Zijn er ook Plugins die je....

aanilles

Stamgast
Had vraagje, over dat er ook plugins zijn, om je nummers "gelijk" af te kunnen mixen/masteren MAAR dan wel als plugin onder reason draaiend????

Het zit namelijk zo, draai met 2 computers reason die 2 gooi ik in de syns en syns ik de nummers door elkaar, het scheelt soms wel een beetje kwa level vol. het ene nummer op het andere.

Kan natuurlijk ook afmasteren met div. andere prog. maar dat is nou juist niet de bedoeling!!

Kan natuurlijk op de mengtafel het "gelijk" krijgen.(effe afstellen)
Ook zit er bij reason een outclipping knopje die je in de gaten kan houden (moet niet in het rode). Maar om alles nou een beetje "gelijk" te krijgen hoe zou dat kunnen/moeten met een plugin??????

Iemand enig idee????

:mexico:

reason ondersteunt geen plugins..als je dat wilt doen moet je via Rewire connecten naar een VST of directX host programma..... snelste en meest zinnige manier is gewoon downmixen naar .WAV en die in apart proggie zoals wavelab, soundforge of T-racks masteren...maar dat wil je dus niet.... je kan proberen om een paar parametrische EQs en compressors in reason tussen de mixer output en de hardware interface te zetten.

Olaf

Origineel geplaatst door Almeros
Welkom hier!

Uhm...ik kan het niet laten... Waarom gebruik je twee computers waarop je op beide ook nog eens Reason draait?? Of heb je twee hele oude trage computers staan ofzo...

Nee hoor, Nu kan je de nummers door elkaar mixen, je kan realtime hele leuke dingen doen!
je krijgt op deze manier erg aparte dingen en goede ideen.
Zelfs nummers die af zijn krijgen net effe iets meer van het andere nummer. Ik zeg wel mixen maar het is eigenlijk 2 nummer tegelijk laten spelen en dan van de ene bv de base Line weghalen enz enz: okdan:

waarom doe je dat niet gewoon in 1 arrangement? ik neem aan dat de tempos gelijk lopen toch? kan je toch ook gewoon kanalen muten en soloen etc.?

ik nie begrijp ;)

Je doet wel heel moeilijk hoor. 2x Reason draaien.
Kun je niet met 1 Reason draaien en de ander opnemen?

Moet je 2x opnemen maar dan kun je net zoveel en nog zoveel meer.

ik neem niks op!

Ik ben op deze manier bezig met live optredens door middel van 2x reason. we hebben wel paar x soundcheck gehad!

Toppy is eigenlijk zelfde idee als met 2 platen alleen nu met 2x reason, je kan veeeel meer inproviseren! als een gewone dj, en het zijn ook nog eens eigen nummers
Dat is onze opzet met 2x reason syncen, met eigen nummers.

geweldig!!! :okdan:

Nahja...je moet natuurlijk doen wat je zelf het relaxedst vindt. Maar ik heb het idee dat je het misschien wel meer doet omdat je het 'stoer' (???) vindt om met twee comps op podium te staan ipv dat het nou echt om de performance of ease of use gaat.

Maar wat ik DAN niet snap is wat je probleem live met mixen en masteren precies is... maar misschien snap ik gewoon helemaal niet wat je precies wilt/zoekt zeg maar hoor :)

Als je gewoon een nummer wilt produceren pak je gewoon 1 keer Reason...rendert je afgemaakte nummer naar .wav...pakt vervolgens bv. soundforge met wat plugins...en mastered de sooi...that's it...

Succes!

ik snap het ook niet meer zo goed..het enige dat ik kan bedenken: je doet het met 2 personen..dan zijn 2 PC's wel essentieel ja...maar anders pleur je het toch gewoon allemaal bij mekaar in 1 reason arrangement? daar kan je bv ook gewoon 2 mixers in zetten als je niet genoeg channels hebt met 1 mixer....solo'en en muten etc. kan gewoon allemaal..

Olaf

idd kan allemaal maar wij doen het op onze manier!

Maar als ik alles in 1 argement heb staan kan ik lang niet zo veel inproviseren dan in 2 argementen! en dan heb ik ook geen overzicht meer als ik nou 20 "nummers" in 1 argement heb staan.

dat overzicht kan ik inkomen..dat improviseren ook wel als je meerdere stukken sequences in 1 arrangement hebt staan

Origineel geplaatst door olafmol
dat overzicht kan ik inkomen..dat improviseren ook wel als je meerdere stukken sequences in 1 arrangement hebt staan
;)

Origineel geplaatst door Almeros
Beste wat je dan kan doen is een hardware compressor/limiter aanschaffen!

mm,

Maar hoe zit het dan?
Elke nummer heeft weer een andere instelling kan die compressor (Hardware) dat onthouden?

[ff oftopic] :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid
aaaaaaaahhhhh... *zucht* goh... dat lucht op gaverder
[/ff oftopic]

Wat jij wilt kan helemaal niet.

Je kunt helemaal niet van te voren voorspellen hoe hard iets gaat klinken. En als je van de ene Reason naar de andere in gaat faden wil je helemaal geen automatische regeling die harder/zachter mixt.

Dan is een DJ mixer met een fader gewoon het dichtst met wat je live wilt doen. En mag je nog steeds zelf aan die faders sjorren. En zo hoort het ook. Luie tak! ;)

Origineel geplaatst door fuse
Wat jij wilt kan helemaal niet.

Je kunt helemaal niet van te voren voorspellen hoe hard iets gaat klinken. En als je van de ene Reason naar de andere in gaat faden wil je helemaal geen automatische regeling die harder/zachter mixt.

Dan is een DJ mixer met een fader gewoon het dichtst met wat je live wilt doen. En mag je nog steeds zelf aan die faders sjorren. En zo hoort het ook. Luie tak! ;)

Dat snap ik:) Alleen ik bedoel: Ik heb een nummer(in reason) daar overheen gooi ik die compressor(hardware).
Kan ik die compressor settings laten onthouden die ik bij DAT nummer heb in gesteld????

Bij reason zit ook een compressor, maar om al die nummers die ik heb, een beetje gelijk kwa master vol. te krijgen hoe moet ik dat doen??.......of is het gewoon een kwestie van toch gewoon naar je outcliping te kijken (Net niet voor het rode), of zijn er ook andere trukjes, wil wel de nummers in reason houden en niet bewerken met andere afmixs prog. of dergelijke?????

Back