht is het evenmin. Die pharell kan er wrs wel wat van.

Voer a.u.b. die gitarist wel ff af.

duidelijk ! :)

had m liever zien pielen op de toestjes van die microkorg :P, echt benieuwd naar hun gebruik!

Nog meer frusty de clowns die hun gal moeten spuwen.
Lekker orgineel weer.

Die gasten zijn tenminste wel orgineel in het mixen van stijlen. Dat kan ik wel waarderen.
Als dat je smaak niet is hoef je nog niet het talent wat zij echt wel hebben te ontkennen.

Ben het wel met Kat Yidaki eens. Het is een forum dus kan je meningen verwachten..
Ik heb persoonlijk niks met hem laat staan met deze muziek en kan ook niet warm worden van die cleane beats.Ik vind het wel fantastisch om te zien hoe iemand helemaal op kan gaan in de muziek.(en dat was waar de video over ging). Leuk om een keer te zien.

Origineel geplaatst door fuse
Nog meer frusty de clowns die hun gal moeten spuwen.
Lekker orgineel weer.

Die gasten zijn tenminste wel orgineel in het mixen van stijlen. Dat kan ik wel waarderen.
Als dat je smaak niet is hoef je nog niet het talent wat zij echt wel hebben te ontkennen.

Precies.
De Neptunes hebben nooit geclaimd compleet vernieuwende muziek te maken die los staat van alle conventies en een paradigmaverschuiving in de muziek teweeg brengt. Ze maken popmuziek, en dat doen ze verdomd goed.

En dat van 'dat kan m'n kleine neefje ook' dat kun je ook makkelijk van Mondriaan of Duchamp zeggen. Vraag je dan vervolgens af waarom je kleine neefje niet in 'n museum hangt en die anderen wel.

Als iemand hier het beter kan: DOE HET DAN! Dan drop ik je CDtje wel bij Pharrell. Ik spreek 'm toevallig a.s. dinsdag.

Heb je trouwens die nieuwe Kat Yidakkiproductie al gehoord? Vet man! En vernieuwend, eg wel!:D
Doe Mr Williams de groeten van me..8)

Wat een stelletje betweterige nitwits.........................lekker de neptunes en System of a down afkraken.....

Gelukkig staan jullie in de avant garde klaar om de muziek te gaan redden met artistieke normen en waarden.................grappenmakers

Back