DD Diskettes voor EPS-16 waar te vinden???

Origineel geplaatst door Slolov
http://www.chickensys.com/kb/eps-asr/018.html

Ach ja, vroeger kocht ik ook 5 1/4" diskettes voor m'n Commodore 64 en knipte er een extra gaatje bij om ze ook dubbelzijdig te gebruiken terwijl de disks daar helemaal niet voor geschikt waren.
klopt, aangezien de 'B-kant' van de disk in tegengestelde richting draaide, maar ook daar mee heb ik in mijn C64 periode nooit problemen ondervonden...

het is misschien idd wel zo dat niet elke HD disk geschikt is qua afplakken, qualiteitsverschillen dus...

we zouden misschien kunnen aannemen dat des te lager de dichtheid van een disk is des te lager de kans op data loss?

Laatst gewijzigd:
Ik heb zo'n speciaal schaartje om 5 1/4 floppen in te knippen. Was altijd heel handig.

Problemen met het afplakken van 3 1/4 diskettes kunnen lijkt mij geen probleem opleveren.
Als je apparaat DOS geformateerde schijven accepteerd, formateer ze dan ff in je pc op 720KB.
Dat kan in XP ook nog steeds.

Origineel geplaatst door sander
Ik heb zo'n speciaal schaartje om 5 1/4 floppen in te knippen. Was altijd heel handig.
zoietsch? :D

Attachments

• schaartje.gif
    schaartje.gif
    1,5 KB · Bekeken: 100
Origineel geplaatst door 6 trak
welke merken gebruikte jij altijd voor je Amiga Chin? ik had altijd Sony Hoge-Dichtheid's en die werken prima ook qua afplakken...

Ik gebruik ze nu minder vaak dan voorheen, maar ik gebruik alle merken die een beetje naam hebben, dus Maxell, Sony, TDK, dat soort bekendere merken. Het laatste HD doosje wat ik kocht was van Fuji. Ik probeer wel atijd discs te kopen die niet 'pre-formatted' zijn, hoewel ik die ook wel durf te gebruiken.

Origineel geplaatst door Alexander
Afplakken heb ik ontzettend veel problemen mee gehad in mijn Atari tijd, gehehe! Stelletje nostalgische rukkers hier, bahbah!

Toen HD disks in opmars kwamen, kon je voor de Amiga kon je je ook diskdrives kopen die HD disks konden lezen en beschrijven. Ik weet niet of dat er voor de Atari ook ooit is gekomen?

Origineel geplaatst door Alexander
Lauwe slechte tip, man, dat afplakken... ik heb nog nooit iemand gehoord die me dat heeft aanbevolen, erg slecht...

:o:

Op een HD disk kan meer worden weggeschreven dan op een DD disk, maar dat heeft niks met de disk zelf te maken. Toen HD disks in opmars kwamen, deden veel mensen zelfs hun oude, ongebruikte DD disks 'upgraden' door er een extra gaatje in te maken, zonder extra problemen. Dat 'upgraden' en 'downgraden' was echt de normaalste zaak van de wereld, geen idee waarom niemand je dat nooit heeft aanbevolen :)

Dat het afplakken bij jou mis ging, lag waarschijnlijk aan je drive. HD disks hebben een hogere mate van magnetisme, wat in theorie bij oudere DD disk drives voor problemen kan zorgen. Maar mijn ervaring is dat de kans op data problemen bij afgeplakte HD disks toch minimaal is, als je maar ongebruikte HD disc's gebruikt. Gebruikte of 'pre-formatted' disks willen wel 'ns problemen opleveren, maar zelfs dan nog sporadisch. Maar goed, dat is mijn ervaring met mijn Amiga's, het zou ook best per fabrikant of zelfs per drive kunnen verschillen.

EFE bestanden naar DD Disk???

EFE bestanden naar DD Disk???

Het lukt me maar niet om een EFE file op een DD diskette te krijgen. Ik heb zelf een pc met Win XP maar ik las dat het daarmee zowiezo niet kan. Dus PC van me zusje gepakt, met Windows 98. EPS disk er op. Vervolgens naar DOS gebruik gemaakt van deze tutorial http://www.upcweb.com/ts-station/epsdisk-tutorial.htm, en toch wil die het bestand niet er naar toe schrijven. Ik heb hem geformat met 5 en 1 (in EPS disk) werkt beide niet. Iemand een tip? Het moet toch mogelijk zijn. Ik wordt zo gefrustreerd hiero.

Ik merkte bij de Korg DDS1 dat het altijd een stuk beter ging als ik ze formatteerde in de DDS1 (en niet in de PC) en ze daarna pas in een Win98 PC stopte om een disk-image erop te schrijven. Misschien is het voor de EPS vergelijkbaar?

Heb ik ookal geprobeerd. Dus eerst geformateerd daarna geprobeerd een bestand er naar toe te schrijven. Mara ik krijg een of andere error. Beetje vreemd.

Re: EFE bestanden naar DD Disk???

Re: EFE bestanden naar DD Disk???

Origineel geplaatst door Vince2k
Het lukt me maar niet om een EFE file op een DD diskette te krijgen. Ik heb zelf een pc met Win XP maar ik las dat het daarmee zowiezo niet kan. Dus PC van me zusje gepakt, met Windows 98. EPS disk er op. Vervolgens naar DOS gebruik gemaakt van deze tutorial http://www.upcweb.com/ts-station/epsdisk-tutorial.htm, en toch wil die het bestand niet er naar toe schrijven. Ik heb hem geformat met 5 en 1 (in EPS disk) werkt beide niet. Iemand een tip? Het moet toch mogelijk zijn. Ik wordt zo gefrustreerd hiero.

Start je DOS in een venster binnen Windows 98? Zo ja, niet doen. Start de PC alleen met DOS op, geen Windows (multitasking Windows OS kan storen op de werking van dergelijke programma's die buiten het OS om werken). Anders een bootdisc downloaden op http://www.bootdisk.com/ en op een floppie zetten en met die floppie opstarten. Als je nog ruimte op de bootdisc overhoud de Ensoniq diskutilities erbij opzetten.

Origineel geplaatst door falafelbiels
Ik geef niet graag een schop na, maar die MPC had toch zo z'n voordelen nietwaar?
Je hebt gelijk, ik had gister ook voor het eerst spijt dat ik hem had weg gedaan. Maar ik had een schuld bij mijn vader (nog van de MPC) en die moest worden afgelost. Aangezien ik geen werk kan vinden was dat de enige oplossing. Owja en ik heb met de verkoop dikke winst gemaakt van €200.

Origineel geplaatst door Slolov
Start je DOS in een venster binnen Windows 98? Zo ja, niet doen. Start de PC alleen met DOS op, geen Windows (multitasking Windows OS kan storen op de werking van dergelijke programma's die buiten het OS om werken). Anders een bootdisc downloaden op http://www.bootdisk.com/ en op een floppie zetten en met die floppie opstarten. Als je nog ruimte op de bootdisc overhoud de Ensoniq diskutilities erbij opzetten.
Ik start hem altijd op in DOS. Dus daar ligt het ook niet aan. Echt balen dit.

Origineel geplaatst door Chinetti
Toen HD disks in opmars kwamen, deden veel mensen zelfs hun oude, ongebruikte DD disks 'upgraden' door er een extra gaatje in te maken,
Jeuz! dat is dus ook mogelijk? ...lijkt me niet zo makkelijk om er ff een gaatje extra bij in maken trouwens...

Back