audio route in computer??? probleempje

xTiMx

Ingeburgerd
Hallo

ik heb een probleem met opnames of meer met mn geluid route in de computer denk ik

als de synts en drumcomp zijn opgenomen,.. wil ik nog zang opnemen, dit gaat als volgt...

microfoon direct in de line-in die neemt dus op een nieuw stereo spoor links en rechts op ,.. maar dan,. gaat mn uitgang naar een versterker voor de koptelefoon voor de zangeres! en die laat wel links en rechts opgenomen muziek horen maar geen links en rechts stem... alleen links ...

en het vreemde is,.. dat ik nergens een verkeerd ge-pan-d schuifje zie staan ...ja en als je het later terug luisterd heeft ie wel links en rechts opgenomen... :confused:

wie kent dat probleem, heeft een oplossing, of weet nog ergens (verborgen) pan schuifjes te vinden...

ik gebruik trouwens cool edit pro 2 en heb een standaart geluidskaart in de computrr

alvast dank

groet TiM

Een microfoon kun je niet opnemen direct op een line-in kanaal, maar heeft een speciale microfoon ingang nodig. Waarschijnlijk hoor je sowieso niet zoveel van de microfoon of moet je het volume behoorlijk opschroeven? Bovendien zijn zo'n beetje alle microfoons mono, dus als je een mic in een stereokanaal stopt, is de kans groot dat je het maar aan één kant hoort.
Je hebt een cheapo mengpaneeltje zie ik. Zit daar geen Mic ingang op?

hhm ja nou hij doet het ook als je een stereo kabeltje erin doet (wanneer ik de synths opneem) maar dan is het niet zo erg omdat ik niet via de uitgang van de computer alles direct terug luister dan zit de versterking al voor de computer..

en je hebt gelijk over dat ik de microfoon ingang gebruiken moet( die ook ook gebruik)foutje) maar die is ook mono,..
en komt op 2 kanalen links rechts binnen op de opname,.. maar dat is nou juist het probleem ik moet muziek en zang tegelijk horen dus moet ik de uitgang van de computer gebruiken voor koptelefoon monitor maar als ik die dus gebruik komt alleen links van de zang erdoor(en de rest van de muziek wel in stereo)...(en dat is best wel iritant voor de zangeres)

mischien is het makkelijk als ik het zo even paint!

dankjewel voor je reactie!

en hoe los ik dat op ??????:confused:

Attachments

• zo.jpg
    zo.jpg
    72 KB · Bekeken: 69
Je kunt een microfoon niet zomaar op een line-in aansluiten... Daar is het signaal van de microfoon te zwak voor. Zet een microfoon voorversterker tussen de line-in en microfoon.
Een line-in is voor line-level signalen; signalen die al versterkt zijn tot bijna 0dB zoals synthesizers.

Maar met je echte probleem zou ik geen raad weten.

Back